2012. június 24., vasárnap

SEO-zzon bloggolással

Bejegyzés szerzője: Rákóczi Piroska


Szeretnék a SEO-val kapcsolatban egyetlen mondatot idézni egy amerikai bloggertől. Hihetünk neki, hiszen olyan „kocka”, vagyis IT szakember, akiért versengenek az érdekes tartalomra vágyó site tulajdonosok. Tris Hussey minden jelentős konferencián előadó és előadásai rendszerint újabb meghívásokhoz vezetnek. Hussey azon kevés ember közé tartozik, aki blogolásból él. Nos, mit is mond, pontosabban ír, vagyis állít „Blogok kezdőknek és profiknak” című nemrég a Kiskapu Kiadónál megjelent könyvének 113.oldalán?

„A keresőmotorok azokat a webhelyeket kedvelik, amelyek gazdag tartalmat kínálnak, gyakran frissítik őket, és sok más nagyszerű hellyel állnak kapcsolatban.” Miért? A szerző ezt is megmagyarázza már a 99. oldalon: „Ennek az az oka, hogy a Google és a többi kereső ma már nagyobb hangsúlyt fektet az oldal tartalmára, mint korábban. Ma már nem az dönt, hogy ki tud jobban kódot írni az oldalon, hanem az, hogy ki tudja azt jobb tartalommal megtölteni.”

Szerintem ez nagyon jó hír Önnek. Miért? Mert ha Ön egy szállodáról 3-4 különleges adottságot szeretne bemutatni, illetve ezeknek a tulajdonságoknak a segítségével értékesíteni a szobáit, akkor úgy kerülhet a neten kereső potenciális vendégkör szeme elé legkönnyebben, ha ezekről a tulajdonságokról ír, s ha egy olyan webes körben levőkkel tartja a kapcsolatot, akik ezekről a tulajdonságokról írnak.

Pl. ha Ön, mint vadásztanyát szeretné eladni panzióját, akkor sokat kell foglalkoznia honlapján vagy blogjában a vadászattal, és a keresőkben nagy eséllyel kerül előre. Nem sokkal egyszerűbb mint kódokkal trükközni? Nem sokkal olcsóbb?

Gazdag tartalom: ez az Ön fejében megvan. Gyakori frissítés: mindig eszébe jut valami a témájáról és azt meg is tudja írni, mert ért hozzá. Sok más webhellyel áll kapcsolatban: ismeri a szakmabelieket és a honlapjaikat.
Ennyi? Ennyi!

1 megjegyzés:

  1. Kezdem azt érezni, hogy a blogolás egy külön szakma.

    VálaszTörlés

Értékelés