Bejegyzés szerzője: Rákóczi Piroska
4 lépést kell megtenni ahhoz egy
panziónak, hogy megtudja, hogy milyen online marketing eszközöket használva
lehet a leghatékonyabb az internetes hírverése. Ezek a lépések a
következőek:
- Meg kell határoznia célcsoportját. (Pl. vadászok, családosok, kerékpárosok stb.)
- Meg kell tudnia, hogy célcsoportja tagjainak milyen online használati szokásai vannak.
- Ki kell alakítani egy online eszköztárat.
- Használni kell az eszközöket és mérni kell használatuk hatékonyságát.
Hogy ezt a gyakorlatban hogyan lehet elvégezni?
Lássuk pontról pontra! Hogy a dolog valóság közelibb
legyen, én egy igazi adatokra alapozott, de a tudományosság
igényét meg nem követelő kutatást végeztem el, ezt mutatom be.
(A példa azért sántít, mert a fesztiválok idején szinte minden
szálláshely elkel egy városban, de most csak az elvek gyakorlatba
ültethetőségének illusztrálása volt a célom.)
- A panzió fő vendégcsoportja augusztus egyik hetében a fesztiválozók. Mit tudhatunk róluk? A Turizmus Bulletin egyik cikkében találunk fesztiválozók profilját megrajzoló jelentést. Ezek szerint a legtöbb fesztiválozó: internettel rendelkező, felsőfokú végzettségű (vagy felsőoktatásban tanuló), négyfős háztartás tagja, átlagfeletti jövedelemmel rendelkező család tagja, általában belföldön nyaral és nagyon nagy valószínűséggel már az előző nyáron is fesztiválozott.
- Egy internet-használati
kutatásból, melyet a hvg.hu tett közzé megtudható, hogy az 1.
pontban leírt emberek a következő 4 online eszközöket
használják legintenzívebben.
Google keresés, levelezés, blogolvasás, Facebook. - Adódik, hogy alkalmazható SEO (fontos részlet, hogy milyen kulcsszavakra) és Adwords hirdetés. Érdemes megfontolni egy e-mail marketing akció szervezését, esetleg bekerülést mások e-mail leveleibe. Fontos, hogy legyen a panziónak saját, működő blogja, és legalább ilyen fontos, hogy kommenteljen olyan blogokban, amelyeket a célcsoportja tagjai olvasnak. Meggondolandó, hogy a saját Facebook oldal létrehozása vagy egy célcsoportra irányuló Facebook poszt reklámkampány a hatásosabb-e. Előző előnye, hogy „csak” munkát igényel, utóbbi előnye, hogy nagyon jól elérhető vele a célcsoport.
- Ha az előbbiek alapján megvan a költségvetésünknek megfelelő, ütemtervvel meghatározott online marketing mixünk, akkor neki kell látni az eszközök használatának, és mérni kell, hogy melyik eszköz vezet több foglaláshoz.
Ha e folyamatot kedvük lenne
véghezvinni, de segítségre lenne szükségük hozzá, bátran
forduljanak hozzánk. Várjuk hozzászólásaikat is!
A célcsoportra irányuló Facebook poszt reklámkampány alatt mit is kell érteni? Konkrétabban arra lennék kíváncsi, hogy Facebook oldalamról hogyan tudnék posztolni csak a célcsoportomnak?
VálaszTörlésCélcsoportra való posztolásra reklámkampány formájában van lehetőség. Ez fizetős szolgáltatás, de mindenképp pontos célzást tesz lehetővé.
TörlésMásik módszer (nem teljesen célzott), ha mondandónkat úgy építjük fel, hogy csak célcsoportunk fog követni.