2010. november 10., szerda

Hotel keresőoptimalizálás tévhitek I. rész

Laikus szállodás honlaptulajdonosok, akik még csak kóstolgatják az internet lehetőségeit, sokszor válnak megtévesztés áldozatává. Ennek oka vagy bizonyos cégek direkt vagy tudatlanságból eredő megbízhatatlan információi, vagy a keresőoptimalizálás összetettségéből eredő kezdők számára átláthatatlan tudásáradatból adódnak. Néhány tévhitet szeretnék most helyre tenni.

1. A Google természetes (organikus) találati listája kevés látogatót hoz. - Hamis
Általában a hirdetési portálok, vagy egyéb reklámfelületet értékesítő cégek állítják, hogy a keresőkből kevesebb látogató érkezik. A fizetés után persze sokszor derül ki, hogy az ígért több száz napi látogató elmarad, de addigra a hirdetés ki lett fizetve. Az igazság az az, hogy a legértékesebb látogatók a keresőkből érkeznek. Relevancia terén ők azok, akik leginkább foglalnak, őket érdekli leginkább a hotel terméke. Félreértés ne essék, léteznek oldalak, ahol érdemes hirdetést elhelyezni, de körültekintően kell eljárni, és monitorozni kell a hatásfokot.

2. A keresőmotor megbünteti a keresőoptimalizálási tevékenységet folytató honlapot - Hamis
Vannak olyan tevékenységek, amiket büntet a Google. De ezek olyan eszközök, amik a látogató, és a kereső megtévesztésére irányulnak. Ilyenek a láthatatlan szövegek, kulcsszavak halmozása,  duplikált tartalmak, illetve a vásárolt oldalra mutató linkek, büntetett oldalakkal való kapcsolat. Nem bünteti azonban azt, ha az oldal számukra (és így a látogató számára) optimálisan jeleníti meg a tartalmat. Mi sem jobb bizonyíték erre, hogy a Google maga is külön oldalon irányelvekkel támogatja a keresőoptimalizáló szakemberek munkáját.

3. Garanciát lehet vállalni arra, hogy egy szállodai honlap bekerül az első 10 helyre bizonyos kulcsszóra - Hamis
Soha ne dolgozzon olyan céggel, aki biztosan ki meri jelenteni, hogy bizonyos szóra kihozza az oldalt az első 5 vagy 10 pozícióba. Természetesen erre törekedni lehet, és a profi cégeknek sikerül is, de a keresőoptimalizáló cégeknek nincs ráhatásuk a keresőrobotok algoritmusaira, és nincs szerződésük sem velük. Mindezek nélkül az ígéretet nem lehet 100%-ban teljesíteni. Nem lehet tudni továbbá, hogy mit fog csinálni a konkurencia. Ha bekeményítenek, lehet, hogy az első 10 közül is kiszorul a hotel. Sokszor a honlapra sincs behatása a cégeknek, azaz ha az ügyfél bizonyos változtatásokat nem akar, vagy nem tud megtenni akkor az bizony néha a keresőoptimalizálás kárára lesz.
Ami garantálható, hogy optimális szerkezetű lesz az oldal, és az előrejutást fog eredményezni. Azt garantálni, hogy meddig fog előrejönni, és mennyi ideig tartja meg a pozíciót, nem lehet. A kitartó, és tervezett munka mindig meghozza gyümölcsét.

4. A META KEYWORDS tag kitöltésével optimalizáljuk az oldalt - Hamis
7-10 évvel ezelőtt jó eredményeket lehetett elérni a META adatok kitöltésével, és a kulcsszavak oldalon történő ismétlésével. Akkoriban még jóval kevesebb honlap létezett, és a hotel keresőoptimalizálás során ezek megadása elegendő volt a jó pozícióhoz. Ma már a KEYWORDS részt figyelembe sem veszi, illetve alig a Google, ám a többi META elemmel (title, description) együtt használva mégis hozzáad valamit az oldal értékéhez. Az elemeknek az egyes aloldalakhoz kell illeszkedniük, akkor érjük el velük célunkat.

4 megjegyzés:

  1. Mit jelent az, hogy az " elemeknek az egyes aloldalakhoz kell illeszkedni?"

    VálaszTörlés
  2. Kedves Zsuzsa!
    Az illeszkedés azt jelenti, hogy amilyen szöveget a TITLE és DESCRIPTION részbe írunk, annak az oldal tartalmában is meg kell jelennie.
    Főleg a DESCRIPTION-ra vonatkozik, hiszen az egy láthatatlan elem a látogató számára. Ha ez különbözik az oldal tartalmától, akkor a keresők joggal feltételezhetik, hogy megtévesztésből hoztuk azt létre.

    VálaszTörlés
  3. Abszolút egyet kell értenem, egy megjegyzéssel.
    Az 1. pontban említett, előre fizetni igéretekre elv lassan kezd kikopni és egyre több helyen a konkrét klikk, illetve konkrét üzlet utáni jutalék rendszere terjed el (pl. KGFB biztosításnál).

    VálaszTörlés
  4. Jelenleg én is csak jutalékos oldalakon jelenek meg (az ingyeneseken kívül)
    Szallasmarketing: köszönöm a magyarázatot. A title-lel még csak tisztában vagyok, a description még utána kell néznem:)) (nem én optimalizáltam az oldalam...nem is tudtam volna, de jó egy kicsit tanulni:))

    VálaszTörlés

Értékelés