2015. augusztus 19., szerda

Felhasználóbarát a szállásom weboldala? Itt egy ellenőrző lista!

Mikor nézte meg weboldalát egy vendég szemével? Rossz felhasználói élmény csökkenti a foglalás esélyét is, így jó, ha időről időre átnézzük saját weblapunkat, és javítjuk az utunkba álló akadályokat.

Összeszedtem egy szállodai ellenőrző listát, aminek segítségével gyorsan megvizsgálhatja weboldalát, van e rajta foglalást akadályozó elem.

A tartalom

  • Mi a weboldal célja? Ez elsőre is jól látszik?
  • Az oldal üzenete világos, és érthető?
  • Vannak cselekvésre ösztönző elemek?
  • Mit lát első ránézésre a látogató, és mihez kell görgetni?
  • Főbb elemek minden aloldalon elérhetőek?
  • A weboldal designja támogatja a tartalmat?
  • Olvashatóak a szövegek, ki van emelve a lényeg?

A felhasználó

  • Tudjuk, mit vár el a felhasználó a weboldaltól?
  • Az első 5 másodpercben fel is ismeri a vendég, hogy itt megtalálja, amit akar?
  • A célcsoportnak megfelelő designt használunk?
  • Honnan érkeznek a látogatók?
  • Milyen tartalmakat néznek meg a felhasználók a legtöbbször?
  • Kapcsolatba tud lépni velünk a felhasználó, vagy van egyéb interakció a weboldalon?
  • Könnyen lehet szállást foglalni? (Könnyebb és jobb, mint egy viszonteladói OTA oldalon?)
  • Segít az oldal a vendégnek megtalálni amit szeretne?

 Használhatóság

  • Könnyen navigálható az oldal? Nem tartalmaz "trükkös", felismerhetetlen menüket?
  • Responsive, vagy más mobilbarát  megoldást használ az oldal? (2015-óta büntet a Google, ha nem!)
  • Betöltődési idő alacsony?
  • Idősek, gyengénlátók számára is használható a weboldal?

Ezek mind fontos, és alapvető kérdések, így remélem minél többre pozitív volt saját válasza. Amennyiben nem, akkor érdemes kicsit felülvizsgálni az oldal szerkezetét, külalakját, esetleg egész stratégiáját. Ebben akár segítséget is tudok nyújtani a SzállásMarketing weboldalán.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés