2011. március 16., szerda

Szállodai keresőoptimalizálás és keresőmarketing

Rendre azt tapasztalom, hogy nem minden szállodai szakembernek világos a keresőoptimalizálás és a keresőmarketing közötti különbség. A fogalmak körülbelül tiszták, de sokszor keverednek. Természetesen mindkét fogalom kapcsolódik a keresőkhöz, és a látogatószerzéshez, de van azért különbség közöttük.

Szállodai keresőoptimalizálás
A szállodai keresőoptimalizálás során az oldal felépítését (szerkezetét), kódolását, tartalmát építjük fel úgy, hogy az általunk meghatározott kulcsszavakra minél jobb pozícióba kerüljön a találati listákon. A keresők természetes találati listáin való előkellő hely egy majdnem ingyenes lehetőség, hiszen ott megjelenve nem kerül költségbe egy látogató.
Azért majdnem ingyenes, mert a jó pozíció megszerzése bizonyos kulcsszavaknál sok időt és energiát vesz igénybe. Ám a keresőoptimalizálás segítségével szerzett látogató igen értékes, hiszen ő maga keresett a nekünk fontos témára.

Szállodai keresőmarketing
A szállodai keresőmarketing célja ugyancsak a látogatók megszerzése, de más módszerrel. A keresők majdnem mindegyike kínál fizetős megjelenési lehetőségeket. A reklám legtöbbször kattintás alapú hirdetés, ahol csak akkor fizetünk, ha a látogató rákattint a hirdetésünkre, azaz meglátogatja honlapunkat.
A keresőmarketing tehát olyan fizetős hirdetés, ahol kulcsszavakhoz kapcsolhatjuk hirdetésünket, és megjelenésünket pénzért ugyan, de jelentősen befolyásolhatjuk. Előnye a gyorsaság is, hiszen egy kampányt akár órák alatt is létrehozhatunk, és percek alatt módosíthatunk.

Néhány keresőmarketing rendszer:

A keresőoptimalizálás és keresőmarketing használható együtt, és külön is. Volt már, hogy egy honlappal a Google első oldalán három helyen sikerült megjelenni: fizetett hirdetésként, természetes listán és a térkép találaton. Természetesen így a legnagyobb az esély a látogató megszerzésére, de a legtöbb időt is így áldoztuk rá.
Mindkét módszernek megvannak az előnyei. Mindegyik esetben elmondható, hogy nagyobb szaktudással és időráfordítással növelhetjük az eredményességet is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés