2011. március 24., csütörtök

Hotel keresőoptimalizálás tévhitek III. rész

A keresőoptimalizálás tévhitekről már írtam két bejegyzést, (egyik, másik), most ezt a sort folytatom újabb három téveszme eloszlatásával.

9. A kifele mutató hivatkozások károsak a honlapra - Hamis
A megfelelő honlapokra, azaz a témába vágó kimenő hivatkozások nem károsak szállodai honlapra nézve, hiszen azok nem öncélúak, hanem a látogató érdekeit nézik. Ha tehát a témába vágó oldalakra linkelünk (pl.: egy eseménynél a program honlapjára), akkor az jó megítélés alá esik a Google szemében is. Azért a látogatók oldalunkon tartása is fontos szempont, ezért bánjunk óvatosan a linkelésekkel.

10. Az AdWords reklámok több látogatót hoznak, mint a természetes találati lista. - Hamis
Amikor új oldal készül, mindenképpen több látogatóra lehet szert tenni a szponzorált AdWords hirdetésekkel, azonban hosszútávon sokkal költséghatékonyabb, és több valamint jobb minőségű látogatókat hoz a természetes találati lista. Ennek több oka van. A szponzorált linkek kevésbé vannak szem előtt (jobb oldalon, a kiemelt fizetett hirdetések megint más téma, azok a természetes találatok fölé kerülnek) így nem olyan feltűnőek, valamint a felhasználók is szívesebben kattintanak a „természetesen” odakerült honlapokra, mint a köztudottan fizetettekre.
Mindennek ellenére több haszna is van az AdWords-nek. Egyrészt segítségével felmérhetjük, milyen szavakra keresnek vendégeink, másrészt a mindkét listában való megjelenés nagyobb valószínűséggel hoz látogatást is.

11. Mi választjuk ki a kulcsszó listát, és azok fognak működni - Hamis
Hozzám is úgy érkeznek ügyfeleim, hogy kulcsszókutatás nélkül felsorolnak egy halom kulcsszót, hogy azokra szeretnének elsők lenni a keresőkben. Ezek a kulcsszavak általában vagy nem megfelelőek, vagy akkora konkurenciaharcban vannak, hogy oda bejutni évek munkájába telik. A kulcsszókutatás (amiről külön cikk is van tudástárunkban) külön munkafázis, ami közben megtaláljuk és sorrendbe helyezzük a szállodai honlap számára fontos kulcsszavakat, majd ez alapján építjük fel az oldal szerkezetét. Kulcsszavaknál tehát nem csak a megfelelő szavakra, hanem azoknál való konkurenciaharcra is érdemes odafigyelni, hiszen lehet, hogy míg egy népszerű szónál hátrébb sorolódunk, addig kevésbé népszerűeknél az első helyek valamelyikét szerezhetjük meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés