A második cég hív a héten, hogy az eddigi keresőoptimalizáló cége felbontotta vele a szerződését, mert nem tudják a megbeszélt pozícióban tartani az oldalt a Google találati listáján. Mi ennek az oka? Kettő is van:
1. Google algoritmus változás
A Google Pinguin nevű algoritmus frissítés felülvizsgálta a honlapok linkelési gyakorlatát. A találati listák alakulásánál ugyanis számít, hogy hány, és milyen minőségű link mutat honlapunkra. Az utóbbi időben ez a linkajánlás úgy elfajult, mert az optimalizáló cégek külön ilyen célra hoztak létre honlapokat, emellett más fekete-kalapos SEO megoldásokat is alkalmaztak, mint büntetett oldalakra való regisztráció, vagy túl sok link ajánlása egyszerre, illetve nem témába vágó honlapokon való megjelenés. Most jött el a lefülelés ideje, ugyanis a Google hátrébb sorolta ezeket a technikákat alkalmazó oldalakat.
2. Minőségi tartalom hiánya
A linkajánlás önmagában nem probléma, sőt szükséges technika, de mellette a honlap tartalma is számít. Már évek óta mondom (és teszem), hogy a minőségi tartalom, a látogatóbarátság a kulcs. Akik hátrébb sorolódtak, azért is értékelődtek le, mert a jó linkmarketing mellett nem volt jó oldalszerkezetük, és minőségi, egyedi tartalmuk. Eljött hát a tartalomkészítők korszaka, valamint a keresőmarketing tanácsadóké (mint én is), akik jó oldalszerkezetet, és optimalizált tartalmat tudnak kialakítani.
Mi a megoldás?
Először is körültekintően kell linkajánlásokat végezni. Kerülni kell a gyenge minőségű oldalakat, és a témához közel álló oldalakat kell előnyben részesíteni. Nem szabad gyorsan túlesni a linkszám növelésén, és akár cikkeket is meg lehet jeleníteni partner oldalakon.
Másodszor pedig felül kell vizsgálni a honlapunk tartalmát és szerkezetét. Jó honlapszerkezet segítségével hosszútávra biztosíthatjuk pozíciónkat, friss tartalmakkal folyamatosan optimalizálhatjuk oldalunkat.
Nem szabad megfeletkezni a látogatóbarátságról sem! Eddig (megelőzve koromat) a tartalom fontosságára hívtam fel ügyfeleim figyelmét, most viszont egy tippet adok a jövőre: a látogatókat egyre jobban ismeri a Google. Ha őket megnyerjük magunknak, akkor a pozíciónk is egyre biztosabb lábakon fog állni.
Az Ön oldalát hátrébb sorolta a Google? Érezte a változást? Esetleg mostanában került a találati listák élére? Írja meg commentben!
Akkor már érthető pár esemény mostanában: Éreztem némi lassulást a forgalomban, most megnéztem a pozícióinkat és bizony visszaestünk pár kulcsszóra. Mit lehet most tenni?
VálaszTörlésA megoldás két lényeges elemben van:
Törlés1. Tartalom és oldalszerkezet újragondolása és bővítése
2. Minőségi linkek "beszerzése"
Minket szerencsére nem érintett, de én úgy olvastam, hogy nem szabad olyan céggel szerződni, aki azt mondja, hogy első 3-5 pozícióba hozza a honlapot, mert nem az ő kezében van az irányítás. Ebből az esetből is látszik, hogy nem tudják garantálni, akkor minek ígérgetik?!
VálaszTörlésNos eddik könnyű skalp volt a linkajánlás, és az ügyfelek is naívak voltak, hogy bevegyék a csalit.
TörlésMindig is mondtam, hogy tilos olyan ígéretnek bedőlni, hogy x. pozícióba hozzák az oldalt, mert betarthatatlan, hiszen senkivel nem köt szerződést a Google ezen a téren. Bevállalni lehet, hogy addig tart a szerződés, amíg ott van a honlap, de ez is nehéz, mivel mindenkinél más listát ad a kereső (más nappal és este, más az alföldön, és a Bükkben, stb.)
Szerencsére egyre okosabbak az ügyfelek, és nehéz átejteni őket! Remélem én is hozzájárulok :)