2012. november 9., péntek

Social média tévhitek - I. rész

Van néhány tévhit, amiket ismételgetve távol tarthatjuk magunkat a social média világától. Ezek viszont inkább csak kifogások, hogy létrehozzunk szállodánknak egy új stratégiát, és felvállaljuk az ezzel járó plusz feladatokat.

1. Vásárlóim nincsenek a Facebookon

Csak a magyar felhasználók száma eléri a 3,9 millió embert, ami 39%-os penetrációt ad (2012 február). Ilyen szám láttán nehéz elképzelni, hogy nincsen közöttük potenciális vásárló. Vegyük hozzá még a G+, Youtube, Twitter felhasználókat, és meglátjuk, hogy érdemes a témával foglalkozni.

2. Minden csatornán ott kell lenni

Más kérdés regisztrálni valamelyik social média csatornára, és más azt eredményesen kezelni. Ezért aztán ki kell választani azokat a helyeket (Facebook, G+, Youtube, Pinterest) ahol érdemes megjelenni, ám nyitottnak kell lenni az újításokra is, és tesztelni kell az egyes médiumok eredményességét.

3. Google+ egy zsákutca

Mindenkinek joga, hogy kiválassza melyik Social marketing csatornát választja. Sokan gondolják zsákutcának a G+ szolgáltatást, de már írtam róla korábban, hogy jelentősége a keresőoptimalizálás területén megkerülhetetlen lesz a közeljövőben.

4. Csak "lájkolókat" és követőket kell szerezni, és jönnek a vendégek

A követők fontosak, hiszen ha nem olvas minket senki, el se adhatjuk nekik a vendégéjszakákat. De ne (csak) úgy tekintsünk követőinkre, mint vásárlóra, ha nem fedezzük fel, hogy a több követő hidat jelent az ismerőseikhez, akik szintén rajongóink lehetnek, valamint, hogy tartalmunk megosztói keresőmarketingünket is segítik. Több van tehát mögötte, mint szimpla ember, a közösség már inkább a kollektív tudat felé tör utat.

5. Barátaimnak tetszik, vendégeim is szeretni fogják

Annak ellenére, hogy a rokonoknak és a közeli ismerősöknek tetszik amit a posztokban közzéteszünk, nem biztos, hogy mindenki így van ezzel. A valós környezet sokkal összetettebb ennél, így széleskörűbb kutatásokra/mérésekre van szükség, hogy a jó bejegyzések növelhessék a követőink számát.

6. Azonnal reagálnom kell a bejegyzésekre

A kifogások közé tartozik, hogy nincs idő a folyamatos kérdések és hozzászólások kezelésére, hiszen azonnal válaszolni és reagálni kell, különben megharagszanak az emberek. Viszont nem kell azonnal válaszolni: a hozzászólók ugyanis tudják, hogy nekünk is van más dolgunk, nem lehetünk mindig jelen, az üzlettel is foglalkozni kell.
Kivétel persze az olyan fiók, ami azonnali támogatást kell nyújtson, és erre hozták létre.


Folytatás következik...

2 megjegyzés:

  1. Jó, de én csak egyszerűen utálom a közösségi oldalakat.

    VálaszTörlés
  2. Itt az 5. pontra reflektálnék. Hiába nem szeretem én se a szociális marketinget, csinálni kell. Olyan ez, mint a reklámok. Nem szeretem, ha bedobják hozzám, de csinálni kell, mert abból lesz vendég.

    VálaszTörlés

Értékelés