2017. augusztus 15., kedd

Online élmények a vízparton, avagy egy balatoni vendégház marketing története



A médiafogyasztás változásának hatása egy balatoni vendégház marketingjére


A rádió és televízió széles körben való elterjedése gyökeresen alakította át az emberek médiafogyasztását, de korántsem akkora mértékben, mint az internet, azon belül is a közösségi média.

Napjainkban teljesen átlagos életkép a hetes buszon utazva, hogy 10 utasból 9 az okostelefonját nyomogatja. Nem olvasunk újságot, se könyvet, nem beszélgetünk a mellettünk ülővel, és sokszor már feszengve és unatkozva bámulunk ki az ablakon, ha lefogy a mobilnetünk…

Hogy  a világ ez irányú változása jó vagy sem, arról sokat lehet vitatkozni, de az egészen biztos, hogy a technika rohamos fejlődésének, és az internet egyre szélesebb körben való elterjedésének az egyik legnagyobb nyertesei a kisvállalkozások. Már amelyikek tudják, hogyan kell azt használni.

Vegyünk példának egy teljesen átlagos, fiatal házaspárt, akik a 90-es években elhatározzák, hogy egy kis “mellékes” reményében kiadják siófoki nyaralójukat. Célközönség persze a német turista, de az se baj, ha magyar, lényeg, hogy marketing kommunikációnak bőven megteszi egy ZIMMER FREI tábla. Lelkes amatőröknek kézzel, profibbaknak ragasztott matricával virít a bejárat felett, hogy itt bizony SZOBA VAN KIADÓ!!! Mert ugye, miféle média megfizethető ekkoriban egy magyar átlagembernek?

  1. Tv reklám?
  2. Rádió hirdetés?
  3. Újság hirdetés, esetleg PR cikk?
  4. Netán jutalékos rendszerben egy utzási irodával való szerződés?

Hát persze, hogy egyik sem, ugyanis a belépési küszöb ezekbe a médiákba olyan magas, hogy csak multinacionális, vagy nagyvállalatok engedhetik meg maguknak. Így aztán marad a ház oldalára kirakott tábla, vagy a nagyon élelmeseknek az M7-es lehajtójánál való ácsingózás, és a direkt vendégszerzés.

Ebben az időszakban teljesen átlagos életkép volt, hogy egymás mellett álltak a vendégre vadászó szállás tulajdonosok az országút szélén, és várták az arra tévedő turistákat. Hogy aztán a vendégnek mennyi lehetősége volt az adott szállásról releváns infókat kapni egy “ZIMMER MIT DUSCH” molinó alapján, az már más tészta.

Ezzel szemben 2017 nyarán, ha egy fiatal magyar házaspár egy balatoni szállást szeretne értékesíteni német célközönségnek, az alábbi dolgokat csinálja:

  1. Felmegy a netre, és végez egy kis versenytárs elemzést a szállás összehasonlító és közvetítő oldalak segítségésel. Hogyan is csinálja ezt a szomszéd Marika, a másik városban élő szállásadó, vagy megnéz néhány külföldi konkurenst is. Mert a jobbtól tanulni nem szégyen. És mostmár nem is nehéz. Nem kell hozzá átszelni a fél világot, elég pár gombnyomás, és máris látjuk, hogyan is néz ki egy igényes nyaraló Ausztiában, Olaszországban, vagy épp Kanadában. Mert az internet korában mind ugyan olyan messze vannak: egy kattintásra.
  2. Szóval a világhálón szerzett inspiráció után jöhet a tényleges felújítás, csinosítgatás.
  3. Aztán elővesszük az új iPhone-t, és jobb képeket készítünk a nyaralóról, mint a 90-es években bármelyik profi fényképész.
  4. Pár perc múlva pedig kész is a szállás profilja a booking.com-on, ahol a világ bármely tájáról érkező vendég pontos képet kaphat a balatoni nyaralóról.
  5. Még pár kattintás, és megvan a saját Facebook oldal (profibbaknak saját honlap, merthogy ebből is egyre több cég kínál ingyenesen használható, minimális tecnikai tudást igénylő megoldást).
  6. Ha már így belejön az ember, nem hagyhatjuk ki a Pinterest és az Innstagram felületeit sem, ahol szintén ingyenes a megjelenés.

És most jön az igazán nagy különbség:

Abból a pénzből, amit a 90-es években azért kellett fizetni, hogy valaki a helyi rádióban elérjen egy teljesen irreleváns és rosszul konvertáló közönséget egy hónapon keresztül, ma az online felületeken egy éven át szerezhetünk szívünknek kedves vendégeket!!!

A közösségi média fizetős szolgáltatásainak (célzott Facebook, Instagramm hirdetések), valamint a Google Adwords, és Display hálózatának köszönhetően azt is be tudjuk lőni, hogy a hirdetésünk csak, és kizárólag Kelet-Berlinben élő 28-42 év közötti, diplomás, házas hölgyeknek jelenjen meg, akik már jártak Magyarországon, és legaláb egyszer lájkoltak valamit a Balatonnal kapcsolatban.

Ők pedig Berlinből, a saját otthonukból nézhetik végig az összes balatoni nyaraló leírását, képeit, és az őket értékelő kommentek alapján kiválasztják, hogy hova is menjen nyaralni a család.

Aztán online foglalnak bankkártyás fizetéssel, és mire a gyerekek és apa hazajönnek az iskolából és a munkából, este már az okostévén nézi végig a család egy utazási vlogger német nyelvű videóját a Balatonról…



Írta: Molnár András
Nád a Házam Teteje vendégház

Kérdésed van a témával kapcsolatban? Utazz le ebbe a gyönyörű, Körös-parti vendégházba, és kérdezd meg Andrástól, biztosan tudtok majd a témáról beszélgetni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés