Egy Facebook hirdetési kampány célcsoportját megtalálni szórakoztató dolog, de mindenképpen munka. Így igaz rá József Attila mondása is: „Dolgozni, csak pontosan, szépen/ Ahogy a csillag megy az égen/ Úgy érdemes”.
Persze, nem a költő útmutatása az, ami bennünket a Facebook reklámok potenciális olvasóinak megszűrésére késztet, hanem a gazdaságossági szempontok. Azt ma már senkinek nem kell elmondani, hogy a legnépszerűbb közösségi oldalon elhelyezett hirdetéseinket úgy adhatjuk föl, hogy számos kritériummal is ellátjuk őket. Megadhatjuk például, hogy férfiak vagy nők, budapestiek vagy New York-iak láthassák stb. Az összes kritérium közül azonban van két olyan, aminek használata szinte kötelező a Facebook reklámok esetében. Ez a kettő az „Érdeklődési kör” (Interest) és a „Kapcsolatok” (Connections). Mit tudunk ezekkel elérni?
Érdeklődési kör
Az „Érdeklődési kör” esetében a FB nem csak az egyes fölhasználók által megadott hobbykat veszi figyelembe, hanem számon tartja azt is, hogy mi volt a felhasználó előző munkahelye, milyen szakmai tapasztalatai vannak, melyek az általa kedvelt oldalakat és hogy milyen csoportok tagja. Már ez is nagyon jól jöhet egy hirdetőnek, de van még egy felülmúlhatatlanul hasznos szűkítési lehetőség. Megadhatjuk azt is, hogy reklámüzeneteinket egy másik oldal rajongói láthassák. Így, ha egy hasonló témában van már valakinek egy komoly rajongói tábora, akkor annak a tábornak a tagjait is el tudjuk érni.Kapcsolatok
A másik igen hasznos célzási lehetőség a „Kapcsolatok” nevet viseli. Ennek a kritériumnak a megadásával lényegében arra van lehetőségünk, hogy hol a már meglévő rajongóinkhoz, hol a leendő rajongóinkhoz szóljunk.Tudom, hogy sok olvasó azt kérdezi: Rendben, ez mind hasznos, de hogyan kell ezt kivitelezni. Mi ebben szívesen segítünk. Önnek csak annyi a teendője, hogy fölvegye velünk a kapcsolatot. Nagyon várjuk!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése