2010. április 8., csütörtök

Mitől lesz jó egy szállodai honlap

Ahány ember, annyi válasz van arra, mitől lesz jó egy szállodai honlap. Van viszont néhány kérdés, amiben a legtöbb szakember egyetért. Bemutatok néhány mit-miért párost.

Látogató fejével gondolkozni: látogatóbarát honlap
A tervezés során, és a honlap gondozása alatt is végig úgy kell kialakítani a felületeket, hogy a látogató a lehető legkönnyebben találja meg a neki fontos információkat. Tehát NEM az a fontos, hogy nekünk, vagy a fejlesztőnek mi tetszik, hanem az, hogy a látogató mit keres, és hogy keres.
Tehát a hangsúlyt a navigációra, és az átlátható felületekre kell helyezni.

Szállodai honlapnál kellenek a képek
A szállást kereső emberek szívesen nézik meg, hova is utaznak. Ha ezt nem mutatja be egy szállodai honlap, kisebb eséllyel indul konkurenciáival szemben. Vigyázni kell azonban, hogy a képek ne legyenek zavaróak! És az valóságot mutassák, mint ahogy azt egy korábbi bejegyzésemben már bemutattam.

A nyitólap fontossága
A szállodai honlap nyitólapja különös fontossággal bír. Ugyan már nem csak ide érkeznek a látogatók, de ez a honlap központi része, ahova mindig visszatérhetnek, ha eltévedtek, vagy eligazításra vágynak.
Nem szabad tehát: ugyanúgy kinéznie mint a többi oldalnak, üdvözlő, intro animáció és egyéb fölösleges tartalmakkal feltölteni.

Keresőbarátság
Egy jó honlap keresőbarát is, azaz nem csak az emberekkel, hanem a keresőkben lévő pozíciójával is törődik. Itt programozásbeli dolgokról van szó, amiről már írtam 5 honlap keresőbarátság ellenőrző tesztet.

1 megjegyzés:

  1. A legnehezebb a látogató fejével gondolkozni. A mai napig nem szoktam meg, egyedül nem is megy.

    VálaszTörlés

Értékelés