2010. május 4., kedd

Sok a szállodai portál, de honnan jönnek vendégek?

Az interneten rengeteg helyre fizethetünk, ha el akarjuk adni vendégéjszakáinkat. A rengeteg portál között néha már azt sem tudjuk, honnan jönnek a vendégek. Még az is előfordulhat, hogy amiért fizetünk semmi hasznot nem hoz, ami pedig ingyen van, onnan érkezik a vendégek 90%-a.

Rengeteg portál
A telefon csörög, és a túloldalon kedves hang meséli el, milyen jó a honlapjuk, naponta hány látogató nézi, és most csak x forintért éves megjelenést biztosítanak szálláshelyünk számára. Ha az ajánlat meggyőző is, mi garantálja, hogy azon a látogatott honlapon minket is sokan néznek majd? Mi garantálja, hogy a pénzem megtérül, sőt fial is? És ha igen, honnan tudom, melyik hihetetlenül jó utazási portárról érkeznek a vendégek?

Statisztika
Az internet legnagyobb előnye, hogy minden mérhető rajta. Mérhető, milyen honlapról jönnek a látogatók, és a foglalások. Így aztán bizonyos szállodai portálokról generált látogatásokat mérhetünk, számszerűsíthetünk. A statisztika alapján pedig dönthetünk: kérjük e hosszútávon a megjelenésünket egy-egy portálról, vagy nem. Így érhet el statisztikai elemzéssel költségcsökkenést!

6 megjegyzés:

  1. Nálam ez rettenet nagy probléma! Vagy 15-20 portálnak fizetek, és gőzöm sincsen honnan foglalnak. A vendégeket szoktam kérdezni, de ők csak azt mondják, az internetről foglalnak. Nos ez az ÉN statisztikám.

    VálaszTörlés
  2. Ezért érdemes olyan oldalakon hirdetni, ahol van jutalékos rendszer vagy garanciát vállalnak a hirdetési díjra - szerintünk.

    VálaszTörlés
  3. A probléma ott van, hogy a már akárhonnan odaérkező vendégekből nem építenek adatbázist, nincs után követés, amivel a következő szezon előtt már tájékoztatnák őket a lehetőségekről, kedvezményekről.
    Iszonyat egyszerű e-mail marketing eszközökkel, kis kreativitással odafigyeléssel megfogható a vendég. De ez érvényes üzletekre és éttermekre is.

    A múlt héten tárgyaltam egy szakemberrel és elmondása szerint a hotelek gyatrán és ész nélkül költik el a marketing budget.

    VálaszTörlés
  4. László a hírlevelek marketingjéről beszél, ami nagyon fontos, hiszen egy levéllel több száz-ezer volt vendéget érhetünk el. Mindegy, hogy akciózás, vagy csak az ismertség fentartása a cél, a hírlevél a szállásadó barátja.

    Felhívnám azonban a figyelmet, hogy egy szedett vedett, netalántán internetről szerzett címlista nagyobb bajt okozhat, mint hasznot. Kezdve a törvény szigorával, és folytatva a dühös fogadó féllel...

    VálaszTörlés
  5. Úgy látom nálunk, hogy sok a költés, kevés a tapasztalat leszűrése. Azaz a pénz olyan dolgokra folyik el amikről már kiderült, nem működnek. A jó tervek megvalósítása pedig, amiről ebben a blogban is szó van, a minimális szinten mozog.

    Új gondolkozásmódra van szükség, bele kell rázódnunk ebbe az internetes környezetbe.

    VálaszTörlés
  6. Három év tapasztalata után már csak olyan utazási oldalakon jelenek meg, ahol jutalékos rendszer va. És figyelni kell mindig az újonnan megjelenő utazós oldalakra, hisz azokon többnyire egy évig ingyenesen meg lehet jelenni.
    Azért szívesen olvasnék egy tanulmányt a Google Analytics-ről.

    VálaszTörlés

Értékelés