2012. november 13., kedd

Social média tévhitek - II. rész

Az előző bejegyzésem ellenére még mindig kétségei vannak a Social média használatát illetően, folytatom az üzleti használata mellett kardoskodó felsorolást. Teszem ezt amellett, hogy nekem személyesen vannak fenntartásaim  a Facebook felhasználói oldalával kapcsolatban (pl.: jobb időtöltés is létezik, személyes adatok védelme).  Ennek ellenére a turisztikai marketingben elengedhetetlen tudatos használata.

7. Túl üzleties

Végülis üzleti profilokról beszélünk, tehát egy vállalkozást, hotelt testesít meg. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne személyességet csempészni a napi posztolásba. A szálloda mögött ugyanis emberek állnak, nem is beszélve a kisebb panziókról, ami még kissebb közösségi tér, jól alakítható személyiséggel. Csempésszük tehát bele a konyha ízét, a reggeli séta nyugalmát, az erdő suhogását...

8. A különböző csatornák követése rettenetesen sok idő

Több különböző módszert használhatunk. Az első, hogy a böngészőben  különböző füleken megnyitjuk a Facebookot, G+-t, Twittert, és a többi csatornát, majd mint az őrült frissítgetjük az oldalakat, és nézzük hol, mi történik. Napi pár óra munkával képbe is kerülünk, és más feladattal se kell vesződni.
Vagy social média ellenőrző programot használunk, ami összegyűjti a különböző csatornákat, és óránként, két óránként, értesítésekkel jelez, ha esemény történt. Ekkor nyugodtan reagálunk, és folytatjuk munkánkat.

Személyes tapasztalat, hogy ilyen programmal (pl.: Hootsiute) a figyelmünk is kevésbé kalandozik el.

9. A Facebookot kezelő embernek fiatalnak kell lennie

Fatális tévedés, hogy csak az tudja jól kezelni a social marketinget, aki fiatal. Az tudja jól kezelni, persze a gyakorlati tudás mellett, aki már évek óta a cégnél dolgozik.
Természetesen a szakértő cégekre szükség lehet a stratégia és kampányok kialakításánál :) de a napi aktualitásokban, a szálloda működésében, panaszok kezelésében helyi rutin szükséges. Nem számít tehát a kor. A lényeg, hogy képben legyen a szálláshely működésével, a stratégiával, és megfelelően analitikus beállítottságú legyen.

10. A social médiát fiatalok használják

Íme néhány példa: 40%-a a Facebook felhasználóknak 35 éven felüli. Az 55-64 éves internethasználók 52%-a csatlakozott valamilyen social hálózathoz. Amerikában az internethasználók 93%-a ott van a Facebookon.

11. A social média nem hoz vendéget

Nézzük meg hány vendégünknek van Facebook fiókja. Hányan vannak közülük a "rajongói" táborunkban. A Facebook nem csak egy forgalmi forrás, hogy több látogatónk legyen.

12. Nincs mit írnom

A tartalom fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. A keresőmotoroktól kezdve a social marketing területéig mindenhol szükség van rá. Éppen ezért ma már mindenkinek tartalomgyárossá kell válnia. Azért, hogy ne napról napra ugyanazokat a linkeket osszuk meg, egy stratégiát kell kidolgozni, és tudatosan követni. Szerencsénkre a turisztikai szakma tele van témával, csak át kell gondolni és csinálni, csinálni, csinálni.

13. Felületet biztosítok a kritikára

Ezt a felületet már kitalálták. Internetnek hívják. Velünk, vagy nélkülünk, de nap mint nap készülnek szállodánkról a hozzászólások, vélemények. Saját felülettel csak kontrollt adunk, ellenőrzésünk alatt tudhatjuk a kommentárokat, illetve módunk van reagálni rájuk.

14. A social marketing ingyenes

Ez az internet többi részével is csak évekkel ezelőtt volt így, és egyre drágább lesz felületeket szerezni. Míg kapcsolatokkal ingyenes felületeket, levelezőlistákat csereberélhetünk, addig bizonyos dolgok támogatást kívánnak. De így sem kell megijedni. Az internet még mindig a mérhető marketing tökéletes helyszíne, ahol pontos megtérülési mutatókkal számolhatunk.

Remélem sikerült eloszlatnom néhány kételyt. Ha még akadna, akkor commentben felteheti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés