2010. november 21., vasárnap

Hotel keresőoptimalizálás tévhitek II. rész

Az első keresőoptimalizálás tévhitek bejegyzést folytatva újabb félreértéseket és fogalmakat tisztázok.

5. Az új domainnevek nem kerülnek azonnal jó pozíciókba - Igaz
A keresőoptimalizált honlapokat sem sorolja azonnal előkelő helyre a kereső. Ez főleg népszerű kulcsszavakra igaz. Először el kell nyernie a kereső bizalmát, így nem hozza ki a megérdemelt helyén, hanem egy amolyan tesztidőszak, vagy próbaidő alá kerül a honlap, ami alatt ha megállja a helyét, akkor előrébb sorolódik. Ennek időszaknak a hossza sok mindentől függ: kulcsszó népszerűségétől, az oldal minőségétől, stb. Ezt a jelenséget sandbox effektusnak is hívják. Ugyan vitatott létezése, de az én személyes tapasztalatom azt mutatja, hogy létezik.

6. Az oldal magas PageRank értéke jó helyezést biztosít - Hamis
A PageRank önmagában csak az oldal rangját mutatja, azt nem, hogy milyen kulcsszavakra értékeli előkelő helyezéssel a honlapot. A PageRank egy algoritmus eredménye, ami megmutatja, hány és milyen minőségű kimenő és bejövő link mutat az oldalra, azaz mások szemében mennyire kedvelt a hotel honlapja. Egy viszont biztos: egy jó PageRank-al rendelkező honlapot könnyebb keresőoptimalizálni, azaz megfelelő tartalmakat hozzáadva, és megfelelő keresőoptimalizált oldalszerkezetet használva könnyebben lehet bizonyos kulcsszavakra előre hozni.

7. A kulcsszavak gyakori használatával minden elérhető - Hamis
A kulcsszavak fontos szerepet töltenek be egy honlapon, hiszen a keresők elsősorban a szavak (tartalom) alapján vizsgálják az adott aloldalt. Ám egyrészt ez nem minden, másrészt a kulcsszósűrűségre is figyelni kell keresőoptimalizálás során. A kulcsszósűrűségnek 2-10% között kell mozognia, valamint tilos a háttérrel egy színű, valamint egymás után beírt kulcsszavakat használni. Ez utóbbiak biztosan büntetést vonnak maguk után.

8. Ha egyszer elkészítettük a keresőoptimalizált tartalmat keresőbarát szerkezettel, hátradőlhetünk - Hamis
Sok szállodás dől hátra a keresőbarát honlap elkészülte után abban a hitben, hogy a munkának vége, és már csak a foglalásokra kell várni. Rossz döntés, ugyanis a szállodai honlap keresőoptimalizálással elért jó pozíció folyamatos munkát igényel. Eleinte több, majd eredményes munka után egyre kevesebb feladat hárul az üzemeltetőre. Folyamatos linkajánlások, a tartalom frissítése, és a meglévő anyagok csiszolása állandó feladat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés