Bejegyzés szerzője: Rákóczi Piroska
A következő mondatot a Pinterest önmagát bemutató odaláról idézem.
„Browsing pinboards is a fun way to
discover new things and get inspiration from people who share your
interests.” Melyik az a szó ebben az idézetben, amely rávilágít
a közösségi média lényegére?
Nem, nem a „share” (megosztás),
még csak nem is az „interest” (érdeklődés). A lényeg a
következő szóban rejlik: fun (öröm, szórakozás). Igen, igen!
Ha egy közösségi média szakember
rátalál valami olyanra, ami „fun”, akkor az emberek vissza
fognak térni ennek a média szakembernek az oldalára és
örülni fognak ennek a valaminek.
Ezt régen is tudtuk. Az emberi
viselkedést vizsgáló tudósok szinte mindannyian egyetértenek
abban, hogy az emberek mindig megismétlik azokat a cselekedeteket,
amelyek kiváltják belőlük az öröm érzetét. Mi következik
ebből egy szállodai online marketinges számára?
Jó közösségi marketing húzás, ha
egy szálloda, amikor például Facebook követőinek számát egy
applikációval szeretné növelni, akkor valami olyan applikációt
választ, ami örömöt okoz a felhasználóknak Persze az sem árt,
ha az applikáció új. És ez a szó is benne van ebben az egyetlen,
pinterest-es mondatban. Mennyit gondolkoztak rajta vajon?
A közösségi média lényege, többek között, a közösség. Egy érdeklődési kör köré szerveződő egyének, akik így közösséget alkotnak. Idővel a tagok cserélődhetnek, de a téma nagyrészt nem változik. A közös érdeklődés tartja össze őket. Az már más kérdés, hogy miként tartja össze az adott közösséget valaki, értelemszerű, hogy az emberek online (is) szórakozásra vágynak, vagyis arra, hogy szórakoztassák őket, olyan tartalmat szolgáltassanak számukra. Szóval a lényeg a közösség, az "örömszerzés" csak egy eszköz a sok közül. Persze nem kell itt arra gondolni, hogy csak LOLcat-ek megosztásával lehet érdeklődést fenntartani, itt jön a képbe az "infotainment".
VálaszTörlésKöszönöm ezeket a gondolatokat. Egy "szakadár" megjegyzésem van. A közösségi média bár lehetővé tenné igazi közösségek belső kommunikációját is, sokszor csak a felületes "poénkodás", "lefikázás" és ehhez hasonló "tevékenységek" helye. Abban viszont erős, hogy vélemények cserélődjenek üzleti, hétköznapi szintű, fogyasztói dolgokról. A szállodák ezt a véleménycsere-bázist használhatnák ki, üzleti céljaik elérésére.
VálaszTörlés