2014. október 30., csütörtök

Hogyan használjuk a Facebookot a foglaltság növelésére - II. rész

+Kádár Tímea írása.

Folytatva az előző cikket, bemutatom, hogyan lehet a Facebook segítségével foglaltságot növelni.

Tipp #6: A szállásod reklámozása

Bár hiba lenne minden posztban a szállásodat promózni, alkalmanként igenis meg kell tenned, de akkor is érdemes valami fordulattal, amire odafigyelnek. Tegyél ki egy "Utolsó esély!" táblát egy posztban azzal, hogy már csak egy szobád üres egy időszakra, és az kapja, aki a leggyorsabban jelentkezik. (Nem kell, hogy ez minden értelemben az utolsó szobád legyen, lehet az utolsó kertre néző szoba, vagy az utolsó kádas-fürdőszobás szoba stb.) Itt értesítheted a követőket a szezonális árakról, kedvezményekről, utolsó pillanatban való megüresedésről. Csinálhatsz olyan kedvezményt, ami csak egy napig tart, és csak a Facebookon hirdeted, vagy olyat, ami csak a kedden történő foglalásokra érvényes (érdemes olyan napra tenni, amikor a legkevesebb foglalás szokott érkezni). Mindig kérd meg, hogy ezeket osszák meg, hogy másokhoz is eljusson az akció jó híre. Néha kiteheted a "MEGTELT!" táblát persze azt is megadva, hogy mikortól lehet jönni. Az mindig jobban kell, amit nem kaphatunk meg, lássák, hogy nem mindig könnyű hozzátok bejutni.


Tipp#7: Nyereményjátékok

Nagyon értékes díj van a kezdeben: 2-3 INGYENES éjszaka egy csodás vendégházban! Szervezhetsz egy nyereményjátékot, aminek ez a díja, ez mindig növeli a lájkolók számát és aktivitását, sőt még akár egy pár ezer forintos Facebook hirdetést is tehetsz rá. Használhatsz applikációt (akár ingyeneset is: www.facebookalkalmazasok.com), vagy megkérheted, hogy egy posztodhoz szóljanak hozzá és közülük sorsolsz. A témát kötheted a pihenéshez, a vendégházadhoz, vagy a környékhez, vagy éppen anyáknapja alkalmából megkérheted a követőket, hogy tölsenek fel egy közös anya-gyerek képet, gyűjtsenek rá szavazatot, és aki a legtöbbet gyűjti, eltölthet anyukájával egy kényeztető hétvégét Nálad.

Tipp#8: Vond be a rajongókat

Az egyik legjobb dolog a Facebookban, hogy nem egy egyoldalú kommunikáció. Bíztasd a követőket arra, hogy mondják el a véleményüket és reagáljanak a posztjaidra. A posztok végén kérdezd meg, mit gondolnak arról, amit írtál, hogyan ünnepelnek egy közelgő eseményt, hányan szoktak együttnyaralni stb. Lehetnek adatgyűjtési kérdéseid is, például mi fontos nekik egy vendégházban, hova mennek a következő hézvégén, mi volt a legemlékezetesebb nyaralásuk. Facebook vagy Google kérdőívekkel akár kész piackutatást is csinálhatsz ingyenesen, vagy szavaztathatod őket arról, hogy nevezd el az új szobát, vagy a macskakölyköt.

Tipp#9: Jótékonyság

Ha van egy jó ügy a környezetedben, esetleg egy nemzeti összefogás (pl árvíz), gyűjtést szervezhetsz a követőid között. Vagy aukción hirdethetsz egy hétvégét Nálatok nagyon kedvező áron, és a legtöbbet kínáló nyer, aminek Ti az önköltségi áron felüli részét a jótékony célre ajáljátok fel. Az emberek szeretnek részesei lenni egy jótékony célú kezdeményezésnek úgy, hogy még jól is érezhetik magukat közben...és talán még több fizető vendéget hoznak.

Tipp#10: Több móka, több követő, több vendég

A Facebook nem a tudományos akadémia, így nem kell mindig komolynak lennünk. Posztolhatunk kis szines, vicces idézeteket, történeteket, egy képet a világ első víz alatti vendégházáról, vagy azt az 5 mondatot, amit soha ne mondj egy szállásadónak. Fontos, hogy mindig valahogy kösd a szállásodhoz, és ne legyen túl szakmai. Ha sikerül betalálni egy-egy ilyennel, nagyon sokan megosztják majd, ami több követőt, és végső soron, TÖBB VENDÉGET jelent majd.

Te melyik technikákat alkalmazod a fentiek közül? Vagy mást is,a mi itt nem szerepel? Írd meg kommentben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés