2012. szeptember 20., csütörtök

Linképítés sorozat II. rész - Mi a jó link?

Míg az előző linképítés bejegyzésemben a linkajánlás alapjaival ismerkedhettünk meg, most azt mutatom be, milyen a jó link.

Egy link akkor jó, ha magas rangú honlapról kapjuk, illetve témája is kapcsolódik a mi honlapunkéhoz. Más témából, illetve gyenge minőséggel rendelkező honlapról kapott link akár még vissza is vetheti weboldalunk megítélését a keresőkben.

Példa egy jó linkre

Vegyünk egy balatoni apartmant. Akkor, ha Ő az apartman.lap.hu oldalról kap egy linket honlapjára, akkor egy minőségi, tematikus, és a Google szemében értékes honlap ajánlja az oldalt. Ez a link értékes, bár a linkgyűjtemények oldalain sok link osztozik, mégis azonos témából érkezik az ajánlás. Ugyancsak minőségi link, amit a város turisztikai portálja ad, hiszen az apartman környékéről, turisztikai témáról írnak rajta.
Ezzel ellentétben nem jó link az, ha barátunk, vagy beszállítónk autószereléssel foglalkozó honlapjáról kapjuk a linket. Ennek az oldalnak ugyanis semmi köze nincsen sem az utazáshoz, sem a környék látnivalóihoz.

Mire figyeljünk?

Linkajánlások során találkozhatunk olyan ajánlatokkal, hogy ingyen, több száz vagy ezer oldalra ajánlják be robotok linkünket. Ezek az ajánlatok csupán a nagy számokról szólnak, nincs minőség mögöttük. A minőségi linkajánlás mindig kézzel történik, és gondosan válogatott oldalakon érvényesül. Számít, hogy mi a link és a link melletti leírás szövege, illetve milyen gyorsasággal végezzük a munkát.

Megéri viszont foglalkozni vele, mert hosszútávon sok látogatót, és jó pozíciót lehet vele szerezni. Folytatom még a cikksorozatot, ahol további érdekességek kerülnek napvilágra a linkajánlásról.

14 megjegyzés:

  1. Segíti-e a link ajánlás eredményességét, ha ugyanarról az oldalról ( Pl.: Facebook )több link mutat a honlapra,annak különböző aloldalaira?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsolt!
      A Facebook esete kicsit elkülönül, ott ugyanis az emlegetettség, szociális háló jeleti az eredményt. Azonban egy blognál különböző bejegyzésekben átlinkelni honlapunk különböző felületeire, kifejezetten jó.

      Tehát jöhet egy oldalról több link, még jobb, ha változatosan, nem egy linkszöveggel mindvégig.

      Törlés
    2. Ugyanarról az oldalról nincs értéke a több linknek. Teljesen felesleges.

      Törlés
    3. A több linknek bersze más aloldalra kell mutatnia. Azonos oldalra mutató linknél az elsőt veszi figyelembe a keresőrobot.

      Törlés
    4. Pontosan, de még annak sincs igazán sok értelme, hogy egy oldalról, több aloldra mutasson a link, mert minél több link mutat egy oldalól, annál kevesebb a link értéke.

      Törlés
    5. A Facebook esetébe ez azt jelentené, hogy hiába hivatkozok különböző aloldalakra, ha az ajánlás ugyanarról a domainről érkezik ( márpedig a Facebook oldal alapjában véve ugyanaz a cím )akkor inkább rontok, mintsem javítok a helyzeten?

      Törlés
    6. "Névtelen"-nek nincs teljesen igaza, különben a lap.hu oldalak, ahonnan minimum 150 link mutat mindenfelé értéktelen lenne, de azok Magyarország legértékesebb linkgyűjteményéből kapott linkjei.
      Két dolog igaz:
      1. Ha egy adott aloldalról két link mutat ugyanoda, akkor az elsőt számítja
      2. Egy aloldalon található linkek között megoszlik az oldal értéke, tehát ha több link van, akkor azok osztoznak. De attól még egyrészt érték, másrész magas rangú oldalnál a több link értéke is magas.

      Facebook teljesen más eset, az Sotial hálózat kategóriája. Még alacsonyabb a szerepe, de nőni fog.

      Törlés
  2. Nálunk volt belső munkaként, és külsősök által végezve is. Így utólag úgy tűnik, amit mi csáltunk, nudli volt...

    VálaszTörlés
  3. Kedves Tamás!

    A link ajánlással kapcsolatban kérdezem, hogy mitől függ az, hogy egy ajánlott linket a Google figyelembe vesz?

    Azt tapasztaltam, hogy a Webmestereszközök alkalmazásban jó néhány link egyszerűen nem jelenik meg, pedig valódi, működőképes, igazi tartalomra mutató hivatkozások.

    Példának okáért Ön a legutóbbi ( szeptember 20. ) hírlevelében ígért egy linket egy „comment” írásáért. Én nem ezért tettem ugyan bejegyzést, de egyelőre még nem látom az Ön általi ajánló linket. ( A bejegyzésnél megneveztem a honlapunk URL-jét. )

    Mi lehet ennek az oka?

    Üdvözlettel:

    Köböl Zsolt
    http://www.szallasorsegben.hu/

    VálaszTörlés
  4. Az ajánlói linket megkaptuk, ezúton is köszönjük szépen!

    A kérdés azonban változatlanul fennáll:
    mi az oka annak,hogy egyes, működő linkek egyszerűen nem jelennek meg a Google kimutatásában, pedig más Google alkalmazás jelzi az onnan érkező látogatásokat?

    Lehet erre egyáltalán egzakt választ kapni vagy pedig e kérdéskör része a Google működési titkainak?

    Üdvözlettel:

    Köböl Zsolt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Két lehetséges választ látok, de ha tud valaki mást, szívesen hallgatom!

      Az egyik, hogy vannak oldalak/aloldalak, amiket nem indexel (tárol/lát) a Google, ezekről jövő linkeket ugyanúgy nem méri.
      A másik, hogy meg lehet adni a linknek egy (no follow) tulajdonságot. Ezzel a honlap tulajdonosa azt jelzi a keresőmotorok felé, hogy ne kövesse a linket, azaz ne számítson "szavazatnak".

      Törlés
    2. Köszönöm! Tehát az adott honlap gazdáinak "hozzáállásán" is múlhat.

      Törlés
    3. Végülis így is fogalmazhatunk :)
      - Vagy a programozó tudásán
      - Tartalomkezelő rendszer fejlettségén

      Törlés

Értékelés