2017. augusztus 10., csütörtök

7 lokális marketing tipp szállásoknak

A lokális marketing egy jelentős tényezővé vált, külön ága lett az online marketingnek. Hotelek, panziók, vendégházak és egyéb szállások esetén és a turizmusban is, ahol a lokalitás határozza meg stratégiánkat.

2016 eleje óta kiemelten foglalkozom a lokális marketinggel, most megmutatok 7 olyan tippet, amivel jobban kihasználhatjuk lehetőségeit.



1. Szállás weboldala, mint helyi információs csatorna

Szeretik a szállások más honlapra küldeni vendégeiket, amikor azok helyi információk iránt érdeklődnek. Ez több szempontból sem szerencsés. Egyrészt, ha nem nálunk van a hasznos tartalom, akkor más honlapot fognak megtalálni a környék keresésekor (bővebben az 5. pontban), másrészt kiadjuk a kezünkből a bizalomnövelés és a foglalásról történő meggyőzés lehetőségét. Ne tegyük ezt, és jelenítsünk meg hasznos információkat környékünkről!

Milyen helyi információkat tegyünk ki?
  • Közeli látnivalók
  • Helyi őstermelők, szereplők
  • Helyi titkok, mik különleges szakértővé emelnek minket
  • Képeket és videókat

2. Partnerség helyi szereplőkkel

Akkor leszünk igazán lokális szereplők, amikor ezer szálon kötődünk egy helyszínhez, így a környék vállalkozásaihoz, személyeihez is. Ha ezer partnert nem is fogunk felkutatni, pár jelentősebb egységgel érdemes szövetkezni.

Írjunk egymásról cikkeket, hivatkozzunk egymásra a közösségi médiában, stb. A határ a csillagos ég, de az egymás támogatása a lokális marketing javulását fogja eredményezni.

3. Erős jelenlét a térképen

A Google térkép alapjairól már több bejegyzést is írtam. Mivel napi egymilliárd felhasználója van, jelentőségét helyi vállalkozásoknak ki kell használniuk. Összefoglalva:
  • Google Cégem regisztráció
  • Adataink rendbetétele és ellenőrzése
  • Képek, vélemények gyűjtése
  • Felügyelet, népszerűsítés

4. Közösségi média használata

Szinte mindegyik közösségi platformnak van lokális marketing előnye. A Facebookon például hirdetésekkel célozhatjuk környezetünket, vagy különböző földrajzi helyzetekben lévőknek hirdethetünk. Az Instagram felületén helyszínekhez rendelhetjük fotóinkat, a Pinteresten pedig dobozokat rendezhetünk egy környék mellé.

Ezeken a platformokon kicsit eltérő az elv, mint a keresőben és a térképen, más módon találnak ránk majdani rajongóink, de jelenlétünkkel itt is vendégeket szerezhetünk magunknak.

5. Lokális keresőoptimalizálás használata

A Google minden harmadik keresése lokális vonatkozású! A keresőben nem jelen lenni egyet jelent a potenciális vendégek semmibevételével. Természetesen saját nevünkre könnyű megjelenni. A kihívást az jelenti, hogy a környéket jellemző kereséseken keresztül is a mi felületeinket találják meg az érdeklődők.

Ebben, a környékről készült írásaink (ahogy az első pont is mutatja) sokat segítenek nekünk. Az elv az, hogy amikor valahova utazunk, információt gyűjtünk róla. Eközben tud minket meggyőzni egy szállás, hogy nem csak hasznos helyi titkokat nyújt számunkra, hanem pihenésünk helyszínéül is érdemes őket választani.

6. Vélemények szerzése

A vendégek 92%-a olvas értékeléseket foglalás előtt, ahogy Instagram oldalunkon is mutatjuk.


A vélemények jelentőségét a lokális rangsoroló oldalak is felismerték, ezért a listázási sorrend kialakításánál is szerepük van. Az nem kérdés, hogy elöl lenni egy helyi keresésnél több vendéget jelent, így kényesen ügyelnünk kell a vélemények megszerzésére és azok minőségére is.

Több és jobb minőségű vélemény előrébb is hoz minket ezeken a felületeken.

Ha tetszett a cikk, értékelj minket a Google felületén ezen a linken. Egyszerű, és sokat segítenél nekünk!

7. Lokális AdWords és Facebook kampányok futtatása

Az eddigi lehetőségek inkább az időnket és kreativitásunkat tették próbára, de mint szinte minden, pénzzel a lokális online marketing is gyorsítható. Az AdWords és Facebook rendszerei is nyújtanak helyi célzási lehtőségeket. Mindkettőnél lehetőség van:
  • Bizonyos földrajzi területre szűkíteni a hirdetés megjelenését
  • Érdeklődés, vagy előzmények alapján szűrni az érdeklődési kört, akiknek megjelenünk
  • Attól függően megjeleníteni az üzenetet, hol van jelenleg a felhasználó
A lehetőségek végtelenek egy kávézó, mozi, vagy étterem számára is, hogy akár az épp mellette elhaladó álmos, filmmániás vagy éppen éhes embert megszólíthassa.

Összefoglalva

A lokális online marketing létezik. Kevesen használják összehangolt stratégiaként, így még nagyobb előnyt jelent annak, aki korán kapcsol. A jövőben ugyanolyan fontossággal fog bírni, mint a mobilbarát weboldal, vagy egy Facebook jelenlét.

Kezd el használni, ha kérdés merül fel, várom hozzászólás formájában!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés