2010. január 13., szerda

130 hotel marketing ötlet 2010-re - I. Rész

130 Hotel marketing ötletet szedtem össze, ami segít felkészülni a 2010-es évre. Erre a bejegyzésre érdemes lesz vissza-vissza tekinteni az év folyamán, és folyamatosan odafigyelni az ötletekre, és azok megfogadására.

A második rész itt olvasható.

Stratégia

  • A vásárlási döntések 90%-a az interneten kezdődik
  • A műveltebb, tehetősebb vásárlók problémáik megoldására a Google segítségét veszik igénybe
  • A múlt marketing célja: médiaismertséget, tömegtájékoztatást növelni, és mindezt állandóan ismételni. A jelen marketing célja: közvetlen kapcsolat kialakítása, beszélgetések kezdeményezése, viselkedéspszichológia.
  • Új cél: 100%-os részvétel, 2%-os konverzió helyett
  • Milyen tartalmat jelenítsen meg a weben? Olyat, ami az embereknek időt takarít meg, és olyan szállodai honlapot teremt, ahonnan érdemes információkat szerezni. Olyat, ami  az érdeklődő vágyai alapján készül, azaz megadja Neki, amit keres.
  • Demográfiailag milyen csatornákat tölt meg? Erősítse meg jelenlétét! Ne várja, hogy megkeressék, oda juttassa el tartalmát, ahol célcsoportja van.
  • Gondolkozzon „tartalom DJ”-ként. Jelenítse meg tartalmát több formátumban: blog bejegyzésben, e-mailben, cikkekként, hírlevélben, pdf-ben, sajtóközleményben, esettanulmányokban, videón és szociális média közegben egyaránt.
  • A teljes piac elérése helyett idejének többségét egy valószínűbbnek tűnő célcsoport elérésével töltse.
  • Kis szállodák esetén, váltsa előnyévé a gyorsaságát és fürgeségét. Tőkét kovácsolhat abból, amit a nagyobbak nem tehetnek meg.
  • 3 feladat marketingeseknek: jövedelmező ügyfelek szerzése, megtartásuk, és minél hosszabb kapcsolat kiépítése velük.
  • Az emberek csodálják a bonyolultságot, de díjazzák az egyszerűséget
  • Ne csináljon semmit, hacsak nem Ön a legjobb benne a világon! Ha valaki jobban csinálja Önnél, használja szolgáltatását. Tehát fókuszáljon arra, amit jól csinál, és bízza másra azt, ami kiszervezetten jobban fog működni.


Tervezés

  • A marketing tervek legnagyobb hibája, hogy ha nincsenek benne egyértelmű intézkedések
  • A választásoknál nem dönthetünk ár-vezérelten
  • Nem sok szállodás tudja pontosan piaci helyzetét. Definiálja, és pozicionálja magát
  • Az ár-vezérelt reklámozásról a minőségi termékek felé kell elmozdítani az ajánlatokat
  • A kínált szolgáltatások között megkülönböztethető tényezőket kell találni, ami kiemel a tömegből. Erre a vendégek véleményéből is következtethetünk.
  • Ha erőforrásait ugyanúgy költi el, mint mások, ugyanazt az eredményt is fogja kapni, mint mások. A nagy áttörést hozó kampányok mindig szokatlan megközelítésekből jönnek.
  • A profit maximalizálására a legjobb módszer, ha a legjobb vendégeknek adunk el. Állítson fel rendszert ezen emberek felismerésére, és jutalmazásukra.
  • Határozza meg, és tesztelje a hotel marketing terv legfontosabb részeit. Minél több tény, és kutatás támasztja alá a stratégiát, annál jobb. Az adatok sokkal többet hoznak, mint a találgatás.
  • Döntse el, mi jelenti Önnek a sikert, hiszen ez mindenkinél más és más.
Weboldal

  • Adjon prioritást a honlap legfontosabb elemeinek, emelje ki őket vizuálisan!
  • Tegye az ajánlatát középre és előre! Tegye hihetetlenül világossá: „Mit akarsz, mit tegyek?”
  • A foglalási lehetőséget tegye a látható zónába
  • Készítsen vendég tulajdonságcsoportokat. Ez segít, minden csoportnak külön tartalmakat készíteni
  • Az emberek szkennelik a honlapokat, nem szeretnek időt tölteni minden tartalom részletes elolvasásával.
  • Produkáljon lenyűgöző látványt! Utazásokat az emberek érzelmi alapon foglalnak.
  • Az oldal tartalma kövesse a vendég gondolkozásmódját.
  • Tegyen elérhetővé vendégkönyvet, értékeléseket, visszajelzési lehetőséget közvetlenül a honlapján.
  • Használja mások véleményét: mindenki szereti, amit mindenki szeret.
  • Az első benyomás miatt keletkezik, vagy törik meg a konverzió.
  • Minden tartalomhoz adjon „következő lépést”.
  • A keresők természetes találati listái kevés ellenőrzést, és állandó forgalmat biztosítanak. A fizetett hirdetés kampányok a keresőkben sokkal kontrolálhatóbbak. Ezeknél „landing page”, azaz külön érkezési oldal készítésével magasabb konverziót érhet el.
  • Használjon videót az érzelmek közvetítésére, melyek túlmutatnak a szavakon.
  • Honlapjára, ne mint végső célállomásra, hanem mint foglalási csatornára gondoljon.


Kereső marketing
A keresőmarketing témáról részletesebben is olvashat a linkre kattintva.

  • A találati listák első három pozíciója adja a kattintások 79%-át.
  • A tizedik pozíció csak 3%-ot ad, a második oldal pedig azt jelenti, hogy a szállás arra a kulcsszóra láthatatlan.
  • Az utazással kapcsolatos keresések száma a világon 40%-kal nőtt 2009-ben 2008-hoz képest.
  • A természetes találati lista sokkal jobb eredményt produkál kattintás alapú reklám társánál. Egyes források szerint a turisztikai eladások 86%-a a természetes találati listáról érkező látogatóktól jön.
  • Ne aggódjon azon, hogyan működik egy keresőmotor, se azon, hogyan használják azt az emberek
  • Ha valaki rákeres valamire, és kattint, megadja a lehetőséget, hogy az oldal megoldja a problémáját
  • A keresési tölcsér a következő mintát követi: tudatosság, érdeklődés, döntés, vásárlás
  • A kulcsszókutatás meghatározza azokat a kulcsszavakat, melyek kapcsolódnak a szállodához, és népszerű a szállást kereső emberek körében. Használjon kulcsszókutatási eszközöket, a legjobb szavak meghatározásához!
  • A 2-3 kulcsszavas keresések sokkal célzottabb közönséghez szól, és egyszerűbben megszerezhető.
  • Egy blog lehet a legfontosabb eszköz, a keresőkben történő láthatóság felé!
  • Egy szálloda bloggal akár 97%-al több bejövő linket kaphat, és 50% körüli látogatói többletet könyvelhetnek el, mint blog nélküli társaik.
  • A visszamutató linkek a Google szemében kevésbé értékesek, mivel ezek kölcsönös megállapodások szüleményei, mígnem az egy irányba mutató link egy értékes tartalmat jelez.
  • A legjobb oldalra mutató linkeket ki kell érdemelni, nem lehet csupán szorgalmas linkajánlásokkal elérni.
  • A keresőmarketingre ne mint egy költségre, hanem mint egy profit teremtő eszközre tekintsen.
  • A keresőmarketingben nincs olyan, hogy megcsinálom, aztán elfelejtem. A keresők megkövetelik az állandó, friss tartalmat.
  • Legyen mindig szorgalmas. A keresőmarketing egy folyamat.

Hírnév kialakítása

  • Az online hírnév nagy szerepet játszik a siker elérésében
  • Az utazók az internetet utazások megtervezésére, vélemények elolvasására, használják. Eközben a többi vendég és más utazók is befolyásolják döntésüket.
  • A hírnév kialakítása azzal kezdődik, hogy meg kell vizsgálni, mit mondanak az emberek a szálláshelyről
  • Különböző eszközök, mint a Google Alerts, Technorati, vagy a Radian 6 segítenek felkutatni a dicséreteket, és a kritikákat.
  • Figyelje az összes fontos elemet: a hotel nevét, az étterem nevét, az Ön, vagy akár Managare neveit.
  • Figyelje az olyan oldalakat, mint a TripAdvisor, Yelp, Qype, vagy egyéb olyan helyek, ahol véleményt alkothatnak Önről. Ez egy jó alkalom lehet arra is, hogy bekapcsolódjon a beszélgetésbe.
  • Egy felmérés szerint 2009-ben a hotelek 85%-a nem kezelte a negatív véleményeket, amiket vendégek online írtak.
  • Fejlesszen ki egy folyamatot arra, hogyan kezeli a negatív híradásokat, véleményeket.
  • A panaszokból rengeteget lehet tanulni a szolgáltatás minőségének emelésére vonatkozóan.
  • Ha jogos elmarasztalást kap, köszönje meg a kritikát, és írja le, milyen lépéseket tett ennek kiküszöbölésére.
  • TripAdvisor: a legjobb eszköze egy szálláshelynek, hogy a vendégek szemében előrébb ugorhasson, és kiismerhesse igényeiket.
  • Az internetes hírnév kezelése több, mint egyszerű védekezés. Itt minden egy pozitív visszacsengés kiépítéséről szól. Ennek a célnak a megvalósításában hatalmas segítséget nyújt a szociális média, szociális marketing.

A cikksorozat második részét itt olvashatja tovább.



5 megjegyzés:

  1. Köszi a tippeket, ezzel elleszek egy ideig. De azért megkérdezem: mikor jön a folytatás?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Laci, nagyon szívesen, és lesz molytatás, méghozzá szerdán, és várhatóan minden szerdán.

    VálaszTörlés
  3. 131. jótanács

    Javaslom, először te is olvasd el mit ajánlasz.

    "Figyeld az olyan oldalakat, mint TripAdvisor Yelp..."

    A Yelp-ben pl. csak amerikai szállodák vannak, így én pl. erre nem javaslok nagy energiabefektetést.

    VálaszTörlés
  4. A TripAdvisor az létezik Magyarországon, és érdemes rá odafigyelni.
    A Yelp meg már fellelhető európában, konkrétan Londonban. Ez ugyan megjelenés szempontjából még nem érinti a Magyar szállásadókat, de szerintem igenis érdemes a külföldi piacról információkat, stratégiákat venni, azokat figyelemmel kísérni, mivel a külföldi szállodák előrrébb tartanak az internet kihasználásában, mint a hazaiak.

    Persze én sem azt tanácsoltam, hogy az időnk 90%-ban a Yelp-el foglalkozzunk :)

    VálaszTörlés
  5. OK, bocsika, igazad van.

    VálaszTörlés

Értékelés