2018. január 18., csütörtök

Konkurenciakutatás az Instagrammon

Minden stratégia kialakításának első lépései közé tartozik a konkurenciakutatás. Instagram stratégia közben is jól jön, ha ismered a környezetedet és a konkurens szállások tevékenységét is.



Ebben a bejegyzésben mutatok néhány módszert az Instagram kutatására. Én is használom a módszereket, és láthatod milyen rendezett a saját oldalam :)

Mit nézzek az egyes Instagram oldalakon, posztokon?

Néhány általános pont, amit érdemes megnézned egy profilon, amiből ötleteket szeretnél meríteni.
  • Hányan likeolták: egy poszt egyik legegyértelműbb mutatója a likeok száma. Sokan "tetszikelték" akkor népszerű volt. Érdemes az arányokat is megnézni, ha konkurenset vizsgálsz. Ha az átlag 10-20 like, akkor az 50 kimagaslóan tetszett a követőknek, mígnem ha mindig megkapja az 50 kedvelést, már nem kimagasló a saját környezetét tekintve
  • Hozzászólások: azt is érdemes megnézni, hogy milyen minőségűek a kommentek. Sokszor látni csak egy "Great picture" tartalmú véleményt, ami inkább a saját fiók népszerűségét hivatott emelni, hozzáadott érték nélkül.
  • Hashtag: de erről bővebben lejjebb
  • Aktivitás: mennyi időközönként posztolnak

1. Konkurens oldalak

A legfőbb konkurenseidet biztosan ismered, néha megnézed weboldalukat. Keress rájuk, hogy fent vannak e az Instagrammon is. Érdemes megnézned mennyire aktívak, hány követőjük van, és milyen típusú posztokat készítenek.

Fontos tényező még a követői aktivitásuk is. Hiába a sok követő, ha nem aktívak, valószínűleg vásárolt táborról lehet szó.

Én követni is szoktam őket, hogy lássam miket csinálnak, milyen típusú posztok népszerűek náluk.

Nem másolni kell őket, mert akkor mi különböztetne meg tőlük, de érdemes tanulni a hibáikból, vagy jobban csinálni azt, amit jól tesznek.


2. Hashtag-ek

Rengeteg látogatót és követőt szerezhetsz #hashtag segítségével. Olyan ez, mint egy kis címke a blogokban, azaz csoportosítja a bejegyzéseket. (ha ebben a blogban szeretnéd az összes instagramm bejegyzést megnézni, az Instagram címkére kattintva megnézheted őket. Még csak kettőt, de bővülni fog.)

Tehát a hashtag rendezi az Instagram tartalmakat. Amikor egy téma megtetszik, megnézik az emberek a kapcsolódó bejegyzéseket és innen szerezhetsz látogatókat/követőket.

A lényeg, hogy saját bejegyzéseidben jó hashtageket használj mert akkor fognak rád találni.

A konkurenseknél nézd végig és írd össze a használt hashtageket, majd szelektáld le a legfontosabbakat.

Vannak saját hashtagek is, ami egy üzletre jellemző és sajátként használja azt valaki. Mondjuk a #Gellérthotel egy elég egyértelműen a hotel által használt szó, mégsem lehet levédeni, bárki használhatja.

Nem ajánlom azonban a trollkodást, nem szép dolog belemászni másnak a márkajelzésébe, de ügyesen mégis lehet vele posztolni tartalmakat. Te döntöd el, mennyire agresszíven cselekszel. Nemrég nekem is egy konkurensem elkezdte használni a #szallasmarketing hashteget. Néha ez csak az irigység jele, de ha jó tartalmaid vannak, a másolás csak másolás marad...

3. Követők

Kényes pont, mert egy publikus oldal követőit mindenki láthatja, sőt követheti is őket. Ez veszélyforrás. Sokan ezt kihasználva a konkurens oldalak rajongóit veszik célba és bejelölik őket, likeolják képeiket, így próbálva átcsalni őket magukhoz.

Nem túl színpatikus módszer, de teljesen azért ne vessük el. Vannak oldalak, akik érdekes, a témába vágó oldalakat követnek. Érdemes tehát végignézni, kiket követ az oldal, hátha találsz érdekes oldalakat, amik inspirálnak, vagy helyi információkat tudhatsz meg róluk.

4. Helyek

Bizony, a lokális marketing az Instagrammon is jelen van. A Te szállásodnak is, meg a konkurensnek is megvan a maga helyszíne és hozzá képek kapcsolódnak.

Nézd végig a konkurensekhez milyen fotókat töltött fel a nagyközönség, mert tanulhatsz belőle. A lokalitás fontos szempont utazáskor, a helyeknél pedig megtudod, milyen fotókat szeretnek készíteni a vendégek. Ezeket később felhasználhatod selfie-fal kihelyezésekor, vagy amikor népszerű posztokat szeretnél gyártani.

A helyek tehát segíteni fognak megtudni, mit szeret a közönség.


5. Kulcsszavak

Az Instagram keresőjébe írd bele legfontosabb kulcsszavaidat. Profilok és hashtagek egyaránt megjelennek majd. Az érdekes profilokra érdemes egy követést nyomni, a hashtageket pedig feljegyezni és megnézni kik posztolták őket. Egy-két profilt itt is követhetsz.


Általánosságban igaz, hogy érdemes követnünk az érdekes témákat, hashtageket és napról napra figyelni a történéseket. Ezért érdemes a SzállásMarketing profilját is követni, mert szép, érdekes posztok születnek... :)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés