2013. november 8., péntek

A sikeres tartalom 4 alappillére

Egy jó tartalom a látogatóhoz szól, megosztásra és foglalásra ösztönöz. Most, hogy 2014 hivatalosan is a tartalom éve lesz, nem hagyhatók figyelmen kívül azok a pillérek, amiknek segítségével releváns és értékes tartalmak hozhatóak létre, a bizalom, hitelesség és használhatóság jegyében.

1. Válaszolni a kérdésre

A tartalmi stratégia nem azt jelenti, hogy "csak írok, és majd minden jön magától". Ha így gondolkozunk, a piac elmegy mellettünk, és a vendégek is máshova vándorolnak. Miközben írunk, tudatában kell lennünk a közönségünk összetételével, érdeklődésével, és azzal, mit is akarnak hallani. Válaszolni kell a kérdéseikre, még ha fel sem teszik őket!

Határozza meg mit akar, illetve mire van szüksége a közönségnek:
  • figyelje a blogok népszerű kérdéseit/bejegyzéseit, illetve a social médiát
  • küldjön kérdőíveket apró ajándékokkal motiválva a kitöltést
  • figyelje célcsoportja érdeklődési köreit, az ott történt eseményeket

2. Segítsen a látogatójának elvégezni a feladokat

Az emberek nem azért böngészik a szállodák weboldalait, hogy csicsás designt nézzenek, vagy a legújabb programozói megoldásokat próbálgassák. Céljaik vannak, amiket szeretnének mihamarabb - közben esetleg információt szerezve - elérni. Segítenie kell, hogy ezeket a feladatokat minél gyorsabban, és egyszerűbben tudják elérni, ezért rendezetten és tisztán kell kommunikálni.

Rendezett szövegek, címkézett információk a vendégközpontúak
  • Találják meg, amit keresnek: a kevesebb több. Szűrje le a zajokat. Távolítsa el a fölösleges információkat, menüpontokat és linkeket, az idejétmúlt szövegeket.
  • Ismerjék meg a lehetőségeket: ami fontos, ki kell emelni. Hasznos oldaldobozok, és linkek segítségével kell vezetni a látogatót a "hasonló szolgáltatások", "kedvelt masszázsok" "itt foglaljon" lehetőségek felé.

3. Kérje meg, hogy foglaljanak (vásároljanak)

Lehetnek Önnek jó szövegei, remek fotói, használható honlapja van, és ezeket mind szerethetik is a látogatók, de ha nem szólítja fel őket cselekvésre, nem fognak fogyasztani szolgáltatásaiból!

Ez egy ilyen világ, a vásárlást le kell zárni, konverziót kell hoznia a látogatásoknak, és ez a végső cél. Nagyon is jól működnek a vásárlásra ösztönző szövegek, gombok, és használni is kell őket. A legtöbb honlap megelégszik egy kapcsolat, vagy ajánlatkérés menüponttal, miközben oldalsó dobozokkal kéne hirdetni a csomagokat, külön kitenni egy egyszerű foglalási felületet, gombokkal kéne motiválni.

4. Közösségi jelenlét és láthatóság támogatása

A szálláshelye, szolgáltatása ott vannak az interneten. Az internet legmeghatározóbb eleme mára a SEO és a Social média. A feladat adott: kihasználni ezek lehetőségeit a tartalommal is.

Szinkronizálja tartalmait és Social marketingjét az Önnek legfontosabb kulcsszavakkal, és maguk a "rajongók" fogják a Social csatornák segítségével a keresők élére repíteni. PR cikkek, Social média posztok, képek, vendégvélemények hatására egyre nagyobb lesz a szálláshely iránti bizalom. Teremtse meg a lehetőséget, hogy megoszthassák tartalmait a külömböző csatornákon keresztül.

Ne felejtse, sikeres tartalommal növelheti látogatottságát, vendégei bizalmát, hitelességet adhat felületeinek. Használja a négy alappillért, mert megéri!

4 megjegyzés:

  1. Probléma nálunk, hogy nincs idő ilyesmire, kicsit szervezetlen is a szövegek rendszere, ezért sablonokból dolgozunk. Mindenbe belekóstolunk, de aztán valahogy elmaradozik a belefektetett energia.

    Érzem, hogy fontos lenne, de a mikénteket még nem értem annyira.

    VálaszTörlés
  2. Egy szuperül lefektetett és fontos tudnivalókkal, példákkal telitett téma. Az SEO szempontjából a szöveg mindig is fontos volt, de a jövőre nézve pl. a Google még nagyobb hangsújt fektet a szöveg értelmére, hosszára és talán a helyesirásra is. A pontok egytől egyig igaz leirást adnak. Gratulálunk az oldal szerkesztőjének!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük a dícséretet, mindazonáltal a hangsúly az "ly" :)

      És lehet, hogy nem direkt ilyen célból történt a bejegyzés, de a link meg "nofollow"...


      Viccet félretéve: igen, a tartalomnál az is számít, hogy valóban látogatóknak hasznos legyen. Kulcsszavak helyett pedig a téma/érdeklődési kör jön előtérbe.

      Törlés
  3. Csak egyetérteni tudok. Amikor az SEO-ról beszélünk, a szöveg mindig fontos volt, most is fontos, és mindig az is lesz. Gondoskodnunk kell róla, hogy a szövegnek legyen tartalma, megfelelő hosszúsága, és tartalmazzon passzoló keresőszavakat. Más szóval, a nagyságos Google-ra kell hallgatnunk.

    VálaszTörlés

Értékelés