2012. október 12., péntek

Milyen online marketing eszköz jó az én panziómnak?

Bejegyzés szerzője: Rákóczi Piroska
4 lépést kell megtenni ahhoz egy panziónak, hogy megtudja, hogy milyen online marketing eszközöket használva lehet a leghatékonyabb az internetes hírverése. Ezek a lépések a következőek:
  1. Meg kell határoznia célcsoportját. (Pl. vadászok, családosok, kerékpárosok stb.)
  2. Meg kell tudnia, hogy célcsoportja tagjainak milyen online használati szokásai vannak.
  3. Ki kell alakítani egy online eszköztárat.
  4. Használni kell az eszközöket és mérni kell használatuk hatékonyságát.

Hogy ezt a gyakorlatban hogyan lehet elvégezni? 

Lássuk pontról pontra! Hogy a dolog valóság közelibb legyen, én egy igazi adatokra alapozott, de a tudományosság igényét meg nem követelő kutatást végeztem el, ezt mutatom be. (A példa azért sántít, mert a fesztiválok idején szinte minden szálláshely elkel egy városban, de most csak az elvek gyakorlatba ültethetőségének illusztrálása volt a célom.)
  1. A panzió fő vendégcsoportja augusztus egyik hetében a fesztiválozók. Mit tudhatunk róluk? A Turizmus Bulletin egyik cikkében találunk fesztiválozók profilját megrajzoló jelentést. Ezek szerint a legtöbb fesztiválozó: internettel rendelkező, felsőfokú végzettségű (vagy felsőoktatásban tanuló), négyfős háztartás tagja, átlagfeletti jövedelemmel rendelkező család tagja, általában belföldön nyaral és nagyon nagy valószínűséggel már az előző nyáron is fesztiválozott.
  2. Egy internet-használati kutatásból, melyet a hvg.hu tett közzé megtudható, hogy az 1. pontban leírt emberek a következő 4 online eszközöket használják legintenzívebben.
    Google keresés, levelezés, blogolvasás, Facebook.
  3. Adódik, hogy alkalmazható SEO (fontos részlet, hogy milyen kulcsszavakra) és Adwords hirdetés. Érdemes megfontolni egy e-mail marketing akció szervezését, esetleg bekerülést mások e-mail leveleibe. Fontos, hogy legyen a panziónak saját, működő blogja, és legalább ilyen fontos, hogy kommenteljen olyan blogokban, amelyeket a célcsoportja tagjai olvasnak. Meggondolandó, hogy a saját Facebook oldal létrehozása vagy egy célcsoportra irányuló Facebook poszt reklámkampány a hatásosabb-e. Előző előnye, hogy „csak” munkát igényel, utóbbi előnye, hogy nagyon jól elérhető vele a célcsoport.
  4. Ha az előbbiek alapján megvan a költségvetésünknek megfelelő, ütemtervvel meghatározott online marketing mixünk, akkor neki kell látni az eszközök használatának, és mérni kell, hogy melyik eszköz vezet több foglaláshoz.
Ha e folyamatot kedvük lenne véghezvinni, de segítségre lenne szükségük hozzá, bátran forduljanak hozzánk. Várjuk hozzászólásaikat is!

2 megjegyzés:

  1. A célcsoportra irányuló Facebook poszt reklámkampány alatt mit is kell érteni? Konkrétabban arra lennék kíváncsi, hogy Facebook oldalamról hogyan tudnék posztolni csak a célcsoportomnak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Célcsoportra való posztolásra reklámkampány formájában van lehetőség. Ez fizetős szolgáltatás, de mindenképp pontos célzást tesz lehetővé.

      Másik módszer (nem teljesen célzott), ha mondandónkat úgy építjük fel, hogy csak célcsoportunk fog követni.

      Törlés

Értékelés