Bejegyzés szerzője: Rákóczi Piroska
Több sikeres külföldi akció
bizonyítja, hogy napjainkban, ha egy étterem vagy egy bolthálózat
különleges hírrel szeretne szolgálni a sajtónak, akkor jó, ha
valamilyen QR kódos marketing kampányt folytat. Ez érvényes a
szállodákra is. Különösen azért érvényes, mert a magyar
szállóvendégek többsége olyan kultúrákból érkezik hozzánk,
ahol napi gyakorlat a QR kód használata.
Csak egy adattal szeretném a QR kód
használatának időszerűségét igazolni. Még 2011-ben, annak is
júniusában 14 millió amerikai dekódolt QR kódot, legalábbis ezt
mutatta ki a comScore
MobiLens szolgálat.
Jó, jó, – mondhatják magyar szállodai menedzserek – de hogy lesz egy QR kód dekódolásából újsághír? A válasz egyszerű. Egy QR kód használatára épülő marketing akciót kell kitalálni és akkor a hírlapírók és televíziósok is fölkeresnek bennünket.
Ezt az állításomat is egyetlen példával szeretném alátámasztani. Londonban az első Temaki Suchi éttermet, mely a Yobby nevet kapta http://www.loveyoobi.com úgy vezettek be a köztudatban idén februárban, hogy lehetővé tették a leendő vendégeik számára egy QR kód dekódolását. A dekódolás után, a dekódoló okostelefonjára letöltődött egy játék. Halakat kellett kifogniuk az ügyes mobilozóknak. Siker esetén különböző, az étterem megnyitóján fölhasználható kedvezményre jogosító, elektronikus jegyet kaptak.
Ennek a megoldásnak nagy híre kélt, s így az újonnan nyíló étterembe sokan látogattak el.
Mi, a Szállás marketing
oldal munkatársai azt gondoljuk, hogy vagyunk olyan kreatívak, hogy
hasonló megoldásokat magyar szállodák számára is elkészítünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése