2010. május 19., szerda
Az Ön honlapja keresőbarát? 5 keresőbarátság-ellenőrző teszt.
Nagyon sok honlappal találkozom, és ijesztően nagy százalékuk nem keresőbarát. Íme 5 módszer, amivel ellenőrizheti honlapja keresőbarátságát!
PageRank ellenőrzés
Az oldal PageRank-ja 0-10-es skálán mutatja meg honlapunk Google rangját. Relatív könnyen elérhető egy 3-as 4-es rang. Érdemes a főoldalt, és az aloldalakat is ellenőrizni. Amennyiben az aloldalaknál nincs rang, a menünk nem megfelelően működik, esetleg a Google nem tudja feltérképezni webhelyünket. A PageRank ellenőrzést itt végezheti el honlapja címének beírásával.
Validator
Hivatalos honlap kód ellenőrző. A piros rosszat, a zöld a helyes kódot jelzi. Nem is olyan könnyű megfelelni a szabványnak, de érdemes, mivel a helyes programozás segíti a keresőmotorokat. Írja be a mezőbe honlapja címét, és meglátja az eredményt!
Webmester eszközök
A „Webmester eszközök” Google saját eszköze. Magyar nyelven is elérhető, így „csak” követni kell az utasításokat. Egy file-t kell feltölteni a tárhelyünkre, hogy a Google biztos legyen benne, mi vagyunk az oldal tulajdonosai. Ezek után megmondja az oldalunk hibáit, és egy csomó információt, mit lát belőle.
Haladó felhasználóknak javasolom az eszközt.
Frame használat
A Frame (keret) használata egy régi technika. Kerülni kell használatát, mert se nem kereső-, se nem látogatóbarát. A Frame gyakorlatilag egy honlap, ami több honlapból tevődik össze egy ablakban. Úgy ellenőrizhetjük Firefox böngészőben, hogy az oldalon jobb egérgombbal kattintunk. Ha a legördülő menüben egy „This Frame” (ez a keret) menüpont található, az oldal keretes szerkezetű ilyen oldal például jelenleg a greekland.uw.hu, de bármilyen valami.uw.hu-ra végződő honlap az ingyenes tárhely és a reklám miatt.
Képek elnevezése
Honlapunk minden képének nevet adhatunk, és érdemes is. A Google ugyanis egy képről nem tudja megállapítani mit ábrázol pontosan, ezért (is) el lehet rövid szöveget írni a képhez, melyet a látogatók nem látnak. Tehát ha mondjuk a panziónkat ábrázoló képet el is nevezzük, keresőbarát oldalt kapunk. Az egri bazilika aloldalán például a képnek is adjuk az egri bazilika címet, így a kereső is tudni fogja: az oldal miről szól.
A keresőbarát teszt így néz ki: kattintsunk jobb gombbal a képre. Válasszuk a tulajdonság menüt. Ott leget megnézni el van e nevezve a fénykép (title, cím, associated text).
Címkék:
Google,
hotel honlapkészítés
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Megkaptuk a leckét!
VálaszTörléswalidator: tiszta kóddal sem lesz jobb semmi - másrészt meg, amint változtatsz valamit, megint elállítódik valami...
VálaszTörlésA Walidator végülis a honlap kódolásának helyességét mutatja. Egy helyes kód az alapja egy jó honlapnak, a jó honlapokat pedig szeretik a keresők, hiszen könnyebb a dolguk vele. Rossz kódolásból adódhat például, hogy nem tudja feltérképezni az oldalt, hiába van annak remek tartalma.
VálaszTörlésA másik, hogy valóban nem csak ezen múlik a jó helyezés, de én mindig azt mondom, hogy önmagában egyik "trükk" sem hoz jó pozíciót, hanem a módszerek összessége ad eredményt.
Ha viszont egy laboratóriumi körülményt veszünk, akkor két azonos honlap közül a valid kódolású fog nyerni. Persze ez csak egy fikció, mint a világbéke...
a képek helyes elnevezése nagyon fontos, de szállodák sose a nevet írják a képen előre hanem a helyiségnevet és azt hogy hotel, és csak aztán a nevét a szállásnak. Pl: mátraverebély,hotel, kistükör szálloda…mert képek alapján rendszerint nem konkrét hotelre keresnek név szerint - arra ott a honlap galéria – hanem a térség szállodáit keresik képekben…
VálaszTörlésSzia!
VálaszTörlésElőször is nagyon jó a blogod!
Azt szeretném kérdezni, hogy szerinted a twitteren életképes lenne egy real time magyar/angol nyelvű concierge szolgálat (önálló szállodáról van szó)?
köszi
Gábor
Kedves Gábor!
VálaszTörlésElőször is köszönöm a dícséretet!
Diplomatikus választ adok a kérdésre. Van létjogosultsága a concierge szolgálatnak, hiszen sokan igénylik a szervezőképességet, kiszolgálást. Hirtelen a megvalósításra nem tudok megoldást, de a Twitter megfelelő eszköz kommunikációra, ha megfelelő emberek követnek. A Twitterelés egyik legnehezebb dolga ezen emberek megtalálása.
Mivel azonban a Twitter 140 karaktere nem elég a szolgáltatások leírására, önmagában semmiképp nem állja meg a helyét. Mindenképp kell egy saját blog, vagy weboldal, ahol a bővebb írásokat elolvashatják.
Mindent összevetve gratulálok az oldaladhoz, missziónak is felfogható: sok-sok megvezetett szállodás felvértezése alapismeretekkel.
VálaszTörlésÉszrevételeim:
Hiába a kódok, ha nincs tartalom.
"CONTENT IS KING"
A page rank első helyre tétele túlzás. 1998-ban találták ki, sokáig jó volt, de mióta elburjánzott a SEO linkbuilder ága, jelentősen esett a szerepe a találati listák szempontjából.
Google be is vezette a fizetett link kifejezést, miszerint az számít fizetett linknek, ami szerintük az (annak látszik - nem tartalomból hanem linkfarmokról stb. érkezik). És ezek sok esetben károsak is már, mint hasznosak.
Szóval Page Rank mondjuk az ötödik ebben a listában.
A PageRank pont az említettek miatt fontos. Ahogy Libretto is írta a fizetett és nem releváns linkek nem számítanak bele, így szerepe nem csökkent, ma is az alapját képezi a Google rangsorolásának. Tehát 4-es rangot nem lehet elérni gyenge linkekkel.
VálaszTörlésMásrészt egy magas rangú oldalban jobban bízik a Google is, ami többek között abban nyilvánul meg, hogy új tartalmakat is viszonylag hamar előlre sorol listáin. Nagyobb rang, nagyobb bizalom.
A káros linkek valóban léteznek. Ha tiltólistás oldalakról kapunk linkeket, az a mi oldalunkra is káros lehet. Azért ezzel a ténnyel óvatosan kell bánni. Inkább azt bünteti, ha mi linkelünk ilyenekre, hiszen rosszakaróinknak egyszerű lenne a honlapunk hátrasorolása, ha berakna egy tiltólistás oldalra. Azért óvakodjunk az ilyenektől!