2012. július 4., szerda

Bedőlő linajánló cégek - sose egyoldalúan

A második cég hív a héten, hogy az eddigi keresőoptimalizáló cége felbontotta vele a szerződését, mert nem tudják a megbeszélt pozícióban tartani az oldalt a Google találati listáján. Mi ennek az oka? Kettő is van:

1. Google algoritmus változás
A Google Pinguin nevű algoritmus frissítés felülvizsgálta a honlapok linkelési gyakorlatát. A találati listák alakulásánál ugyanis számít, hogy hány, és milyen minőségű link mutat honlapunkra. Az utóbbi időben ez a linkajánlás úgy elfajult, mert az optimalizáló cégek külön ilyen célra hoztak létre honlapokat, emellett más fekete-kalapos SEO megoldásokat is alkalmaztak, mint büntetett oldalakra való regisztráció, vagy túl sok link ajánlása egyszerre, illetve nem témába vágó honlapokon való megjelenés. Most jött el a lefülelés ideje, ugyanis a Google hátrébb sorolta ezeket a technikákat alkalmazó oldalakat.

2. Minőségi tartalom hiánya
A linkajánlás önmagában nem probléma, sőt szükséges technika, de mellette a honlap tartalma is számít. Már évek óta mondom (és teszem), hogy a minőségi tartalom, a látogatóbarátság a kulcs. Akik hátrébb sorolódtak, azért is értékelődtek le, mert a jó linkmarketing mellett nem volt jó oldalszerkezetük, és minőségi, egyedi tartalmuk. Eljött hát a tartalomkészítők korszaka, valamint a keresőmarketing tanácsadóké (mint én is), akik jó oldalszerkezetet, és optimalizált tartalmat tudnak kialakítani.

Mi a megoldás?
Először is körültekintően kell linkajánlásokat végezni. Kerülni kell a gyenge minőségű oldalakat, és a témához közel álló oldalakat kell előnyben részesíteni. Nem szabad gyorsan túlesni a linkszám növelésén, és akár cikkeket is meg lehet jeleníteni partner oldalakon.
Másodszor pedig felül kell vizsgálni a honlapunk tartalmát és szerkezetét. Jó honlapszerkezet segítségével hosszútávra biztosíthatjuk pozíciónkat, friss tartalmakkal folyamatosan optimalizálhatjuk oldalunkat.
Nem szabad megfeletkezni a látogatóbarátságról sem! Eddig (megelőzve koromat) a tartalom fontosságára hívtam fel ügyfeleim figyelmét, most viszont egy tippet adok a jövőre: a látogatókat egyre jobban ismeri a Google. Ha őket megnyerjük magunknak, akkor a pozíciónk is egyre biztosabb lábakon fog állni.

Az Ön oldalát hátrébb sorolta a Google? Érezte a változást? Esetleg mostanában került a találati listák élére? Írja meg commentben!

4 megjegyzés:

  1. Akkor már érthető pár esemény mostanában: Éreztem némi lassulást a forgalomban, most megnéztem a pozícióinkat és bizony visszaestünk pár kulcsszóra. Mit lehet most tenni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A megoldás két lényeges elemben van:
      1. Tartalom és oldalszerkezet újragondolása és bővítése
      2. Minőségi linkek "beszerzése"

      Törlés
  2. Minket szerencsére nem érintett, de én úgy olvastam, hogy nem szabad olyan céggel szerződni, aki azt mondja, hogy első 3-5 pozícióba hozza a honlapot, mert nem az ő kezében van az irányítás. Ebből az esetből is látszik, hogy nem tudják garantálni, akkor minek ígérgetik?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos eddik könnyű skalp volt a linkajánlás, és az ügyfelek is naívak voltak, hogy bevegyék a csalit.
      Mindig is mondtam, hogy tilos olyan ígéretnek bedőlni, hogy x. pozícióba hozzák az oldalt, mert betarthatatlan, hiszen senkivel nem köt szerződést a Google ezen a téren. Bevállalni lehet, hogy addig tart a szerződés, amíg ott van a honlap, de ez is nehéz, mivel mindenkinél más listát ad a kereső (más nappal és este, más az alföldön, és a Bükkben, stb.)

      Szerencsére egyre okosabbak az ügyfelek, és nehéz átejteni őket! Remélem én is hozzájárulok :)

      Törlés

Értékelés