2012. augusztus 13., hétfő

Hogyan kezeljük a Facebookon kapott kritikát?

Bejegyzés szerzője: Rákóczi Piroska   

A Facebookon elégedetlen vendégeink is bejegyzéseket tehetnek, kritizálhatják a szállodánkat. Ha ügyesek vagyunk, akkor ebből nem kárunk származik, hanem hasznunk. A tudatosan ármánykodók bejegyzéseitől pedig rendszerszerűen védekezhetünk. Hogyan?

A Facebookon nem csak úgy lehet ítéletet mondani egy helyről, egy szolgáltatásról vagy egy szolgáltatóról, hogy a fölhasználó „nyom egy lájkot”, hanem úgy is, hogy ír egy dicsérő vagy elmarasztaló kommentet. Bármilyen hihetetlen, az elmarasztalásban nagyobb lehetőség van mint a dicséretben. Igen, igen. Az elmarasztalás lehetősége két okból jön jól Önnek. Egyrészt, mert versenytársát is elmarasztalhatják. Másrészt, mert egy jól kezelt „lehúzás” újabb vendégeket hozhat – és alapja a továbbfejlesztésnek. Végül pedig az is igaz, hogy az igazságtalanul szidalmazok bejegyzéseitől igazán könnyű megszabadulni.

Azt javaslom, hogy a következőkben ismertetett intézkedéseket csak akkor használja, ha már végképp nincs más eszköze. Addig azonban minden kimutatott hibát vegyen komolyan, és ne csak a kommunikáció szintjén. Tegye meg azokat az intézkedéseket, amelyeket írásban megígér. Ezzel ugyanis olyan képet alakít ki magáról, ami semmi mással nem pótolható. Ön gondos vezető, add arra amit csinál, rugalmas elme és tisztességes. Ezek mellett el fog törpülni, hogy a törülközőtartóról mindig lecsúszik a törülköző vagy hogy a szobapincér soha nem mosolygott.
Gondolom, Önnek az ügyfélszolgálatról nem kell tovább magyarázkodnom, de lehet, hogy már alig várja, hogy megmutassam azokat a végső eszközöket, amelyekkel akkor élhet, ha valaki sokszor és igazságtalanul vádolja. Vannak Önnek „technikai megoldásai” is az okvetetlenkedő okvetetlenkedésének megállítására. Okvetlenül ismerje meg ezeket!

1. Töröljük ki!

Azokat posztokat, melyeket nem rajongóink, hanem az oldalunkat jogtalanul kritizáló álrajongóink tesznek föl az oldalunkra, töröljük ki! Ezt nagyon könnyen megtehetjük. A nem kívánt rajongói bejegyzés szöveges részének jobb felső sarkában találunk egy X-et, ha fölé megyünk a kurzorral. Kattintsunk az X-re és ekkor egy gyorsmenüből több lehetőség közül is választhatunk, így törölni is lehet a nem kívánt bejegyzést. Ezzel a megoldással azért érdemes vigyázni, mert a törölt posztot nem tudjuk újra láthatóvá tenni.
Gondolom, ezek után mindenkiben fölmerül a kérdés, hogy az ehhez hasonló problémákra nincs-e rendszerszerű megoldás. A válasz kedvező: van!

(Megjegyzés a blog tulajdonostól: a törlés a lehető legrosszabb megoldás, mert kezelés helyett akár nagyobb problémát is okozhat.)

2. Szabályozzuk!

A második megoldás, hogy a rajongói posztolást mi magunk szabályozzuk. Erre úgy nyílik módunk, hogy beállítjuk a rendszert arra, hogy csak az után jelenik meg egy rajongói poszt, ha mi arra engedélyt adtunk. Ehhez a lehetőséghez úgy jutunk hozzá, ha az oldalunk adminisztrációs felületén erről rendelkezünk. Ezt úgy tehetjük meg, hogy az „Oldal szerkesztése/ Jogosultságok kezelése útvonalon eljutunk egy űrlapra, melynek közép táján találunk egy „Bejegyzések láthatósága” rovatot. Itt van egy választási lehetőséget adó rész, mely a következő szöveg alatt található: „Mások bejegyzéseinek alapértelmezett láthatósága (az oldal neve) idővonalán”. Ha az itt adott két lehetőség közül azt választjuk, hogy „Elrejtve az oldalról”, akkor kapjuk azt az esélyt és feladatot, hogy minden rajongói posztról dönthetünk, hogy engedélyezzük-e a megjelenését a Facebook oldalunkon vagy sem.

Kezdje el most!

Gondolom, könnyű belátni, hogy ez akkor járható út számunkra, ha van egy munkatársunk, akinek munkaidejébe és hatáskörébe belefér, hogy naponta rendszeresen ellenőrizze a Facebook oldalunkat.
Tudom, azon is gondolkozik, hogy hogyan lehetne ezt a munkát kiszervezni. Mindkettőre adunk megoldást! Tőlünk tanulhat is, vagy kiszervezheti Facebook kampányát.

Azonban mi sem hagyjuk cserben Önt. Fölkínáljuk Facebookos szolgáltatási csomagunkat, melynek egyik fontos eleme, hogy betanítjuk valamelyik munkatársát minden Facebookos munkára és kiegészítésként folyamatosan tanácsokat adunk neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés