2012. július 12., csütörtök

Diamant Hotel, Szigetköz**** - Látogatóbarátság honlapelemzés

Képre kattintva nagyban vizsgálódhat...
Ezúttal nagyon kritikus leszek, mégpedig a Diamant Hotel nyitóoldalának két kulcsfontosságú elemét fogom ízekre szedni. Persze csupán jóindulatból, és azért, hogy mindenki tanulhasson belőle. Az egyik elem a menü, ami a navigációért felel, a másik a nyitólap középső része, ami nagyban meghatározza meddig maradnak a honlapon a látogatók. Ez a két kulcsfontosságú rész itt nagyon elmarad az elvárásoktól.

1. Menü

Egy szállodai honlap egyik alapvető használhatósági kritériuma a jó navigáció. A Diamant Hotel menüje egy függőleges menüből áll, ahol 21 db menü van. Ez a szám túl sok ahhoz, hogy átlátható legyen (8-9 fölé nem mennék), így nehezíti a tájékozódást a honlapon.
Két megoldás is létezik a problémára: 
Az egyik, hogy szétszedjük a menüt. Készítünk egy vízszintes, és egy függőleges menüsort. Vízszintesen mindig olyan menük szoktak lenni, mint az árak, kapcsolat, foglalás. Ezt már megszokták az internetezők. A másik függőlegesen lehetnek a szolgáltatások: konferencia, wellness, stb. Ebben az esetben van egy logikai elkülönülés, ami nagyban segíti a tájékozódást, valamint fizikailag is elkülönülnek az általános információk, a hotel felszereltségére vonatkozó elemektől.
A másik, hogy lenyíló menüket alkalmazunk. Itt is csoportokra osztjuk a menüket, mint például a Wellness, szolgáltatások, szobák. Ezeknek a menüknek lennének almenüi. Például a szolgáltatásokba kerülhet a fodrászat, sport, szabadidő, esküvő. Amikor a főmenübe lép az érdeklődő, láthatóvá válnak a további lehetőségek.

2. Nyitólap

A legrosszabb, ahogy egy honlap indulhat, az az "Üdvözöljük Önt szállodánk honlapján" felkiáltás. Egy nyitólap arra való ugyanis, hogy felkeltse az érdeklődést, és megmutassa a honlap főbb csapásvonalait amin keresztül megismerkedhet az érdeklődő a szálláshellyel, majd vendéggé alakul. A Diamant Hotel nyitólapja nem tesz eleget ennek a feladatnak.
A képgaléria ugyan egy jó irány, hiszen az egyik amit megnéznek egy hotel honlapján az a galéria, de a maradék részt tagolatlan szöveg alkotja, amit senki sem fog elolvasni.
Mi a megoldás?
  • Főbb irányvonalak felé kell terelni a látogatót: erre én dobozokat használok
  • Tagolni kell a szöveget (fő és alcímek, kiemelések)
  • Belső linkeket kell használni a szövegekben, hogy onnan továbbnavigálhasson az érdeklődő

Összefoglalva

Látható, hogy mennyire számít a navigáció és a látogatók irányítása a honlapon. Ezek nélkül nem érzi magát kellemesen vendégünk, kevésbé tud az információra koncentrálni, és hiába vannak honlapunknak értékes részei, azok rejtve maradnak.

4 megjegyzés:

  1. Ha jól értem, egy profi szövegíró segíthetne a Diamant Hotel honlapját sikeresebbé tenni. Olyan valakire gondolok, akik ki tud találni valami ütősebbet is annál, hogy "Üdvözöljük szállodánk honlapján.". Nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyrészt erről van szó, viszont egy honlapszerkesztő lenne a legjobb, aki a menüt és a szövegek felépítését alakítja át.

      A honlap szerkesztése egyre fontosabb, mivel a keresőmotorok és a látogatók is a jól szerkesztett oldalakat szeretik.

      Törlés
  2. Lehet kérni ilyen kis elemzést honlapunkra?

    VálaszTörlés
  3. Az imént tekintettem rá a bejegyzésben elemzett honlapra.

    A bejegyzés megírása óta némileg átalakították a főoldalt, de még így is finoman szólva förtelmes, ahogy kinéz.

    Ha valaki valahonnan eljut a hotel honlapjára, akkor azt még egyértelműen be tudja azonosítani, hogy hol is jár, de azzal már bajban van, hogy mit is tud az adott szállodában, illetve a környékén csinálni - szóval nem mondják el a látogatónak azonnal, hogy miért is őket válassza.

    A bejegyzésben felsoroltakon kívül, illetve ehhez kapcsolódóan szerintem ez a legnagyobb probléma.

    VálaszTörlés

Értékelés