2015. április 8., szerda

A szállodai keresőoptimalizálás halott?

A válasz egyértelműen az, hogy nem. A keresőoptimalizálás a szállodák, és kisebb szállások esetében is egy élő, és fontos dolog. Az elmúlt években nagyobb lett a verseny, és átalakultak a technikák, algoritmusok is, de reális célokkal és módszerekkel, eredményesen lehet szerepelni ezen a marketing területen is.

A keresőoptimalizálás célja röviden az, hogy olyan kulcsszavakra jelenjünk meg minél jobb pozícióban a keresők találati listáján, amit célcsoportunk keres. Vizsgáljuk meg, hol valósíthatjuk meg ezeket a célokat.

Van, ahol nem működik

Annak ellenére, hogy a keresőoptimalizálás nem halott, a turizmusban népszerű, nagy versenyhelyzetben lévő kifejezéseknél, - mint például a wellness, Budapest, vagy hotel  - szinte lehetetlen, vagy nem éri meg jó pozícióba kerülni. Így tehát Budapesten és nagy városokban ebben az értelemben nem működik a keresőoptimalizálás.
Kisebb konkurenciával rendelkező városokban, falvakban viszont nem csak a népszerűbb szókapcsolatokra, hanem akár a környék látványosságaira is koncentrálhatunk optimalizálás során.

Önmagában a "wellness" népszerűségével vetélkedő keresőszavak esetén is kevés az esélyünk a sikerre, de ezekről mégsem kell feltétlenül lemondanunk. Szóösszetételekre koncentrálva kisebb helységek esetén az első helyek egyike megszerezhető. Pl.: "dorogi wellness", "dorogi szállás", "dorogi kálvária" stb.

OTA oldalak

A jutalékkal dolgozó oldalak aktívak a keresőkben. A hozzánk kapcsolódó kifejezésekre megjelenek a találati listákon. Ha megkaparintják a vendéget, a jutalék összegével kevesebbet kapunk. Ezek a portálok versenyben sokszor a természetes találatok között is megelőzik a hanyagabb szálloda tulajdonosokat. Hogyan védekezzünk?
Velük szemben egy jól optimalizált oldal az első lehetőség. Ha keresőoptimalizált az oldalunk, és vannak egyéb csatornáink is (Google+, GoogleMaps) nem csak az első helyen jelenünk meg, hanem térképet, leírást, plusz linkeket, saját képeket és az értékelésünket is megjeleníti a Google, így jelentős előnnyel indulhatunk az OTA oldalakkal szemben.

Billboard hatás

Egy, 6000 hotelben végzett felmérés szerint 10-ből 2 vendég, aki a weboldalon foglalt, OTA oldal alapján jutott el a szálláshoz. Ezt nevezzük Billboard hatásnak. Ezek az emberek rendszerint a keresőkben a hotel neve alapján találnak ránk. Ezért is érdemes saját névre pozícióban lenni.

Nem mellékes terület, hogy a Billboard hatás miatt hozzánk került vendéget hogyan győzzük meg arról, hogy honlapunkon, és ne a közvetítői oldalon foglaljon.

A keresőoptimalizáltás egy jól használható oldalt eredményez

Még egy jelentős érv szól amellett, hogy a keresőoptimalizálás nem mellőzendő tevékenység. A Google szabályai nem véletlenül olyanok, amilyenek. Céljuk, hogy a látogatók felhasználóbarát, informatív, hasznos tartalommal bíró weblapokat böngészhessenek, ezért hozzák jó pozícióba őket.

Amikor betartjuk a Google ajánlásait, magukat a vendégeinket szolgáljuk ki. Egy informatív, könnyen kezelhető oldallal pedig foglalásokat szerzünk. A Google is örül, hiszen a felhasználónak jó oldalt mutatott, és máskor is vele fog információt keresni.


A szállodai keresőoptimalizálás tehát nem halott. Nagyon is érdemes keresőkre optimalizált honlappal nekivágnunk a vendégszerzésnek.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés