2013. augusztus 22., csütörtök

Hogyan adjunk "Ajánlás" dobozt Facebook oldalunkhoz?

Ajánlás (Recommendation) doboz segítségével csillagokkal ellátott ajánlásokat kaphatunk Facebook oldalunkra. Szállodáknál nagyon fontosak az ajánlások, hiszen a vendégek döntését nagyban befolyásolja, mások véleménye.

A doboz viszont nem jelenik meg magától, néhány beállításhoz és adat megadásához köti a rendszer a megjelenését.

Hogyan adjunk "Ajánlás" dobozt Facebook oldalunkhoz?

1. lépés: Kövessük az útvonalat a beállításokhoz. Facebook Oldalon válasszuk a Edit Page » Update Info » “Page Info” pontokat.


2. lépés: Amennyiben szükséges, változtassunk meg az oldalunk típusát, ugyanis csak néhányban (Local Businesses” » “Companies & Organizations) van lehetőségünk az ajánlás doboz megjelenítésére.


3. lépés: Állítsuk be a kategóriát, és a valódi  (térképen megjeleníthető) címünket. Ez a két adatnak szükséges ahhoz, hogy a Facebook megjelenítse a Recommendation dobozt.

4. lépés: Pipáljuk be a “show this map on the page” jelölőnégyzetet.

5. lépés: Nézzük meg oldalunkat, ahol már látszik is a lehetőség.

Ezek után még megkérhetjük követőinket, hírlevélre feliratkozott olvasóinkat, vendégeinket, hogy értékeljék oldalunkat, és ezáltal hotelünket.

Ha tetszett a leírás, próbaként a SzállásMarketing oldalunkra is tegyenek egy véleményt :)
Köszönöm!

2013. augusztus 15., csütörtök

Segítség! Nem működik a Social média!

"Ott vagyok a Facebookon, van honlapom, blogom, mégsem látszik az eredmény. Jó ez egyáltalán valamire?" Hallom, nem először. Az ember hajlamos azt hinni, hogy akkor már jelen van a Social médiában, ha elkészítette a Social média felületeket. Ha a csatornák folyamatos használata ellenére nincs eredmény, akkor valamit rosszul csinálunk.

Egy viszonylag új területről beszélünk, de már tisztán látszanak azok a módszerek és folyamatok, amik működnek, és segítségükkel konkrét eredményeket lehet felmutatni. Kialakultak a szabályok, emberi reakciók, hatékony munkamódszerek. Már szakértőkkel is, lehet konzultálni, vagy együttműködni. Az már nem elég, ha az unokatesó, vagy a recepciós mellékidőkben néha hozzányúl a közösségi erőforrásokhoz. Átgondoltabb megoldásra van szükség.

ROI (megtérülés)!

Bizony, lehet számolni a közösségi felületek megtérülési mutatóit. Ennek tudatában meg lehet viszgálni, milyen stratégiák működnek, és melyikek nem. Itt előnybe kerülhetünk egy szakértővel, de magunk is kitapasztalhatjuk mik a működő módszerek, és mi befolyásolja negatívan a szálláshely hírnevét. Valószínűleg a szakértő és a saját tudás kombinációja a nyerő megoldás.

Célok (Goal)

Itt sem működik másként, mint a honlapon. Célokat kell kijelölni, amit a posztolással, képekkel játékokkal és egyéb aktivizáló eszközökkel el akarunk érni. Mindennek legyen célja és legyen meg a terv, hogyan jut el a rajongó addig. Az utat pontosan meg kell tervezni (és kivitelezni), hogy az egyes megállókat időről időre javítani tudjuk, növelve ezzel az ROI-t.

Stratégia

Amikor célok és eszközök megvannak, ezek összességéből lehet kialakítani egy stratégiát. Ennek hiányában az egész Social média egy megfoghatatlan mítosz lesz, és az események kontrolálatlanul fognak történni körülöttünk.

Tartalom marketing stratégia

Ez a terület a tartalomról szól (szövegek, képek, videók, csevegések). Szomorú ez azért, mert - tapasztalatom szerint - jó tartalmat előállítani kevesen tudnak, és főleg keveseknek van rá kapacitása. Azonban a tartalom fontossága megkérdőjelezhetetlen, így következetesen és folyamatosan kell "legyártani" őket. Ha azt szeretné, hogy működjön a Social marketingje, meg kell találni a megfelelő hangot, naptárban kell ütemezni a feladatokat.

Elemzés

Nem futtatható sikeres marketing kampány mérés nélkül! Meglepő azonban, ennek ellenére milyen kevesen mérnek, és még kevesebben elemzik az adatokat. Elemezni kell a tartalmat, a célok teljesülését, a stratégia működését, stb. Ezek az adatok segítenek egyre hatékonyabbát enni az egyes elemeket és növelni az ROI-t.
 Folyamatos elemzéssel be lehet határolni a közönség igényeit is, így nyújtva nekik egyre jobb élményt. Márpedig ha jól érzik magunkat közösségeinkben, jól nagyobb valószínűséggel foglalnak.

2013. augusztus 6., kedd

Hotel mobil alkalmazás tervezete

2014-re ígérik ezt az alkalmazást, aminek segítségével hotelszobánk elektronikus részeit lehet majd irányítani. Jelenleg vehetjük a lehetőségek tesztelésének is, de a nem is olyan távoli jövőben biztosan egyre több alkalmazást fognak használni a hotelekbe látogató vendégek is.

Mit is lehet elérni ezzel a hotel mobilalkalmazással?
  • Hőmérsékletet szabályozni
  • Vacsorát, vagy reggelit rendelni
  • Híreket olvasni
  • Szállást foglalni
  • TV-t és rádiót irányítani
Lassan már csak a képzelet szab határt, milyen lehetőségeket rejt egy hotel mobilalkalmazás. Már most rengeteg hotel használ telefonos alkalmazást. Itthon tapasztalataim szerint még nem látják a szállodavezetők gyakorlati hasznát, de én már látom az áttörést és az igényt.

Augusztus hónapban kicsit jobban körbejárom a hotelek mobil alkalmazásait. Megnézzük miért jó, és miket tud. Ha valakinek van tapasztalata, vagy véleménye, szívesen vesszük hozzászólásként.

2013. augusztus 5., hétfő

Facebook tartalommenedzsment a gyakorlatban

Véleményem szerint az idei esztendő lesz az, mikor a Turisztikai szektorban tevékenykedő cégek nagytöbbsége már aktívan meg fog jelenni a Facebookon. Soha nem késő valamit elkezdeni, ami fontos, hogy megfelelően tegyük mindezt.

Hasznos tanácsok a minőségi tartalom elkészítéséhez és megjelenítéséhez:


Az első, és véleményem szerint, az egyik legfontosabb pont, a célkitűzés. Sajnos sok esetben látszik a céges Facebook oldalakon, hogy nem igazán van mögötte pontosan meghatározott cél. Legtöbb esetben az látható, hogy egy oldalt beindítanak egy alkalmazással, amivel nagyon sok embert összegyűjtenek és utána gyenge minőségű posztokkal elérik azt, hogy a rajta lévő aktivitás a nullával lesz egyenlő.
Fontos tanács: Ne az óriási létszámra törekedjünk, hanem az aktív közösségi életre!
Ha már van egy kedvelői bázisunk, akkor beszélgessünk velük. Miként tegyük mindezt? Posztoljunk minőségi tartalmakat. Ilyenkor merülnek fel a következő kérdések.

Mi alapján posztoljak?


Sajnos a gyakorlat azt mutatja, hogy nagyon sok oldalon nincs koncepció, előre megírt terv. Valami eszükbe jut az üzemeltetőknek és felteszik. Ez súlyos hiba! Mielőtt a tartalmakat elkezdjük feltölteni, készítsünk tervet. Fontos, hogy maximum egy hétre előre, mert az még koordinálható. Határozzuk meg, hogy miről szóljon az adott hét és lépésről lépésre fektessük le, hogy mi jelenjen meg az oldalon.

Hányszor posztoljak egy nap?

Őszinte leszek, nincs tökéletes séma. Minden oldaltulajdonosnak magának kell ezt kitapasztalnia, mivel a Facebook oldal eredmények csak a folyamatos tesztelésekkel válnak láthatóvá. Vannak olyan oldalak, ahol a napi két bejegyzés tökéletesen működik, máshol a napi négy hozza meg a kellő aktivitást.

Milyen formában jelenítsem meg a posztjaimat?

Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a képes-szöveges tartalom egyre hatékonyabb. A képek szinte vonzzák a tekintet és nagyon gyorsan ráveszik a felhasználót a like-olásra és a megosztásra. Egy gyakorlati tipp azoknak, akik ezt a megjelenési formát használják: ha van rá lehetőség, akkor a szállodai web vagy blogoldal linkjét helyezzék el a szöveges tartalom végén vagy a tartalmon belül. Vannak olyan oldalak (gasztronómia) ahol a videó megjelenítés kap nagyobb hangsúlyt. Mindenkinek magának kell eldönteni, hogy az ő profiljához mi illik leginkább. (A szállodai szektorban a képek kiemelt jelentőségűek.)

Milyen jellegű posztokat jelenítsünk meg?

Az oldalunkon megjeleníteni kívánt posztoknak az esetek nagy többségében a turisztikai tevékenységi kört kell körüljárnia. Mindez nem azt jelenti, hogy a mi cégünkről kell minden hírnek szólnia. Nézzünk egy gyakorlati példát.
Adott egy családias hangulatú szálláshely. Milyen jellegű posztokat érdemes neki feltennie? Termékbemutatás (kép és szöveg), egyszerű utazási tippek (videó tartalom), legújabb programok a környékről (linkek), különböző típusú szállodai szolgáltatások bemutatása (videó, szöveg, kép), és még sorolhatnám.
A lényeg, hogy ezzel a kiterjesztett témakörrel egy szélesebb körű réteget tud elérni, aki potenciális vendége lehet a hotelnek a jövőben.


Így végezetül még szeretnék néhány ötletet adni, hogy miként lehet az oldalunk aktivitását növelni.
  1. Merjetek bátran stratégiai partnereket keresni és egymás oldalának tartalmát megosztani. Pl. étterem – kávét gyártó és forgalmazó cég, szálloda – Magyarország látnivalót bemutató oldal stb.
  2. Érdemes blogot írni és annak a tartalmát megosztani a céges Facebook oldalon.
  3. Érdemes saját Youtube csatornát létrehozni és az arra feltöltött tartalmat megosztani a céges Facebook oldalon.


Cikk szerzője +Albert Kondor


2013. július 29., hétfő

Hány napot várt legutóbb webmesterére?

+Piroska Rákóczi írása
Ha már többször előfordult Önnel, hogy azért nem tudott idejében egy fontos akcióról hírt megjelentetni szállodája honlapján, mert a webmester lassan tett eleget kérésének, akkor ez a cikk Önnek szól.

Könnyen kezelhető CMS rendszer: a legjobb megoldás


A CMS (tartalomkezelő) rendszer a honlap adminisztrációs felülete.  Akkor működik jól, ha a tartalmakat a honlap tulajdonosa tudja fölvinni. Egy jó rendszer kezelését 2-3 nap alatt el lehet sajátítani, és utána bármikor, szinte bármilyen tartalmat meg tud változtatni a honlapján. Olyan szállodai CMS rendszert válasszon, hogy abban a tartalmakat Ön is egyszerűen tudja változtatni.

A Joomla: sokan ezt tartják megfelelőnek


A Joomla egy ingyenes CMS rendszer. Kifejezetten honlap tartalmak szerkesztésére találták ki, de sok kiegészítő, úgynevezett Modult, tartalmazhat. Előnye, hogy ezzel nem csak új tartalmakat tud fölvinni a honlapjára, hanem könnyen megtanulhatja azt is, hogy hogyan lehet új menüpontokat fölvinni. Az a webmester, aki ezzel dolgozik, nem akar „egyeduralmat gyakorolni” a honlapja felett. Hátránya, hogy nem fejleszthető tovább szabadon, nehezebb egyedi fejlesztéseket belevinni. Hátrány még a túl sok elérhető funkció, mert a rengetegben könnyen elveszik a felhasználó.

Az adekvát megoldás: szállodai honlap CMS rendszer

Egy kifejezetten szálláshelyek igényeire szabott tartalomkezelő rendszer ugyan drágább, de stabilan és teljesen lefedi egy apartman, vagy típustól függően, akár egy szálloda igényeit is. Galériával, foglalási rendszerekkel, és ami a legfontosabb, értékesítést támogató rendszerekkel rendelkezik.

A mi csapatunk úgy tapasztalta, hogy bármilyen előre legyártott CMS rendszert is alkalmaz egy szálláshely, mindig akadnak kisebb-nagyobb olyan igényei a szálláshely és annak honlapja tulajdonosának, amelyeket a még oly jó CMS rendszerek sem tudnak kiszolgálni. Ezért alakítunk ki egy kizárólag szállodák honlapjához való CMS rendszert, aminál folyamatos fejlesztésre is van lehetőség.
Előnye, hogy teljesen szállodák igényeihez igazítottuk. Van hátránya is: nincs olyan webes cég, aki más fejlesztését szívesen programozná tovább. Persze ez sem baj, hiszen Ügyfeleink mellett maradunk a fejlesztések során is.

2013. július 22., hétfő

Hogyan válasszon Adwords kampányt megvalósító céget?

+Piroska Rákóczi írása

Szerette volna, ha szállodája jelent volna meg a találatok első oldalán, amikor valaki beírta a Google keresőbe a települése nevét és a szálloda szót? Azt tapasztalta azonban, hogy a nagy, szállásfoglaló gyűjtőoldalak mindig leszorítják a 3-4. oldalra? Ekkor úgy döntött, hogy reklámozni fogja a hotelét a Google-on?

Szerintem, ha így áll a helyzet, Ön okosan döntött. Most már csak abban kell ügyesnek lennie, hogy a megfelelő szakembert válassza a kampánya lebonyolítására. Ehhez adok segítséget.

A tőlem kapott tanácsok nagyon egyszerűek. Tegye föl a leendő partnerének, Google ügynökének, a következő 4 kérdést, és ha megfelelő válaszokat kap, akkor nagy biztonsággal választhatja az adott vállalkozót az Adwords kampánya lebonyolítójának. Íme, a kérdések!

  1. Dolgozott-e már olyan területen levő cégnek, ahol a szolgáltatás szezonális alapon működött?
  2. Mi az eddigi legnagyobb CTR (átkattintási arány), amit kereső hirdetésben elért, és tud-e erről egy képernyő-képet mutatni Önnek?
  3. Milyen óhajai és tervei vannak a landoló oldallal kapcsolatban?
  4. Van-e alacsonyobb árajánlata arra az esetre, ha hirdetések mobilos felhasználók számára jelennek meg?

És hogy milyen válaszok vallanak profi szakemberre, aki korrekt is? Nyilván többfajta ilyen válasz van, több mint, amit itt le tudok írni, de amely válaszokat itt pontokba szedve megadok, azok biztos, hogy jók. Lássuk, akkor pontról pontra.

  1. Ha a válasz igen, akkor meg kell kérni, hogy mondja el, hogy mi volt a hirdetési stratégiája. Volt-e benne valami, amivel el tudta kerülni a versenytárs hirdetők hirdetési időpontjait; vagy épp ellenkezőleg: a többiekkel versenyre kelt, velük futott, de valamilyen ügyes megoldással mégis meg tudta őket előzni, és a hirdetései az első három helyek valamelyikén jelentek meg? Ha az Ön leendő megbízottja ezeket úgy tudja Önnek elmondani, hogy könnyen megérti, és valóban kitűnik belőle a szakmai leleményesség, akkor van miről tárgyalni a továbbiakban.
  2. A CTR, vagy magyarul az átkattintási arány, azt fejezi ki, hogy hány százalékban kattintottak a hirdetésére azok, akik előtt megjelent a hirdetése. Pl. ha egy hirdetés 1 nap 88-szor jelenik meg és 22-en kattintanak rá, akkor az átkattintási arány 25%-os. Nos, ha erre a kérdésre azt mondja a leendő szolgáltató, hogy ez a szám elég változó, akkor valószínűleg őszinte. Ilyenkor érdemes megérdeklődni, hogy ha ez a szám változó, akkor minek a függvényében változik. Ha ezek közül a következő hármat említi, akkor már elég sok tapasztalata lehet. Mi ez a három dolog? A verseny helyzet egy-egy kulcsszó körül; a hirdetésváltozatok tesztelésének sikeressége; valamint az egy-egy kulcsszóra tett licit nagysága. Ha ebből nem is ért mindent (és sajna, ebben a mostani blogposztban nem is tudom kifejteni), akkor kérje meg, hogy ezeket a fogalmakat magyarázza el az Ön leendő partnere. Ha azt mondja, hogy ez egy tanfolyam, lehet, hogy igazat beszél. Ha elkezdi magyarázni, hogy ezt Önnek teljesen felesleges tudnia, akkor kissé udvariatlan. :)
  3. A landoló oldal az az oldala az Ön szállodája honlapjának, amelyre a hirdetésre kattintó érkezik a kattintás után. Ha ezzel kapcsolatban, a szöveget illetően mindenképpen be akar avatkozni a leendő Adwords szolgáltatója, az nagyon jó jel. Sok múlik ugyanis azon, hogy a Google úgy észlelje a hirdetést, hogy aki onnan eljut a hirdető oldalára, az valóban azt kapja, amit a hirdető ígért. Az ilyen hirdetést nevezik relevánsnak.
  4. Ha erre a kérdésre a leendő Adwords szolgáltató visszakérdez, hogy elképzelhető-e elég sok mobilos vendég, akkor vagy meg akarja kerülni a kérdést, vagy alaposan föl akarja mérni a helyzetet. A legjobb, ha ilyenkor őszintén válaszol, ami legtöbb esetben a „nem tudom”. Viszont nem árt, ha ragaszkodik a konkrét válaszhoz is. Ugyanis, ha egy Adwords szakértő nincs tisztában azzal, hogy a mobilos hirdetésekért még sokszor kevesebbet kell fizetni, mint a laptoposokért, akkor nem elég tájékozott.

Ha ezek után Önben még sok nyitott kérdés maradt, bátran tegye föl hozzászólásban, vagy egy nekünk címzett e-mailben. Reagálni fogunk.

2013. július 12., péntek

Linképítés működése a Pingvin 2.0 után

A Google egyre jobb technikákat dolgoz ki a honlapok rangsorolására. Legutóbbi frissítésében a bejövő linkek szabályváltozásai miatt estek hátrébb oldalak a találati listákban, most már a linkek elhelyezésének ideje és gyakorisága is számít.

A linkek természetes alakulásának folyamata az, hogy amikor születik egy tartalom egy (mondjuk szállodai) honlapon, akkor utána akinek tetszik (egy jó program, vagy egy finom recept), megemlíti blogbejegyzésében, illetve más módon (linkelnek rá). Cikkek folyamatosan jelennek meg, hiszen aktualizáljuk a honlapot, így a linkek is folyamatosan érkeznek a honlapra. Ez a folyamat nagyobb rangot, és jobb pozíciót biztosít a weboldalnak.

Ezt a folyamatot szeretné viszontlátni a Google keresője. Egy honlap akkor lesz jó pozícióban a találati listában, ha folyamatosan új tartalmak jelennek meg rajta, és azokra folyamatosan érkeznek külső hivatkozások. Ebben az esetben jó pozíciót foghatunk a keresőben. Amikor viszont abbahagyjuk a linkajánlást, illetve nem frissítjük új tartalmakkal a honlapot, a találati listákon is elkezdünk hátrálni.

A jó helyezés tehát folyamatos munka
Ha jó pozícióban szeretnénk tudni szálláshelyünket bizonyos kulcsszavakra, akkor folyamatosan kell publikálnunk a cikkeket, és folyamatosan kell linkbővítést végezni. Hetente-kéthetente kell cikket publikálni (ami 1-2000 karakteres egyedi(!) tartalom legyen), és ezekre külső linkekkel kell hivatkozni. Érdemes itt megemlíteni a blog létrehozásának létjogosultságát, mert tökéletes környezetet jelent a fent említett folyamatnak.
Az új tartalmaknak pedig egyéb előnyei is vannak: megízesíthetjük velük kommunikációnkat hírlevélben, Facebookon, és a többi kommunikációs csatornán.

Értékelés