2013. október 8., kedd

Jó és rossz gyakorlatok a Social marketingben

A közösségi oldalak szabad helyek, mégis vannak olyan praktikák, amiket a siker érdekében érdemes betartani, illetve vannak olyanok, amiktől tartózkodni kell. Ilyeneket szedtem ma össze.

Mik a jó és rossz gyakorlatok a Social marketingben?

Sose tegye

  • Politika és vallás - Ne tegye, ne folyjon bele. Sose!
  • Hencegés, dicsekedés - nem azok az előnyös tulajdonságok, amit szeretnek a közösségek
  • SPAM - csak olyan gyakran írjon, amilyen gyakran hasznos tartalma, vagy közölnivalója van. Egy teszt: egy hosszú munkanap után is elolvasná írásait?
  • Gyors válaszok - létfontosságú, hogy a vendégek/érdeklődők átgondolt és helyes válaszokat kapjanak
  • Düh - sose posztoljon dühből
  • Versenytársak "üldözése" - Fókuszban a vendég legyen, sose a konkurencia, és a verseny. Ahelyett, hogy a versenytársak hibáira hívná fel a figyelmet azt mutassa meg, miben tud a vendég szolgálatában lenni
  • Örökös önreklám - tartsa magát a 80/20 szabályhoz, azaz a bejegyzések  80%-a legyen hasznos tartalom, 20% promóció
  • Óvatosság, félénkség - a közösségi média egy lehetőség, hogy beszéljen a vendéggel. Legyen kiemelkedő és magával ragadó

 Így csinálja

  • Legyen vizuális - egy márka önmagában nem ad okot a lelkesedésre, vizuális elemek használatával viszont elköteleződés érhető el
  • VIP-ként kezelés - közönsége érezze, hogy kitűntetett figyelmet kap, és számít a véleményük. Tegyen fel kérdéseket a szállodával kapcsolatban és hallgassa meg véleményüket
  • Válasz és reakció - Nem minden a posztolásról szól. Figyelje a tartalmakat, és válaszoljon, reagáljon rájuk
  • Tanuljon a nagyoktól - figyelje versenytársait, a külföldi hoteleket, és tanuljon az ott látottakból. Tipp: nézze a SzállásMarketing Facebook oldalát is, ahol sűrűn osztunk meg érdekes hoteles példákat.
  • Oktatás és információ - az edukáció és a vendégek jól informálása segít abban, hogy megismerjék Önt és a szállás környékét, valamint a szolgáltatásokat. Ez aztán segíti a foglalást.
  • Legyen tömör - a social média egy gyorsan fogyasztott médium. A tömör, könnyen emészthető, jól olvasható tartalom létfontosságú
  • Elemzés - szánjon rá időt, hogy megvizsgálja mi működik, és mi nem. Az elemzés segít, hogy egyre több olyat olvashassanak vendégei amit szeretnek, és egyre kevesebbet olyat, amit nem.
  • Integrálás - a social felületek elérhetőségei kerüljenek rá a honlapra, levélaláírásra, névjegyre
Vannak tapasztalatai ezen a téren? Büszke valamelyik felületére? Ossza meg velünk egy hozzászólásban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés