Social média
- A beszélgetés a szálláshelyéről Ön nélkül is folyik. Nem lenne jobb beleszólni?
- Legyen jelen, mint a szállás vezetője, és kérdezze meg: „Miben segíthetek?”
- Határozza meg a szociális média tevékenységének célját. A szálloda környékének ismertetése? Közösség kiépítése? Wellness szakember?
- A blog, és egyéb szociális média helyek nem csupán azért vannak, hogy reklámokat szórjunk, hanem azért, hogy emberek csoportosuljanak körénk.
- Új megközelítés: hagyja, hogy a vendégek fényezzék hírnevét, meséljék a történeteket.
- Megfelelő hozzáértéssel a vendégeket rá lehet venni, hogy tartalmakat generáljanak. Ügyes szállodák tehát tömegeket tudnak bevonni a tartalomépítésbe. Valami olyasminek lehet ezt elnevezni, hogy „Vendégforrás”.
- A „Vendégforrás” működtetése építi a vendéghűséget, és az online láthatóságot, valamint az aktív közreműködés szorosabbá teszi a köteléket a szálló és a vendég között.
- Kis szállások esetében nem a névről beszélnek az emberek. Viszont beszélnek a környékről, és arról, amit Ön ajánl Nekik.
- Figyelje, ki az, aki az Ön témájában ír! Vegye fel vele a kapcsolatot.
- Ha az on-line tartalmak nem megfelelő minőségűek, csináljon egyet, ami jó és használható.
- Az utazók különösen imádják a képeket. Rengeteg képet biztosít nekik? Alakítson ki lehetőséget saját fotók beküldésére!
- Adja hozzá fotóit a Hotel design blog-hoz.
- Használja a Flickr oldalt fényképei feltöltésére, ezzel is növelve az internetes jelenlétét és ismertségét.
- Használjon Creative Commons licenszet A Flickr képekhez, ezzel is növelve értékesítését.
- Készítsen videókat, interjúkat személyzetéről, munkájukról, és publikálja őket a Youtube-on (jelöljön be engem is, ha van felhasználói fiókja)
- A vírus videó marketing nyüzsgést gerjeszt a hotel körül, de önmagában még nem kelt foglalási lázat
- Huszonnégy órás jelenlét a twitteren
- A Twitteren is olyan embereket keressen, akik megoltások után kutatnak
- A Facebook marketing a bizalomról szól – embereken keresztül elérni embereket, segítve barátaikat, hogy ők is kapcsolatba léphessenek.
- A Facebook nem a válaszokról szól. Itt barátok megosztása történik barátokkal.
- Ez teszi a Facebookot a direkt marketing eszközévé.
- A Facebook viszonylag gyorsan fejleszt új funkcióit, ezért szakítson időt, hogy az olvasóközönség használni is tudja ezeket.
- Ösztönözze az embereket, hogy a Facebook hozzászólásait „tetszik” jelzéssel, és hozzászólással jutalmazzák. Ez növeli ugyanis a legjobban az ismertségét.
- Szerezzen egyedi Facebook URL-t amint lehet, ez elősegíti a keresőoptimalizálást. (25 rajongó után van rá lehetőség.)
- Vonja be a szállodai blog írásába személyzetét. Egy kutatás szerint az olvasók számára ötször hitelesebb.
- Használjon több blogot, vagy honlapot, ha niche közösségeket szeretne elérni.
- Használja a célzott közösségnek szóló blogokat utazásukat szervezők elérésére.
- Szervezzen találkozókat a szociális média kedvelőivel.
- Tegyen szert rutinra a szociális médiában, hogy biztosíthassa az állandó jelenlétet.
Reklám
- Prezentálja azt, amire a vendégek számíthatnak szállodájában. Nincs rosszabb, mint egy csalódott vendég.
- Tesztelje reklámüzeneteit az olcsóbb online csatornákon, mielőtt a nagy költségvetésű médiában kezdene befektetni.
- Használja vendégei visszajelzését reklámozásra. Sokkal hitelesebb. „Egy történet elad”.
- Manapság az oktatás alapú hirdetés működik a legjobban
- Auditálja reklámjait. A hatástalan reklámokat azonnal le kell állítani!
E-mail marketing
- Az e-mail marketing a szociális marketing térhódításával kissé háttérbe szorult, de szállodák esetén nagyon hatékony eszköz, ha helyesen használják. Másképpen engedély alapú kapcsolati marketing néven is nevezhetnénk.
- Az e-mail rendszerint sokkal többet ér, mint a többi pszichológiai típusú online kommunikáció.
- Az e-mail marketing hatékony eszköze egy tudatos márka létrehozásának.
- Az e-mail akciót és profitot hoz.
- Nem kell állandóan üzeneteket küldeni a vendég számára. A rendszer építése a kapcsolat ápolását jelenti.
- Levelet, a tagok kifejezett hozzájárulásával szabad csak küldeni.
- Minden esetben biztosítson kedvezményt a feliratkozó számára.
- Csupán marketing jellegű levelek küldését nem nagyon tanácsolom. Exkluzív ajánlatok, és kedvelt szolgáltatások sokkal vonzóbban hatnak.
- Válassza meg a legjobban működő levélküldési gyakoriságot. Ha túl sűrű, az emberek leiratkoznak. Ha túl ritka elfelejtenek. Ha van rá lehetőség, kérdezze meg feliratkozottait, milyen gyakorisággal szeretnének hallani Önről.
- Teszteljen, teszteljen, teszteljen. Az e-mail marketing sikere az állandó tesztelésen múlik. És azon, a változtatásokból mit tanul.
- Néhány ötlet e-mail kampány tesztelésére: kiküldés napja és időpontja, gyakoriság, személyesség, tárgy és tartalom, árak, és akcióra hívás.
- Szegmentálja listáját amennyire csak lehet, hogy minél célzottabb ajánlatokat tehessen.
Nem kevés feladatot adtál ám nekem! Mérgesnek kéne lennem, de ehelyett megköszönöm!
VálaszTörlésNagyon jó és hasznos dolgok vannak itt összeszedve és tényleg igaz, ezt mind így van így kell tenni. Bár sokan nem használják ezeknek a felét sem. Én magam sem.
VálaszTörlés