2013. július 12., péntek

Linképítés működése a Pingvin 2.0 után

A Google egyre jobb technikákat dolgoz ki a honlapok rangsorolására. Legutóbbi frissítésében a bejövő linkek szabályváltozásai miatt estek hátrébb oldalak a találati listákban, most már a linkek elhelyezésének ideje és gyakorisága is számít.

A linkek természetes alakulásának folyamata az, hogy amikor születik egy tartalom egy (mondjuk szállodai) honlapon, akkor utána akinek tetszik (egy jó program, vagy egy finom recept), megemlíti blogbejegyzésében, illetve más módon (linkelnek rá). Cikkek folyamatosan jelennek meg, hiszen aktualizáljuk a honlapot, így a linkek is folyamatosan érkeznek a honlapra. Ez a folyamat nagyobb rangot, és jobb pozíciót biztosít a weboldalnak.

Ezt a folyamatot szeretné viszontlátni a Google keresője. Egy honlap akkor lesz jó pozícióban a találati listában, ha folyamatosan új tartalmak jelennek meg rajta, és azokra folyamatosan érkeznek külső hivatkozások. Ebben az esetben jó pozíciót foghatunk a keresőben. Amikor viszont abbahagyjuk a linkajánlást, illetve nem frissítjük új tartalmakkal a honlapot, a találati listákon is elkezdünk hátrálni.

A jó helyezés tehát folyamatos munka
Ha jó pozícióban szeretnénk tudni szálláshelyünket bizonyos kulcsszavakra, akkor folyamatosan kell publikálnunk a cikkeket, és folyamatosan kell linkbővítést végezni. Hetente-kéthetente kell cikket publikálni (ami 1-2000 karakteres egyedi(!) tartalom legyen), és ezekre külső linkekkel kell hivatkozni. Érdemes itt megemlíteni a blog létrehozásának létjogosultságát, mert tökéletes környezetet jelent a fent említett folyamatnak.
Az új tartalmaknak pedig egyéb előnyei is vannak: megízesíthetjük velük kommunikációnkat hírlevélben, Facebookon, és a többi kommunikációs csatornán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés