Az alapok
A linképítés és link marketing fogalma a Google gyökeréig nyúlik vissza. Kezdetekben ugyanis a Google kereső azzal érte el jó találati listáját - és alapozta meg sikerét - mert listázáskor számításba vette, hány honlap hivatkozik egy adott webhelyre. Minden link egy szavazatnak számít(ott), így az nyert, akinek a honlapjára több link mutatott. Logikus, hiszen ha honlapomon, vagy blogomban hivatkozok egy másik weboldalra, akkor azt olvasóimnak is ajánlom, azaz szavazok rá. Rossz honlapra pedig miért szavaznék. Az elképzelés tökéletes volt, és a mai napig működik, csak fejlődött.Bonyolódik a helyzet
Ma már tudjuk, és könnyen belátható, hogy a kezdetekben sikeres rendszer kijátszható. A Google ötlete ugyanis akkor született, amikor még nem volt ölre menő küzdelem a jó pozíciókért. A képlet nem volt túl nehéz: honlapom linkjét más oldalakra ajánlom. Ha ez sem elég, akkor linkeket vásárolok, ha meg azok is elfogytak, létrehozok honlapokat, és magamra hivatkozok.Viszont...
Az eszeveszett link ajánlás se a látogatóknak, se a Google-nek nem jó. A "hamis" link népszerűsítést (feketekapalos SEO) a Google elkezdte büntetni, és napról napra fejleszti (titkos) algoritmusát, hogy a csalásokat visszaszorítsa. Egy egy ilyen fejlesztés sok honlap visszaesését okozza, mint ahogy erről írtam is már. Érdemes tehát körültekintően ajánlgatni a linkeket. Egy hozzá nem értő cég például hónapokra eltűntetheti honlapunkat a Google találati listájáról.Már megvan, hogyan tűnünk el. De milyen link az, ami ellőlre hoz? Következő bejegyzésemben leírom.
Van valami maximuma ezeknak a linkeknek? Hogyan ellenőrizhetem, hogy rossz linket kapok, vagy rossz a cég akivel dolgoztatok?
VálaszTörlésA további bejegyzésekben ezekre is választ adok!
Törlés