Szeretnék a SEO-val kapcsolatban
egyetlen mondatot idézni egy amerikai bloggertől. Hihetünk neki,
hiszen olyan „kocka”, vagyis IT szakember, akiért versengenek az
érdekes tartalomra vágyó site tulajdonosok. Tris Hussey minden
jelentős konferencián előadó és előadásai rendszerint újabb
meghívásokhoz vezetnek. Hussey azon kevés ember közé tartozik,
aki blogolásból él. Nos, mit is mond, pontosabban ír, vagyis
állít „Blogok kezdőknek és profiknak” című nemrég a
Kiskapu Kiadónál megjelent könyvének 113.oldalán?
„A keresőmotorok azokat a
webhelyeket kedvelik, amelyek gazdag tartalmat kínálnak, gyakran
frissítik őket, és sok más nagyszerű hellyel állnak
kapcsolatban.” Miért? A szerző ezt is megmagyarázza már a 99.
oldalon: „Ennek az az oka, hogy a Google és a többi kereső ma
már nagyobb hangsúlyt fektet az oldal tartalmára, mint korábban.
Ma már nem az dönt, hogy ki tud jobban kódot írni az oldalon,
hanem az, hogy ki tudja azt jobb tartalommal megtölteni.”
Szerintem ez nagyon jó hír Önnek.
Miért? Mert ha Ön egy szállodáról 3-4 különleges adottságot
szeretne bemutatni, illetve ezeknek a tulajdonságoknak a
segítségével értékesíteni a szobáit, akkor úgy kerülhet a
neten kereső potenciális vendégkör szeme elé legkönnyebben, ha
ezekről a tulajdonságokról ír, s ha egy olyan webes körben
levőkkel tartja a kapcsolatot, akik ezekről a tulajdonságokról
írnak.
Pl. ha Ön, mint vadásztanyát
szeretné eladni panzióját, akkor sokat kell foglalkoznia honlapján
vagy blogjában a vadászattal, és a keresőkben nagy eséllyel
kerül előre. Nem sokkal egyszerűbb mint kódokkal trükközni? Nem
sokkal olcsóbb?
Gazdag tartalom: ez az Ön fejében
megvan. Gyakori frissítés: mindig eszébe jut valami a témájáról
és azt meg is tudja írni, mert ért hozzá. Sok más webhellyel áll
kapcsolatban: ismeri a szakmabelieket és a honlapjaikat.
Ennyi? Ennyi!
Kezdem azt érezni, hogy a blogolás egy külön szakma.
VálaszTörlés