Magyar statisztikák

Folyamatosan frissített bázis érdekes magyarországra vonatkozó kutatásokról. A statisztikákat azért szedtem össze, hogy a turisztikai szakemberek mindennapi munkát tudják segíteni.




Nyaralás

  • Legtöbben európai célpontot választanak nyaralásra (45%) (2018)
  • Belföldet 38% választja nyaralási célpontként (2018)
  • Gyermekesek jellemzően belföldi, gyerek nélkül utazók inkább külföldet választják (2018)
  • 91%-nál ár-érték arány dönt az úticél kiválasztásakor (2018)
  • 71% a szálloda elhelyezkedését tartja fontosnak (2018)
  •  


Tervezés

  • Nyaralást tervezők 46%-a 3-6 hónappal előre elkezd tervezni (2018)
  • Nyaralást tervezők 43%-a 1-2 hónappal előre elkezd tervezni (2018) 
  •  



Döntési szempontok

  • 46%-nál legfontosabb a közbiztonság (2018)
  • 90%-nál fontos a tisztaság, ez vezeti a listát (67% már csalódott ebben illetve abban, hogy nem úgy nézett ki a szállás, ahogy a képeken) (2018)
  • Wi-fi 64%-nak fontos (18-24 év között ez 85%) (2018)
  • Kényelmes és nagy ágy (68%-nál fontos) (2018)
  • Belföldi szálláshelyet választás szempontjai: internetes fórumok, közösségi média (63%), a barátok, ismerősök véleménye (62%), szállás honlapja (40%), hirdetések (22%), utazási irodák információi (14%) (2018)
  • Amelyek miatt egy szálláshelyre visszatérünk: a tisztaság (86%), barátságos személyzet (73%), az ételek és italok minősége (62%), wellness szolgáltatások színvonala (56%) (2018)




Közösségi média

Posztolás

  • A leggyakrabban a panorámáról (31%), illetve a családról, gyerekekről (28%) osztanak meg képeket a nyaralók az üdülés alatt, majd a szelfik (7%) következnek. (2018 szallas.hu)



Generációk

Y generáció

1980-2000 között születettek tartoznak ide
  • Megtakarítási céljaik között 3. helyen szerepel az utazás (2018)
  • Az online felületeknek köszönhetően körültekintően tervezik meg utazásaikat
  • Mind az utazás megtervezésekor, mind az élmények megosztásakor igénybe veszik a közösségi médiát. Tízből csaknem kilenc fiatal kap kedvet az interneten és a közösségi médiában látott helyszínekhez
  • 84% posztol a nyaralása alatt
  • tízből hét Y generációs tartja valószínűnek, hogy a nyaralása alatt dolgozni fog



Források:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés