2010. szeptember 21., kedd

A hírlevél tárgysora

A hírlevél mindig is kényes pontja a szállodai kommunikációnak. Fontos kommunikációs csatorna, de mi van, ha meg sem nyitják a levelünket? Fontos momentum tehát a hírlevél tárgysora, hiszen itt döntik el az olvasók megnyitják e üzenetünket. Összeszedtem néhány megnyitást ösztönző elemet.

1. Személyesítsük meg! A meglévő adatok birtokában perszonalizáljuk a levelet, azaz helyezzük el a tárgyban a nevet, vagy várost. Pl.: „Kedves Péter, most mihez lenne kedve?” „Csomagajánlat Budapestieknek”

2. Érzelmi reakciót váltson ki. Mértékkel de használjunk személyesebb hangvételt, hiszen az olvasó fél saját akaratából iratkozott fel. Pl.: „Kedves Balázs, rég nem pihent már?”

3. A tárgy a hirdetés hirdetése. Az akciónk fontos részeit, amit logikailag követni fog a levél, mindenképp helyezzük el a tárgy mezőbe. Pl.: „Hosszú hétvége 20%-os kedvezménnyel foglalható ezen a héten.”

4. Mint minden hotel internetmarketing eszköznél, itt is nélkülözhetetlen a tesztelés. Érdemes tehát megvizsgálni a régi kampányokat, hírleveleket, mik azok a címsorok melyeket többen, és mik azok, amiket kevesebben nyitottak meg. Volt e korábbi leveleknél összefüggés a tárgy és a megnyitási arány között? A hotel internetmarketing során mindent mérhetünk. Tegyük ezt a leveleknél is!

5. Kerüljük el a gyanús szavakat, mert azok nem csak a címzettet riaszthatják el, de a spam-robotokat is aktiválhatják. Pl.: ingyenes, free, üzleti, stb...

6. Érdeklődés felkeltése is kiváló eszköz. Figyelje meg magát, mik azok a levelek, amiket azonnal kinyit. Pl.: emlékeztető, meghívó, „biztos érdekelni fogja”, Figyelem, stb.

7. Az előny hangsúlyozása érdekessé tesz. Ilyen például a „10 érv, amiért érdemes a Bakonyba utazni”, vagy a „Otthon ülne, vagy kirándulna egyet?” illetve a „Legnagyobb csúszdapark Magyarországon”

8. Csili-csálé jelek kerülése. A gyanús szavak közé sorolható a tárgysorba kerülő speciális karakterek sorozata, amit például az AdWords hirdetések sem engedélyeznek. Pl.: kettős kereszt, idézőjel, kukac, stb.

9. A tárgysor maximum 50 karakter hosszú legyen. Az ennél hosszabb üzenet vége meg sem jelenik, így el sem tudják olvasni, hatása gyengül.

10. Ne ismételjen! Ha a tizedik levél érkezik egymás után azzal, hogy „10% kedvezmény kupon” akkor egészen biztos lehet benne, hogy megjegyzik. Ám levele vagy a kukába kerül, vagy leiratkoznak róla.

11. Ne hasonlítson reklámra, hiszen a reklámot senki sem szereti. (A tartalma se legyen olyan, de erről majd máskor). Pl.: „Szállodai csomagok akciósan” helyett „Balatoni hétvégi programok szállással”

12. Kérdő mondat, nagyobb siker. Ha kérdést teszünk fel, nagyobb sikert érhetünk el, hiszen kíváncsiságot keltünk. Pl.: „Mit érdemes megnézni a Balatonnál?”

Ha van olyan tipp, amit szívesen megosztana, és már bevált, szívesen fogadom kommentként!

1 megjegyzés:

  1. Na ez jó! Minden esetben a tárgy megválasztása a legnagyobb kihívás, az a pár karakter órák kérdése, de az eredmény nem marad el... És engedelmeddel a 13. pont: legyen bulváros! Figyeljük a bulvársajtót és igen is éljünk az ott használt eszközökkel (nem a hiteltelenségre gondolok), fordulatokkal.

    VálaszTörlés

Értékelés