2013. február 12., kedd

Mit posztoljunk Facebook-on?

bejegyzés szerzője +Piroska Rákóczi
 

Sok szálláshely marketingese tudja, hogy nagyon fontos szálláshelyének jelen lenni a Facebookon is, ezért nagy energiákat fektet be a céges FB oldal létrehozásába. Megrendel mellé egy like gyűjtő kampányt is. És utána? Utána következik a mindennapi kérdés: Akkor most mit posztoljunk a Facebookon?

Föl tudunk tenni 10 + 3 olyan kérdést, amelyekre ha egy szállodai marketinges válaszol, kis gondolkozás után, már tudja is, hogy naponként mit posztoljon. Íme, az 10 + 3 nyerő kérdés:

  1. Mi a leginkább népszerűsítendő a kínálatunkban?
  2. Melyik a legnépszerűbb szolgáltatásunk?
  3. Ki volt az elmúlt hét sztárvendége? (Pl egy tévés celeb, egy író stb.)
  4. 10 km-es körzetben mi volt/ mi lesz a legnagyobb kulturális/ sport/ gasztronómiai esemény?
  5. Van-e olyan dolgozónk, aki valamilyen különleges eredményt ért el?
  6. Fejlesztettünk-e valamit valamelyik szolgáltatásunkon?
  7. Van-e valamilyen új étel az étlapunkon?
  8. Tettünk-e valamilyen társadalmilag fontos, jótékonysági lépést?
  9. Van-e értelme valamilyen FB-on játszható versenyt (pl. rajzverseny gyerekeknek) meghirdetni?
  10. Írt-e rólunk valaki az online vagy offline médiában az előző héten?

Hogy ezt eddig maguktól is tudják? Lehet, de sosem árt ezt egy listába is foglalni. Mi pedig ígértünk még 3 kérdést. Nos, ha a következő 3 kérdést kombinálja az előző 10-zel, akkor nem csak érdekességet, újságíró nyelven fogalmazva, egy kis színest tud adni vendégeinek, hanem üzleti céljait is jobban fogja szolgálni Facebookos tevékenykedése.

  1. Ebben a szezonban mit kell fejlesztenünk marketing tevékenységünkön?
  2. Miben vagyunk jobbak, mint a konkurenciánk?
  3. Mit gondolnak rólunk vendégeink, és mit szeretnénk, hogy potenciális vendégeink gondoljanak rólunk?

Ha e harmadik kérdésre jó választ tud adni, utána érdemes megnézni az összes többit. Önnek eddig a föntiek közül mi vált be legjobban? Várom értékes hozzászólását!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés