2009. december 14., hétfő

14 módszer az Analytics statisztika használatára szállodai honlapon

Milyen profitot hozhat egy szállodának, ha használja a Google Analytics, vagy egyéb statisztikai szolgáltatásokat?

A statisztikák megértése és használata olyan vendégszerző kapukat nyit meg egy szállodai honlapon, amikre eddig is lehetősége volt, csak láthatatlanul lapultak meg.

Statisztika segítségével megállapítható, milyen úton érdemes haladni. Például amikor látjuk, hogy a környékről szóló témákat szeretik olvasni vendégeink (honlapunkon, blogunkban, vagy hírlevelünkben), akkor abból érdemes többet írni.

Néhány tipp amit megtudhat egy statisztikából:

  1. Mik azok a részek amit szeretnek a látogatók, és mik amiket nem
  2. Meghatározhatja a legfontosabb aloldalakat honlapján
  3. Megnézheti új eszközök használatának eredményét
  4. Tudni fogja melyik kampány működik, és melyik nem
  5. Felfedezheti szálloda legfontosabb kulcsszavait (bővebben a kulcsszókutatásról)
  6. Megnézheti melyik honlapról jön a legtöbb látogató
  7. Megtanulhatja, hogy milyen típusú látogatók érdeklődnek szobái iránt
  8. Megtalálhatja honlapja hibáit
  9. Azonosítani tudja az upselling lehetőségeket
  10. Számszerűsíteni tudja marketing költéseit és megtérüléseit
  11. Megtudja melyik tartalmak miatt térnek vissza honlapjára
  12. Melyik országban, milyen területeken a legnépszerűbb szállodai honlapja
  13. Milyen időszakokban teljesít a legjobban honlapja (hónap, hét, nap, óra)
  14. Megértheti vendégei cselekedeteinek okait

A statisztika egyfajta visszajelzés. Rögzítésével és figyelésével megtudhatjuk a látogatók és az oldal kapcsolatát. Meglesheti mit nem szeretnek a látogatók, és azt is, a tartalom módosítására hogyan reagálnak.

A statisztika használata honlapok elemzésére is jó.  Egy kezdeti audit sokmindent vizsgál, amiből építkezhetünk a későbbiekben a honlapon. A honlap elemzésről külön cikket is készítettünk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés