2013. január 16., szerda

Mire számíthat szállásunk 2013-ban?

Az online világ fejlődik. 2012-ben egy év alatt akkora változás történt, hogy az Online Marketinges szakma is csak kapkodta a fejét (Google találati lista változások, a tartalom felérétkelődése, Social média felemelkedése). 2013-ban ezek megerősödnek, és a folyamat felgyorsul. Aki lemarad, kimarad...

Elektronikus kereskedelem

Az online ügyintézés és vásárlás növekedni fog. Egyre többen vásárolnak online, nézik meg hova fognak utazni, foglalnak, és ehhez a szállodáknak is idomulniuk kell. A kezdetleges honlapok kiszorulnak, legalább az online árajánlatkérésre gondolniuk kell a kicsiknek, és interaktívabb megoldásokra, aktívabb jelenlétre a nagyoknak. Amennyiben a szálloda nem ad erre lehetőséget, az TOA rendszerek megteszik helyettük.

Facebook egyre jobb üzleti megoldásai

Közeleg a prémium üzleti oldal megjelenése a Facebook háza táján. Több statisztikai adat, legaktívabb követők és hozzászólók lesznek majd láthatók. Több automatizmus és lehetőség kínálkozik majd. A tartalom felértékelődésével a Facebooknak is több szerep jut akár szeretnénk, akár nem: be kell építenünk a kommunikációs csatornáink közé, és tartalmunk, üzeneteink kommunikálására kell használnunk.

Google+ megkerülhetetlen

Személy szerint vártam már, és eddig is így gondoltam. A Google+ oldalt nem úgy kell majd használni, mint a Facebook megjelenést (bár ugyanúgy posztolhatunk). Itt a Google felületein történő "hivatalos" megjelenésünket felügyelhetjük, javíthatjuk hirdetéseink eredményességén, és nem utolsó sorban pozíciónkat a Google találati listáin. Úgy látom, hogy a találati listákat egyre jobban befolyásolja az emberek viselkedése, annál nagyobb szerepet kap a Google+ szolgáltatása is. (Androidos a telefonja? Akkor Önnek is van G+ fiókja!)

Instagram, Pinterest és a fotók

A turisztikai szakmában nélkülözhetetlenek a jó fényképek! Ezeknek a fotós social csatornáknak így számunkra kiemelt jelentősége van. Aki utazik, mindig megnézi a képeket, hogy tudja mi vár rá, akinek pedig a kezében van a 8megapixeles okos telefonja, fotóz is, és azonnal közzétesz, és véleményt is ír róla. A mobil trendek folytatódnak, és Magyarországra is betörnek a képmegosztó oldalak. Figyeljen, mert 2013-ban a vélemények már képek formájában is terjednek hoteljéről!

Hirdetés kötelező

Rossz hír, de lassan megszűnik az internet ingyenes mivolta. Aki nem költ online megjelenésére (akár napi energia formájában), az ki fog esni a látókörből. A trendek egyértelműen mutatják, hogy egy jó honlap jobban teljesít, a jó tartalom több látogatót hoz. Ezek pedig pénzbe kerülnek. A Google és a Facebook is (érthetően) abba az irányba halad, hogy egyre inkább megéri, sőt lassan kötelező fizetnie annak, aki jelentős eredményeket akar elérni. Szerencsére az interneten elköltött pénz és energia eredményessége mérhető, így a megtérülő megoldásokba tudunk fektetni, ami sokkal eredményesebb, mint más hirdetési platformok, de a trend egyértelmű...

Tartalom, tartalom, tartalom...

Már 2012-ben is felértékelődött a honlap tartalma. A tartalom, amit miatt előrébb kerülünk a Google-ben, a tartalom amit megoszthatunk a social csatornákon, és igen, a tartalom, amiért érdemes visszatérnie a látogatóinknak. Készítsünk tehát írásokat, hogy feldobjuk hírlevelünket, Facebook oldalunkat, egyéniséget adjunk szálláshelyünknek, és ne csak száraz hírleveleket küldjünk, ne csak ajánlatokkal legyen tele a Facebook oldalunk. Fogok erről még írni 2013-ban is!

Van ötlete mi változik még, mire érdemes odafigyelni? Írja meg hozzászólásban!

1 megjegyzés:

  1. Mivel a hirdetések megtérülését figyelni kell, a Google Analytics is egy még gyakrabban használt eszköz lesz.

    VálaszTörlés

Értékelés