2010. február 25., csütörtök

Milyen blog szoftvert használjak?

Sűrűn teszik fel hotelek, apartmanok azt a kérdést, milyen blog szoftvert érdemes használniuk. A válasz, hogy lényegében nem ezen múlik a későbbi hatékonyság. Tulajdonképpen mindegy milyen szoftvert használ egy blog, figyelmének középpontjában mindig a minőségi tartalom kell álljon.

Olvasói nem a blog szoftverrel fognak foglalkozni, ők a problémáikra keresnek megoldásokat, és ez attól függ, milyen tartalmat kapnak Öntől.

De mégis, ajánlok két blog szoftvert, melyek mindegyike elterjedt, funkcióik minden igényt kielégítenek.

Wordpress
A legelterjedtebb blog szoftver a Wordpress. Egyszerű telepítése és beállítása után azonnal kezdheti is bejegyzéseinek közzétételét! Készítői odafigyeltek, hogy valóban egyszerű legyen a telepítés saját tárhelyünkre.
Rengeteg kiegészítőt lehet letölteni hozzá, melyekkel csinosítani, illetve okosítani lehet blogunkat. Először viszont oda kell figyelni a biztonságra. A bejegyzések hozzászólásainál ugyanis ellenőrző kódot kell használnunk, ha nem akarunk kéretlen robotok által generált bejegyzéseket.

Blogger
A Blogger, a Google saját blog lehetősége mindenki számára. (Ez a blog is ezzel készül.) Két lehetőség van. Vagy egy valami.blogger.com cím alatt jelenik meg, vagy saját honlapja, domainneve alá is beillesztheti.
Mindent elintéz Ön helyett, nem kell telepítenie, a beállításokat megszokottan könnyen kezelhető felületen állíthatja. Különösen jó tulajdonsága, hogy Google profillal van összekötve, azaz rögtön elkezdhető a rajongói tábor gyűjtése is.

2010. február 17., szerda

Mi legyen előbb: blog, vagy honlap?

Amióta több példát is látni sikeres szállodai blogokra, néhány szociális marketing szakértő a hagyományos honlapok kipusztulását prognosztizálta. Ez a veszély azért nem fenyeget, mégis sokan nyúlnak egy blog motorhoz honlapjuk megvalósításakor.

A Wordpress motor segítségével hotelek és éttermek is teljes értékű honlapot alakíthatnak ki maguknak, és teszik is. Nem is olyan sok átalakítási munkával eltűnik a blogos megjelenés, és megszokott honlap funkciók jönnek a helyére.
Ám mielőtt valódi blogot és szociális marketinget építene, azt tanácsolom, legalább egy alap honlapot (főoldalt, és pár menüt) alakítson ki a szálláshelyének.

A honlap funkciója nyilvánvaló. Szálláshelyét rengeteg, különböző helyről, különböző módokon fogják megtalálni, de Önnek első benyomásként valami lehengerlőt kell mutatnia. Lehengerlőt, ugyanis ez vezet foglaláshoz.

Tehát, ha honlapja restaurálásra szorul, végezze el. Ha teljes újratervezés kell, túl kell lenni rajta. Viszont, miután minden rendben van, kezdje el építeni a blogját. A honlapok úgyis mindig gondozásra szorulnak.

A kérdésre, hogy mi legyen előbb blog vagy honlap, a helyes válasz a honlap.

2010. február 8., hétfő

5 meggyőző érv egy Blog írása mellett szállásadóknak

Még nem biztos benne, hogy blogot kell indítania turisztikai marketing tevékenysége során? Íme 5 meggyőző érv egy blog indítása mellett.

1. Nagyobb rang a keresőkben, és több ingyenes oldallátogatás

Manapság jövedelmező a keresőkben egy jó pozíció elfoglalása. Ezért is fontosak a keresési találatok a szállodáknak. Minél jobb helyezésekben szerepel egy oldal, annál több ember látogatja. Több ember pedig több foglalást is hoz.

A keresőmarketing szakértők fele mondja, hogy a blog nagyobb ranghoz vezet a keresőkben. Ha még ez nem lenne elég, az a tény biztosan, hogy a Google szereti a friss tartalmakat. (Egy frissítés nélküli honlap idejétmúltnak tűnhet.) Egyszerűen amióta a Blogok népszerű publikációs eszközökké váltak, a keresők szeretik őket.

2. A blog internetes jelenlétet épít

Az internetes jelenlét megmutatja, milyen gyakran jelenik meg az interneten azon emberek előtt, akinek ajánlata szól.
El kell rugaszkodni a honlap-centrikus filozófiától, és a „minél több helyen jelen lenni” modellt kell alkalmazni Minél többször találkozik célcsoportja Önnel, annál több foglalás realizálódik.

Régebben egy brossúra honlapra rakása elég volt weboldalnak, a mai konkurenciaharcban viszont egy honlapnak sokkal hasznosabbnak kell lennie, hogy megragadja a figyelmet.
Mára az emberek az interneten keresnek. Minél több tartalma van, annál jobban megtalálják, és kedvelik. Egy blog írása pont ezt segíti.

3. Szakértővé emel
Az emberek szeretik a belső információkat. Közöljön olyan tartalmat, amit máshol nem találnak meg. Érje el, hogy figyeljenek Önre, és segítségét kérjék utazásuk, és ottlétük megtervezésében.

Hogyan néz ez ki a gyakorlatban?
  • Ha úti célt népszerűsít, írjon a környékről, és a programokról
  • Az éttermi résznél különleges ételekről beszélgethet a szakáccsal
  • A város megismertetésére közöljön úti terveket
Az emberek ma már informálódnak, mielőtt szállást foglalnak, vagy megrendelnek valamit. Közöljön exkluzív tartalmakat Velük, és bizalommal foglalnak majd.

4. Hatást gyakorolhat

Egy terület szakértőjének lenni számos előnnyel jár. Tanácsot adhat, köztudatba kerülhet, hallgatnak szavára.
A „beépüléssel” megtalálhatja saját piaci rését, és aktívan kommunikálhat velük.
Egy blog ideális eszköz, hogy ötleteket osszon meg. Minden „ötlet, tanács” bejegyzés formájában kerül napvilágra, melyeket innentől bárki megtalálhat. Ezeket az egyre bővülő blog bejegyzéseket újra és újra fel is használhatja marketing kampányaiban.

5. A blogja a szociális média csatorna tölcsére

Figyelemre méltó tény, hogy manapság a hatásosabb turisztikai marketing kampányok is szociális média mix segítségével terjesztik üzeneteiket.
A Blog egy egyszerű módja, hogy az összes típusú médiát egy helyre irányítsuk. A tölcsér centruma a Blog, ahol a legtöbb ember olvassa a tartalmakat.

Nincs is sok baj a különböző média kezelésével. A Youtube, vagy a Flickr megkönnyítik a képek és videók publikálását a Blogon. Pár gombnyomás, és képgalériák, és saját videók is megtekinthetővé válnak a tartalmak között. Semmilyen műszaki ismeret nem szükséges!

Értékelés