2017. november 30., csütörtök

Szállás marketing terület 1.: Honlap

Hat részes sorozat, ami bemutatja a legfontosabb online marketing területeit, első részében a honlapok fontosságával foglalkozunk.



2018-ban szállásod számára a honlap a középpont, az a hely, ahol direkt foglalások mellett marketingtevékenységed kicsúcsosodik. Mivel egyetlen saját helyed, így maradandót alkothatsz rajta.

Megmutatok néhány területet, amire figyelned kell.


Tervezési fázis

2018-ra az első feladat, még a design és a tartalmak elkészítése előtt, hogy az oldal szerkezeti felépítését összehangold a vendégszerző céljaiddal.

A tervezés főbb elemei lehetnek:
  • Milyen célokat kell megvalósítania az oldalnak?
  • Milyen tartalmakkal tudom céljaimat elérni?
  • Milyen kiegészítő elemekre (hírlevél feliratkozás, chat ablak, foglalási rendszer, stb. ) van szükségem.
  • Milyen rendszerekkel kell összehangolni az oldalt
  • Hogyan támogathatja a látogatószerzést a felület
  • És ezek után: milyen oldalszerkezetre helyezzem mindezt
  • Végül: Milyen megjelenésem legyen, hogy nézzen ki az oldal
  • Utána lehet elkészíteni a tartalmakat és a programozást

A tervezés sok oldalnál lemarad, de utólag is érdemes elvégezned, mert sok minden pótolható. Amikor megvan a tervezés utána lehet felkeresni a fejlesztő céget, hogy a specifikáció alapján adjon ajánlatot.

Ha nincs terv, a fejlesztővel is sok vita lehet, mert ha nem mondjuk meg neki mit szeretnénk, kiszolgáltatott helyzetbe kerülhetsz és az nem tesz jót a honlapodnak.

Ha viszont van terv, akkor arra minden tevékenységet építeni tudsz és persze úgy tudod bővíteni a weboldaladat, hogy nem kell kapkodni, nem a megvalósításra, hanem a kreativitásra fog elmenni az időd.

Marketing területek kicsúcsosodása

A különböző felületeid itt futnak össze, így lesz a honlapod a középpont. Nézzük meg, milyen felületeket szolgál ki, illetve milyen területeket támogat:

  • Közösségi média: linkek, hirdetések mutatnak az oldaladra, tehát amikor kiteszel egy akciós csomagot, vagy egy cikket egy látnivalóról/programról, akkor azok a honlapodra mutatnak, értékes látogatót szerezve. Ezeken a felületeken hirdetéseket is feladhatsz, azok is ide fognak mutatni.
  • Hírlevél és e-mail: remélem rendszeresen küldesz hírlevelet, vagy egyéb e-mailes kommunikációt is használsz. A levelekből a honlapodra tereled a látogatókat, de a napi levelezésekben is hivatkozhatsz weblapodra, így elmélyítheted a kapcsolatot.
  • Kampányok: landoló oldalakat készíthetsz kampányaidhoz, amik jobban meg fogják győzni adott reklámod szemlélőjét, mint a honlap alap felületei. Ezen kívül időszakos kiemeléseket is tehetsz az oldal felületén, mind a nyitólapi akciók, vagy felugró akciós ablakok (pl.: karácsonykor).
  • Foglalás: a legfontosabb számodra a direkt foglalási szám növelése. Egy foglalási motorral, chat ablak élő támogatásával mindezt a célt közelebb hozhatod.

Nálad támogatja a honlap ezeket a tevékenységeket? Persze még vannak más területek is, de ezeket látom a legfontosabbnak.

Mérés

Olyan fontos terület, hogy marketingre fordított időd 40%-át ezzel kellene töltened (A Google szerint). Ha nem is ennyit, de hetente legalább egy napon jópár órát szánj a feladatra.

Honlapod mérését a Google Analytics felülettel tanácsolom mérni. A kód beillesztésével azonban közel sem ért véget a beállítás. Van néhány dolog, amit legalább egyszer be kell állítani:

  • Konverziók: ne csak azt állítsd be, ha valaki foglalt, bár ez a legfontosabb konverzió. Mérd a kapcsolatfelvételt, a hírlevél feliratkozást is.
  • Listák: Építs listákat látogatóidból, mert később remarketing kampányokat indíthatsz számukra. Állítsd be az elmúlt 30, 60 nap látogatóit, azokat akik már foglaltak, vagy azokat, akik feliratkoztak leveleidre. Mindegyik csoportnak küldhetsz majd üzenetet!
  • Események: kattintásokat, videók lejátszását, vagy foglaláshoz vezető műveleteket követhetsz segítségükkel. Sokkal látogatóbarátabbá teheted felületeidet segítségével.


Beállítások után tudni fogod, melyik csatornáról kampányról, vagy partneroldalról jött a foglalás és hány darab. A mérésnél a legfontosabb, hogy ne csak nézegesd az adatokat, hanem kérdezz és vonj le következtetéseket is.


Keresőoptimalizált szállás weboldal

A keresőből érkezik látogatóid legnagyobb része (optimális esetben). Ezek a látogatók ingyen jönnek, illetve a szuper tartalom, illetve weboldal hatására. A keresőoptimalizálás nem egy rövidtávú sprint, legalább egy éves munka eredménye, de bőven megtérül!

Van néhány elem, amire mindenképp szükséged lesz:

  • Keresőbarát kódolás: ha nem vagy programozó, ezt tesztelő eszközzel tudod ellenőrizni. Íme néhány ingyenes eszköz a SEOCeros. A hibák javítása már más téma...
  • Oldalszerkezet: jó oldalszerkezet kell és azt tudatosan kell felépíteni. Innen következik a következő pont...
  • Keresőbarát tartalom: rendezett, kulcsszókutatás után felépített tartalom, amit hónapról hónapra bővíthetsz. Segítségével nem csak saját nevedre, de a környék iránt érdeklődők számára is megjelenhetsz.
  • Mobilbarát oldal: már klisének számító mondat, de ha nem mobilbarát az oldalad, hátrébb fog sorolni a Google a találati listákon.

Természetesen még vagy 196 faktor van, ami befolyásolni fogja pozíciódat a listán, de ha ezekkel foglalkozol, már sokat fog segíteni.

Összegzés

2018-ban is szükséged lesz weboldalra. Jobban mint valaha, mert össze fogja fogni online megjelenésedet. Fektess energiát a tervezésbe, és ne csak önmagába gondolj az oldaladra, hanem mint megjelenésed központjaként lebegjen szemed előtt. Mérd a honlapod és kampányaid eredményét, legalább a minimális beállításokat végezd el, és ne felejtkezz el a keresőoptimalizálásról se!


Még többet tudnál meg?

Hamarosan képzést indítok! Ha érdekel és kedvezményt szeretnél, iratkozz fel hírlevelemre!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés