Laikus szállodás honlaptulajdonosok, akik még csak kóstolgatják az internet lehetőségeit, sokszor válnak megtévesztés áldozatává. Ennek oka vagy bizonyos cégek direkt vagy tudatlanságból eredő megbízhatatlan információi, vagy a keresőoptimalizálás összetettségéből eredő kezdők számára átláthatatlan tudásáradatból adódnak. Néhány tévhitet szeretnék most helyre tenni.
1. A Google természetes (organikus) találati listája kevés látogatót hoz. - Hamis
Általában a hirdetési portálok, vagy egyéb reklámfelületet értékesítő cégek állítják, hogy a keresőkből kevesebb látogató érkezik. A fizetés után persze sokszor derül ki, hogy az ígért több száz napi látogató elmarad, de addigra a hirdetés ki lett fizetve. Az igazság az az, hogy a legértékesebb látogatók a keresőkből érkeznek. Relevancia terén ők azok, akik leginkább foglalnak, őket érdekli leginkább a hotel terméke. Félreértés ne essék, léteznek oldalak, ahol érdemes hirdetést elhelyezni, de körültekintően kell eljárni, és monitorozni kell a hatásfokot.
2. A keresőmotor megbünteti a keresőoptimalizálási tevékenységet folytató honlapot - Hamis
Vannak olyan tevékenységek, amiket büntet a Google. De ezek olyan eszközök, amik a látogató, és a kereső megtévesztésére irányulnak. Ilyenek a láthatatlan szövegek, kulcsszavak halmozása, duplikált tartalmak, illetve a vásárolt oldalra mutató linkek, büntetett oldalakkal való kapcsolat. Nem bünteti azonban azt, ha az oldal számukra (és így a látogató számára) optimálisan jeleníti meg a tartalmat. Mi sem jobb bizonyíték erre, hogy a Google maga is külön oldalon irányelvekkel támogatja a keresőoptimalizáló szakemberek munkáját.
3. Garanciát lehet vállalni arra, hogy egy szállodai honlap bekerül az első 10 helyre bizonyos kulcsszóra - Hamis
Soha ne dolgozzon olyan céggel, aki biztosan ki meri jelenteni, hogy bizonyos szóra kihozza az oldalt az első 5 vagy 10 pozícióba. Természetesen erre törekedni lehet, és a profi cégeknek sikerül is, de a keresőoptimalizáló cégeknek nincs ráhatásuk a keresőrobotok algoritmusaira, és nincs szerződésük sem velük. Mindezek nélkül az ígéretet nem lehet 100%-ban teljesíteni. Nem lehet tudni továbbá, hogy mit fog csinálni a konkurencia. Ha bekeményítenek, lehet, hogy az első 10 közül is kiszorul a hotel. Sokszor a honlapra sincs behatása a cégeknek, azaz ha az ügyfél bizonyos változtatásokat nem akar, vagy nem tud megtenni akkor az bizony néha a keresőoptimalizálás kárára lesz.
Ami garantálható, hogy optimális szerkezetű lesz az oldal, és az előrejutást fog eredményezni. Azt garantálni, hogy meddig fog előrejönni, és mennyi ideig tartja meg a pozíciót, nem lehet. A kitartó, és tervezett munka mindig meghozza gyümölcsét.
4. A META KEYWORDS tag kitöltésével optimalizáljuk az oldalt - Hamis
7-10 évvel ezelőtt jó eredményeket lehetett elérni a META adatok kitöltésével, és a kulcsszavak oldalon történő ismétlésével. Akkoriban még jóval kevesebb honlap létezett, és a hotel keresőoptimalizálás során ezek megadása elegendő volt a jó pozícióhoz. Ma már a KEYWORDS részt figyelembe sem veszi, illetve alig a Google, ám a többi META elemmel (title, description) együtt használva mégis hozzáad valamit az oldal értékéhez. Az elemeknek az egyes aloldalakhoz kell illeszkedniük, akkor érjük el velük célunkat.
Mit jelent az, hogy az " elemeknek az egyes aloldalakhoz kell illeszkedni?"
VálaszTörlésKedves Zsuzsa!
VálaszTörlésAz illeszkedés azt jelenti, hogy amilyen szöveget a TITLE és DESCRIPTION részbe írunk, annak az oldal tartalmában is meg kell jelennie.
Főleg a DESCRIPTION-ra vonatkozik, hiszen az egy láthatatlan elem a látogató számára. Ha ez különbözik az oldal tartalmától, akkor a keresők joggal feltételezhetik, hogy megtévesztésből hoztuk azt létre.
Abszolút egyet kell értenem, egy megjegyzéssel.
VálaszTörlésAz 1. pontban említett, előre fizetni igéretekre elv lassan kezd kikopni és egyre több helyen a konkrét klikk, illetve konkrét üzlet utáni jutalék rendszere terjed el (pl. KGFB biztosításnál).
Jelenleg én is csak jutalékos oldalakon jelenek meg (az ingyeneseken kívül)
VálaszTörlésSzallasmarketing: köszönöm a magyarázatot. A title-lel még csak tisztában vagyok, a description még utána kell néznem:)) (nem én optimalizáltam az oldalam...nem is tudtam volna, de jó egy kicsit tanulni:))