Szeretném bemutatni Nektek is, hiszen nagyon hasznos munkát végez végtelen szakértelemmel és motiváló lelkesedéssel, valamint nemsokára a Turizmus Online Marketing Facebook csoportjának találkozóján is előad.
Az ÉrtékelésTuning honlapján is olvashattok szolgáltatásairól és érdekes cikkei között is tanulhattok újdonságokat.
Miért tartod fontosnak, hogy a vendégértékelésekről essen szó, ha trendekről beszélünk?
Mindenki szeretne pozitív visszajelzéseket kapni a vendégeitől, de ez nem mindig jön össze, ami múlhat a nem megfelelő vendégélményen, de a vendég aktuális hangulatán, egyéni preferenciái is. A negatív értékelések miatt félnek a szolgáltatók, hogy elpártolnak vagy be se térnek hozzájuk a vendégek, a forgalmuk csökkenni fog és hogy a potenciális vendégeik egy idő után nem fognak bízni abban, hogy jó szolgáltatást kapnak.
Az értékelések és ezen belül is az online értékelő platformok is (mint pl. a legnagyobb a Tripadvisor) egyre népszerűbbek a felhasználók körében, hiszen senki nem szereti megégetni magát egy rosszul választott étteremmel vagy szálláshellyel. Csak a Tripadvisoron 660 millió értékelés olvasható 7,7millió szolgáltatóról világszerte, melyet havonta átlagosan 456 millió egyedi látogató böngészi azzal a céllal, hogy a legtöbbet hozassa ki minden utazásából.
3 indok, amiért 2019-ben hot topic a turisztikai szolgáltatók körében:
- 2018 őszétől a Tripadvisor közösségi média platform lett, amely egy új, színesebb szintre emeli a profillal rendelkező vállalkozókat a potenciális vendégeik szemében, amely legalább annyira veszélyes, ha a korábbi gyakorlatot követik, mint amennyire előnyös.
- még mindig nagyon jó az organikus elérése a fiókoknak Magyarországon, még Budapesten is,így egy kis odafigyeléssel hirdetés nélkül is kiemelkedő eredményeket lehet elérni.
- A fentiek miatt a bizalomépítés elengedhetetlen eszköze, mégis kevesen használják jól.
Hogyan csöppentél bele az értékelések világába?
Azt vallom, hogy a pozitív értékelések előfeltétele a kiváló vendégélmény és ez nálam a gyakorlatban is itt kezdődött. Már főiskola első éveiben a létesítmény-, majd később a desztináció szintű élményteremtésre fókuszáltam minden adódó alkalommal, amikor nem a tananyagot kellettszigorúan elsajátítanunk.
Tematikus élményparkokra fókuszáltam, majd következő években németül tanultam desztinációmenedzsmentet és -marketinget, amelynek folyományaként egy szűk évet töltöttem a németországi Augsburgban a helyi és térségi turisztikai vonzerőket összefogó menedzsmentszervezetnél. Itt életre szóló leckéket tanultam és elhatároztam, hogy ennél nemadhatom alább. Tematikus élménytúrákat terveztünk, egy tematikus élménymúzeum koncepciójának és tervezésének munkálatainak a felelőse voltam. Itt egyszerűen minden arról szólt, hogyan teremts ÉLMÉNYT, így csupa nagy betűkkel.
Ezután itthon a turizmustervezésben tudtam igazán kamatoztatni a megszerzett tapasztalatomat. 2
cég révén részt vettem az összes magyarországi nagy fürdőkomplexum, valamint számos kistérség, megyeszékhely és környékének fejlesztésében és a tanácsadói munkának köszönhetően beutaztam az ország minden szegletét. Bátran állíthatom: Magyarország-függő lettem. A mélységek és a magasságok minden szintjét megéltük.
Ezt követően a tervezéstől a kivitelezés felé sodort a sors és egy, az amúgy is felejthetetlen élményeket nyújtó fürdőkomplexum rendezvényekért felelős háziasszonya lettem. Nagyon tetszett az „adj még többet” szemlélet, amit a vezetőség képviselt. Innen anyai feladataim szólítottak el, majd a visszatérés egy szolgáltatóközpont ügyfélkapcsolati osztályán talált rám, ahol nagyon sokat tanultam az ügyfelekkel való kommunikációról és az óriásszervezetek belső működéséről.
Mindezzel párhuzamosan mindig megragadtam az alkalmat saját utazásaim során, ha olyat láttam,
ami kiemelkedően jó volt vagy javítandó, mindig a tulajdonosok tudtára hoztam. Erre egy nagyon kényelmes platformként jelent meg a Tripadvisor és ráfókuszáltam. Sok fiók az én javaslatomra is jött létre, hiszen még nem léteztek, amikor igénybe vettük a hozzá kapcsolódó szolgáltatást. Azóta több mint 80.000-en olvasták az értékeléseimet és több mint egy éve benne vagyok a Budapestet értékelők top 1%-ában.
Ez motivált az ÉrtékelésTUNINING létrehozására?
Egy barátiba átmenő üzleti vacsorán kérdezték meg páran tőlem, amikor épp az aznapi harmadik értékelésemhez töltöttem fel a Tripadvisorra a fényképet, hogy ha ennyire megszállott vagyok, miért nem foglalkozok turisztikai szolgáltatókkal, akik meg akarják tanulni, hogyan kell jól használni és úgy fent lenni a Tripadvisoron, hogy az plusz vendéget és ezzel együtt bevételt teremtsen nekik. Aznap éjszaka hazafelé a taxisnak már büszkén adtam a standard kérdésre – És mivel foglalkozik kedves Hölgyem? - az én kevésbé standard válaszomat, hogy Tripadvisor tanácsadó vagyok. Innentől kezdve nem volt megállás.
Mi az, amin jelenleg gőzerővel dolgozol?
Azt látom, hogy óriási hiányosságok vannak a turisztikai vállalkozók alaptudásában. A vendéglátás területén vállalkozóknak rengeteg „kötelező jelleggel” használandó platform (Instagram, Facebook, Tripadvisor, Pinterest, stb.) között kell lavírozniuk a dolgos és stresszes mindennapokban és ez embert próbáló feladat. Én most az energiáim nagyjából 80-90%-át arra fókuszálom, hogy ezeket a különbségeket elegyengessem, betömjem a lyukakat információval.
A legfőbb célom, hogy legyen egy biztos alaptudása mindenkinek minden fontos platformmal kapcsolatban, hogy ezekre az alapokra egy erős márkát tudjanak a szolgáltatók építeni maguknak. Ezért jött létre a BeMyGuest is, ahol a Tripadvisor mellett a Google, az Instagram és a Facebook tekintetében is ez a célunk.
Szintetizálni a tudást annak érdekében, hogy mindenki el tudja dönteni, melyik felület(ek) a legcélravezetőbb(ek) számára. Emellett természetesen az egyre növekvő ügyfélkörömet menedzselem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése