2013. november 28., csütörtök

Szép, de haszontalan weboldal okai

Ki hallott már olyat, hogy valaki azért választott bankot, mert "olyan szép weboldala van", vagy vett meg egy autót, mert "a reklámvideója annyira menő"? Szálláshelyek honlapjánál ugyan kicsit más a helyzet, mert számítanak a képek hatásai, mégis lehet akármennyire szép egy honlap, haszna elmaradhat a nála gyengébb minőségűekétől is. Íme a jelenség okai:

1. Nincs rangja az oldalnak

Amikor a keresők találati listáin nem jelenik meg az oldal a kívánatos kulcsszavakra, gyakorlatilag elrejtettük a látogatók elől. Nem mindegy akkor, mennyire jól néz ki? A helyzet fokozható, ha a saját nevünkre sem jövünk ki az eső oldalon se. Ekkor az OTA oldalaak fogják lefölözni a jutalékokat, arról nem is beszélve, hogy rájuk bízzuk, minket válasszon a vendég.

Tanács: Nézze át az oldalt, hogy a megfelelő kulcsszavakat használja e. Készítsen tartalom marketing stratégiát, és folyamatosan bővítse honlapja terjedelmét hasznos tartalmakkal.

2. Rossz tartalom

A jó tartalom segít több vendéget szerezni, és vendéggé formálni őket. A Google frissítései, a Social média csatornái mind arra vannak kihegyezve, hogy a tartalom alapján rangsorolják a márkákat/szolgáltatókat/hoteleket.

Tanács: Már tegnap kezdje el írni szállodai blogját, és vezesse rendszeresen. Tagolja honlapjának tartalmát, és nézze át a vendég szemével.

3. Rossz platformok használata

Lehet szép honlapja, ha nem látogatja senki. Megfelelő platformokon kell jelenlenni, és tartalmat publikálni, hogy konverziókat lehessen elérni.Naponta jelennek meg újabb és újabb lehetőségek, ezeket érdemes kutatni, illetve kipróbálni.

Tanács: Ne csak a Facebook-ot és a hírlevél csatornáit használja.Remek lehetőség a LinkedIn, Twitter, Pinterest is. Itt még lelkes közösséget, és kevésbé profitorientáltak az üzemeltetők.

4. Nem generál lead-et

A lead, egy közvetett kértékesítési lépcsőfok, mint ajánlat kérése,  vagy hasonló vásárlást előkészítő vagy ösztönző eszköz igénybevétele. Amikor a honlap csupán információkat közöl, illetve bemutat "dolgokat", a vendég igen jól fogja érezni magát rajta, mégis foglalás nélkül távozik.

Tanács: Használja a cselekvésre ösztönző kifejezéseket: "olvasson többet", "iratkozzon fel", "foglaljon most", stb...

5. Rossz célzás

Az oldal nem azoknak szól, akik végül megtalálják, nem a célközönség nyelvén fogalmaz, vagy éppen olvashatatlan számukra a szöveg, túl designos az oldal "szépsége". Kemény munka eltalálni a közönség szükségleteit, de kérdésekkel, célcsoportra optimalizált kulcsszavakkal, különböző hirdetési platformokkal pontosabban meg tudja határozni látogatói összetételét.

Tanács: készítsen vendég profilt, és használja kiindulási pontként. A honlap szerkezetében is szétválaszthatja a látogatókat. Készíthet menüpontot a "családdal utazóknak", "pároknak", vagy "üzleti utazóknak".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés