A második rész itt olvasható.
Stratégia
- A vásárlási döntések 90%-a az interneten kezdődik
- A műveltebb, tehetősebb vásárlók problémáik megoldására a Google segítségét veszik igénybe
- A múlt marketing célja: médiaismertséget, tömegtájékoztatást növelni, és mindezt állandóan ismételni. A jelen marketing célja: közvetlen kapcsolat kialakítása, beszélgetések kezdeményezése, viselkedéspszichológia.
- Új cél: 100%-os részvétel, 2%-os konverzió helyett
- Milyen tartalmat jelenítsen meg a weben? Olyat, ami az embereknek időt takarít meg, és olyan szállodai honlapot teremt, ahonnan érdemes információkat szerezni. Olyat, ami az érdeklődő vágyai alapján készül, azaz megadja Neki, amit keres.
- Demográfiailag milyen csatornákat tölt meg? Erősítse meg jelenlétét! Ne várja, hogy megkeressék, oda juttassa el tartalmát, ahol célcsoportja van.
- Gondolkozzon „tartalom DJ”-ként. Jelenítse meg tartalmát több formátumban: blog bejegyzésben, e-mailben, cikkekként, hírlevélben, pdf-ben, sajtóközleményben, esettanulmányokban, videón és szociális média közegben egyaránt.
- A teljes piac elérése helyett idejének többségét egy valószínűbbnek tűnő célcsoport elérésével töltse.
- Kis szállodák esetén, váltsa előnyévé a gyorsaságát és fürgeségét. Tőkét kovácsolhat abból, amit a nagyobbak nem tehetnek meg.
- 3 feladat marketingeseknek: jövedelmező ügyfelek szerzése, megtartásuk, és minél hosszabb kapcsolat kiépítése velük.
- Az emberek csodálják a bonyolultságot, de díjazzák az egyszerűséget
- Ne csináljon semmit, hacsak nem Ön a legjobb benne a világon! Ha valaki jobban csinálja Önnél, használja szolgáltatását. Tehát fókuszáljon arra, amit jól csinál, és bízza másra azt, ami kiszervezetten jobban fog működni.
Tervezés
- A marketing tervek legnagyobb hibája, hogy ha nincsenek benne egyértelmű intézkedések
- A választásoknál nem dönthetünk ár-vezérelten
- Nem sok szállodás tudja pontosan piaci helyzetét. Definiálja, és pozicionálja magát
- Az ár-vezérelt reklámozásról a minőségi termékek felé kell elmozdítani az ajánlatokat
- A kínált szolgáltatások között megkülönböztethető tényezőket kell találni, ami kiemel a tömegből. Erre a vendégek véleményéből is következtethetünk.
- Ha erőforrásait ugyanúgy költi el, mint mások, ugyanazt az eredményt is fogja kapni, mint mások. A nagy áttörést hozó kampányok mindig szokatlan megközelítésekből jönnek.
- A profit maximalizálására a legjobb módszer, ha a legjobb vendégeknek adunk el. Állítson fel rendszert ezen emberek felismerésére, és jutalmazásukra.
- Határozza meg, és tesztelje a hotel marketing terv legfontosabb részeit. Minél több tény, és kutatás támasztja alá a stratégiát, annál jobb. Az adatok sokkal többet hoznak, mint a találgatás.
- Döntse el, mi jelenti Önnek a sikert, hiszen ez mindenkinél más és más.
- Adjon prioritást a honlap legfontosabb elemeinek, emelje ki őket vizuálisan!
- Tegye az ajánlatát középre és előre! Tegye hihetetlenül világossá: „Mit akarsz, mit tegyek?”
- A foglalási lehetőséget tegye a látható zónába
- Készítsen vendég tulajdonságcsoportokat. Ez segít, minden csoportnak külön tartalmakat készíteni
- Az emberek szkennelik a honlapokat, nem szeretnek időt tölteni minden tartalom részletes elolvasásával.
- Produkáljon lenyűgöző látványt! Utazásokat az emberek érzelmi alapon foglalnak.
- Az oldal tartalma kövesse a vendég gondolkozásmódját.
- Tegyen elérhetővé vendégkönyvet, értékeléseket, visszajelzési lehetőséget közvetlenül a honlapján.
- Használja mások véleményét: mindenki szereti, amit mindenki szeret.
- Az első benyomás miatt keletkezik, vagy törik meg a konverzió.
- Minden tartalomhoz adjon „következő lépést”.
- A keresők természetes találati listái kevés ellenőrzést, és állandó forgalmat biztosítanak. A fizetett hirdetés kampányok a keresőkben sokkal kontrolálhatóbbak. Ezeknél „landing page”, azaz külön érkezési oldal készítésével magasabb konverziót érhet el.
- Használjon videót az érzelmek közvetítésére, melyek túlmutatnak a szavakon.
- Honlapjára, ne mint végső célállomásra, hanem mint foglalási csatornára gondoljon.
Kereső marketing
A keresőmarketing témáról részletesebben is olvashat a linkre kattintva.
- A találati listák első három pozíciója adja a kattintások 79%-át.
- A tizedik pozíció csak 3%-ot ad, a második oldal pedig azt jelenti, hogy a szállás arra a kulcsszóra láthatatlan.
- Az utazással kapcsolatos keresések száma a világon 40%-kal nőtt 2009-ben 2008-hoz képest.
- A természetes találati lista sokkal jobb eredményt produkál kattintás alapú reklám társánál. Egyes források szerint a turisztikai eladások 86%-a a természetes találati listáról érkező látogatóktól jön.
- Ne aggódjon azon, hogyan működik egy keresőmotor, se azon, hogyan használják azt az emberek
- Ha valaki rákeres valamire, és kattint, megadja a lehetőséget, hogy az oldal megoldja a problémáját
- A keresési tölcsér a következő mintát követi: tudatosság, érdeklődés, döntés, vásárlás
- A kulcsszókutatás meghatározza azokat a kulcsszavakat, melyek kapcsolódnak a szállodához, és népszerű a szállást kereső emberek körében. Használjon kulcsszókutatási eszközöket, a legjobb szavak meghatározásához!
- A 2-3 kulcsszavas keresések sokkal célzottabb közönséghez szól, és egyszerűbben megszerezhető.
- Egy blog lehet a legfontosabb eszköz, a keresőkben történő láthatóság felé!
- Egy szálloda bloggal akár 97%-al több bejövő linket kaphat, és 50% körüli látogatói többletet könyvelhetnek el, mint blog nélküli társaik.
- A visszamutató linkek a Google szemében kevésbé értékesek, mivel ezek kölcsönös megállapodások szüleményei, mígnem az egy irányba mutató link egy értékes tartalmat jelez.
- A legjobb oldalra mutató linkeket ki kell érdemelni, nem lehet csupán szorgalmas linkajánlásokkal elérni.
- A keresőmarketingre ne mint egy költségre, hanem mint egy profit teremtő eszközre tekintsen.
- A keresőmarketingben nincs olyan, hogy megcsinálom, aztán elfelejtem. A keresők megkövetelik az állandó, friss tartalmat.
- Legyen mindig szorgalmas. A keresőmarketing egy folyamat.
Hírnév kialakítása
- Az online hírnév nagy szerepet játszik a siker elérésében
- Az utazók az internetet utazások megtervezésére, vélemények elolvasására, használják. Eközben a többi vendég és más utazók is befolyásolják döntésüket.
- A hírnév kialakítása azzal kezdődik, hogy meg kell vizsgálni, mit mondanak az emberek a szálláshelyről
- Különböző eszközök, mint a Google Alerts, Technorati, vagy a Radian 6 segítenek felkutatni a dicséreteket, és a kritikákat.
- Figyelje az összes fontos elemet: a hotel nevét, az étterem nevét, az Ön, vagy akár Managare neveit.
- Figyelje az olyan oldalakat, mint a TripAdvisor, Yelp, Qype, vagy egyéb olyan helyek, ahol véleményt alkothatnak Önről. Ez egy jó alkalom lehet arra is, hogy bekapcsolódjon a beszélgetésbe.
- Egy felmérés szerint 2009-ben a hotelek 85%-a nem kezelte a negatív véleményeket, amiket vendégek online írtak.
- Fejlesszen ki egy folyamatot arra, hogyan kezeli a negatív híradásokat, véleményeket.
- A panaszokból rengeteget lehet tanulni a szolgáltatás minőségének emelésére vonatkozóan.
- Ha jogos elmarasztalást kap, köszönje meg a kritikát, és írja le, milyen lépéseket tett ennek kiküszöbölésére.
- TripAdvisor: a legjobb eszköze egy szálláshelynek, hogy a vendégek szemében előrébb ugorhasson, és kiismerhesse igényeiket.
- Az internetes hírnév kezelése több, mint egyszerű védekezés. Itt minden egy pozitív visszacsengés kiépítéséről szól. Ennek a célnak a megvalósításában hatalmas segítséget nyújt a szociális média, szociális marketing.
A cikksorozat második részét itt olvashatja tovább.
Köszi a tippeket, ezzel elleszek egy ideig. De azért megkérdezem: mikor jön a folytatás?
VálaszTörlésKedves Laci, nagyon szívesen, és lesz molytatás, méghozzá szerdán, és várhatóan minden szerdán.
VálaszTörlés131. jótanács
VálaszTörlésJavaslom, először te is olvasd el mit ajánlasz.
"Figyeld az olyan oldalakat, mint TripAdvisor Yelp..."
A Yelp-ben pl. csak amerikai szállodák vannak, így én pl. erre nem javaslok nagy energiabefektetést.
A TripAdvisor az létezik Magyarországon, és érdemes rá odafigyelni.
VálaszTörlésA Yelp meg már fellelhető európában, konkrétan Londonban. Ez ugyan megjelenés szempontjából még nem érinti a Magyar szállásadókat, de szerintem igenis érdemes a külföldi piacról információkat, stratégiákat venni, azokat figyelemmel kísérni, mivel a külföldi szállodák előrrébb tartanak az internet kihasználásában, mint a hazaiak.
Persze én sem azt tanácsoltam, hogy az időnk 90%-ban a Yelp-el foglalkozzunk :)
OK, bocsika, igazad van.
VálaszTörlés