Képre kattintva nagyban vizsgálódhat... |
1. Menü
Egy szállodai honlap egyik alapvető használhatósági kritériuma a jó navigáció. A Diamant Hotel menüje egy függőleges menüből áll, ahol 21 db menü van. Ez a szám túl sok ahhoz, hogy átlátható legyen (8-9 fölé nem mennék), így nehezíti a tájékozódást a honlapon.Két megoldás is létezik a problémára:
Az egyik, hogy szétszedjük a menüt. Készítünk egy vízszintes, és egy függőleges menüsort. Vízszintesen mindig olyan menük szoktak lenni, mint az árak, kapcsolat, foglalás. Ezt már megszokták az internetezők. A másik függőlegesen lehetnek a szolgáltatások: konferencia, wellness, stb. Ebben az esetben van egy logikai elkülönülés, ami nagyban segíti a tájékozódást, valamint fizikailag is elkülönülnek az általános információk, a hotel felszereltségére vonatkozó elemektől.
A másik, hogy lenyíló menüket alkalmazunk. Itt is csoportokra osztjuk a menüket, mint például a Wellness, szolgáltatások, szobák. Ezeknek a menüknek lennének almenüi. Például a szolgáltatásokba kerülhet a fodrászat, sport, szabadidő, esküvő. Amikor a főmenübe lép az érdeklődő, láthatóvá válnak a további lehetőségek.
2. Nyitólap
A legrosszabb, ahogy egy honlap indulhat, az az "Üdvözöljük Önt szállodánk honlapján" felkiáltás. Egy nyitólap arra való ugyanis, hogy felkeltse az érdeklődést, és megmutassa a honlap főbb csapásvonalait amin keresztül megismerkedhet az érdeklődő a szálláshellyel, majd vendéggé alakul. A Diamant Hotel nyitólapja nem tesz eleget ennek a feladatnak.A képgaléria ugyan egy jó irány, hiszen az egyik amit megnéznek egy hotel honlapján az a galéria, de a maradék részt tagolatlan szöveg alkotja, amit senki sem fog elolvasni.
Mi a megoldás?
- Főbb irányvonalak felé kell terelni a látogatót: erre én dobozokat használok
- Tagolni kell a szöveget (fő és alcímek, kiemelések)
- Belső linkeket kell használni a szövegekben, hogy onnan továbbnavigálhasson az érdeklődő
Ha jól értem, egy profi szövegíró segíthetne a Diamant Hotel honlapját sikeresebbé tenni. Olyan valakire gondolok, akik ki tud találni valami ütősebbet is annál, hogy "Üdvözöljük szállodánk honlapján.". Nem?
VálaszTörlésEgyrészt erről van szó, viszont egy honlapszerkesztő lenne a legjobb, aki a menüt és a szövegek felépítését alakítja át.
TörlésA honlap szerkesztése egyre fontosabb, mivel a keresőmotorok és a látogatók is a jól szerkesztett oldalakat szeretik.
Lehet kérni ilyen kis elemzést honlapunkra?
VálaszTörlésAz imént tekintettem rá a bejegyzésben elemzett honlapra.
VálaszTörlésA bejegyzés megírása óta némileg átalakították a főoldalt, de még így is finoman szólva förtelmes, ahogy kinéz.
Ha valaki valahonnan eljut a hotel honlapjára, akkor azt még egyértelműen be tudja azonosítani, hogy hol is jár, de azzal már bajban van, hogy mit is tud az adott szállodában, illetve a környékén csinálni - szóval nem mondják el a látogatónak azonnal, hogy miért is őket válassza.
A bejegyzésben felsoroltakon kívül, illetve ehhez kapcsolódóan szerintem ez a legnagyobb probléma.