2017. augusztus 29., kedd

Jutalékmentes foglalás

jutalékmentes foglalás
Jutalékmentes foglalás minden szállásadó álma, mégis kevesen mondhatják el, hogy több vendégük jött saját felületekről mint viszonteladói oldalakról, csupán a saját marketingnek köszönhetően.

A direkt foglalás gyakorlatban azt jelenti, hogy saját felületeink segítségével (Honlap, blog, recepció, közösségi oldalak stb.) direktben szerzünk vendégeket, nem pedig közvetítőkön keresztül. Saját csatornákon nincs jutalék, de attól nem jelent teljesen ingyenes vendégszerző forrást.

Nézzük meg, mit is jelent a jutalékmentesség!

Mi a célunk a jutalékmentes foglalással?

A függetlenség, és persze a költségek csökkentése. Egy-egy platformtól való függés nem jó, több lábon kell állni. Sok Facebookra építő vállalkozást döntött össze például, amikor a Facebook csökkentette az oldal posztjainak elérését, de hasonló a helyzet amikor a viszonteladó oldalak (pl.: Booking) emelik a jutalék mérétékét, vagy amikor a Google megváltoztatja keresőjének algoritmusát.

A külső oldalak, ahonnan foglalások érkeznek, hasznosak számunkra. A megoldás nem a viszonteladói szerződések felmondása, a felületeknek a megszüntetése, hanem a direkt foglalási arány növelése, saját rendszer kialakítása.

Hogyan lehet több direkt foglalásunk?


Saját médiabirodalmat kell létrehozni, saját felületekkel és stratégiával, azaz a foglalási kitettséget kell csökkentenünk. Ez azt jelenti, hogy minél több érdeklődőt kell tudnunk elérni önerőből, amikor szükségünk van rá. Az érdeklődést folyamatosan fenn kell tartani, így kommunikációnk iránt nyitott, azt befogadni tudó követőtábort kell építünk magunk köré.
  • Nem elég egy honlap, kell hozzá foglalási rendszer
  • Nem elég hírlevél, azt fel kell építeni értékesítő rendszerré
  • Nem elég a Facebook, terelni kell róla a látogatókat a foglalás felé
  • Nem elég megérzés szintjén cselekedni, komoly méréseket kell végezni
  • Foglalást hozó kampányokat kell működtetnünk

Hogy néz ki a direkt foglalás a gyakorlatban? 

Amikor vendégünk szállást keres, először információt gyűjt. Blogokat olvas, kikéri barátai véleményét, és feliratkozik a desztinációt érintő hírlevelekre is. Nekünk már a "kutatómunka" során találkoznunk kell vele, és elkezdeni terelni a foglalás felé.

A foglalás utolsó fázisában, amikor már konkrét szállások között válogat, sokkal dominánsabban leszünk jelen, sokkal több esélyt kapunk azokkal a konkurensekkel szemben, akikkel először találkozik ügyfelünk. Feladatunk az lesz, hogy ne a viszonteladói felületeken, hanem direktben honlapunkon foglalja le szállását, de erre irányuló motivációinkat már korábban elültettük a fejekben, a gyümölcsét kell csak leszüretelnünk.

A visszatérő vendégekre is gondolnunk kell. Velük a már említett csatornákon folyamatosan kommunikálnunk kell, hogy ne felejtsenek el minket, és legközelebb is minket válasszanak.

Rendszerben gondolkozni

Nem két perc alatt lehet kialakítani azt a rendszert, ami közvetlen foglalásokkal fogja megédesíteni napjainkat. Mire felépül a több ezres e-mail lista, a követők minden posztunkra reagálnak és a Google is kihoz minket egy csomó értékes kulcsszóra, bizony évek kitartó munkáját dicsérik. Viszont a jó hír, hogy miután kiépül a rendszer, az hosszú ideig stabil marad!

Viszont a rendszer felépítése után egyre kevésbé leszünk kiszolgáltatva a egy-egy viszonteladói oldalaknak és mivel több lábon állunk és saját márkánkat építjük, stabilabban kalkulálhatunk majd a bevételekkel is.

A jutalékmentes foglalás hátrányai

Jól hangzik, hogy nem kell jutalékot fizetni, de semmi sincs ingyen. Mára az interneten sem. Jutalék helyett máshogy fogunk fizetni:

  • Fel kell építenünk a honlapunkat, ami a rendszer közepe
  • Foglalási rendszer kell rá, ami nagyobb szállásoknál összetett rendszert jelent
  • Rengeteg felületen kell megjelennünk (pl.: kersőben, közösségi médiában, utazási oldalakon, stb.)
  • Tartalmat kell készítenünk
  • Kezelni kell a felületeket, kampányokat
Éppen ezért kell jól átgondolni, megéri e saját marketinget végezni (én azt mondom, hogy igen). A döntésnél vegyük figyelembe, hogy mennyi a marketing költsége és mennyi lenne a jutalék mértéke. Kisebb szállásoknál nem biztos, hogy megéri. Ha megtérül, vágjunk bele és csökkentsük a viszonteladói foglalások számát.

Segíthetek mindebben akár egy kötetlen beszélgetés formájában, vagy akár tanárként személyesen is megtaníthatom a direkt foglalás módszereit. Nézd meg, mit nyújtok egy szállásnak!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés