2010. szeptember 2., csütörtök

Az utolsó benyomás kezelése szálláshelyeknél


Minden esetben az első benyomás nagyon fontos, ám hotelek esetében az utolsó benyomás is meghatározó. A távozó vendég véleménye nem csak „szájhagyomány útján”, hanem mindenki számára elérhetően az interneten is tovább terjedhet. Önben is felmerülnek a következő kérdések?
Vajon meg tudjuk e még változtatni véleményét, miután kilépett a hotelből? Milyen benyomást kell tennünk, illetve milyen adataira van szükségünk? Mitől fog visszatérni? Mitől hoz újabb vendégeket?

Távozó vendégünk visszatérhet, újabb vendégeket is hozhat, de nagy mennyiségű vendégtől is megfoszthat egy szálláshelyet. Ha jó hírét kelti ismerősei körében, nyert ügyünk van. Ha internetezik, és ír egy blogbejegyzést, feltölti fotóit, megosztja pozitív élményeit a Tripadvisor vagy a Facebook oldalakon, vendégeket generál. Ha viszont rossz benyomással teszi ugyanezt, az a szállodás rémálmává válhat. Kezelni kell a negatív véleményeket, és néha ez nem könnyű feladat.

Távozáskor tehát, ha elégedett a vendég, ösztönözni kell a kijelentkezés közben, hogy véleményét másokhoz is eljuttassa. A legjobb eset, ha rögtön számítógépet rakunk elé, de elég az is, ha e-mail címe tudatában később emlékeztetjük „teendőire”.

A vendégek véleményére mindig oda kell figyelni, a hotel internetmarketing stratégiájában ennek is benne kell lennie. A véleményeket figyelni, és kezelni kell! Nem álneveken, nem önfényező megjegyzésekkel, hanem korrekt szakmai módon, felvállalva a nevet.

4 megjegyzés:

  1. Már hiányoltam az írásokat, azt hittem eltűntél!

    Mi most vezettük be a kis távozási kérdőívünket, és meglepő adatok jöttek ki belőle! Az emberek meglepően sokan töltik ki, és szívesen teszik!

    VálaszTörlés
  2. Ez a távozási kérdőív engem is érdekelne. Sokat segíthet a továbbfejlődésben. Valószínűleg nem szabad megelégedni a Vendégkönyvbe beírt dícsérő szavakkal.Hajnal, konkrétan mik a kérdéseitek a vendégek felé?

    VálaszTörlés
  3. Szerintem a távozás utáni továbbajánlást facebookon egy fotó is tudja erősíteni. Pl.vacsoraasztalnál ajándékként lefotózni a vendégeket, távozáskor kezébe nyomni, facebookon pedig feltölteni, és megjelölni őt, hogy aztán ismerősei láthassák őt.

    VálaszTörlés
  4. Igen, ez személyességet visz a "kapcsolatba"!
    Én személy szerint frászt kapok, ha fotókat töltenek fel rólam, de egy továbbfejlesztett változatként valami nem mindenki számára elérhető helyre feltölteni jó ötlet. Mondjuk körbeküldheti ismerőseinek a képet, ami természetesen tartalmazza hotelünk adatait.

    VálaszTörlés

Értékelés