2014. június 17., kedd

6 szövegen kívüli elem honlapunkon, amivel felkeltjük a figyelmet

A szöveg nagyon fontos eleme a weboldalaknak, de az első fél másodpercben - amikor eldől, oldalunkon marad e látogatónk - nem ez számít leginkább. Mielőtt elolvasnák szövegeinket, el kell kapni az érdeklődő figyelmét, mégpedig nem verbális elemekkel. Amikor ez nem történik meg, magas lesz a kilépési arány, kevés a konverzió és rövid a látogatási idő.
Vannak viszont elemek, amik segítségével felkelthetjük a figyelmet, és növelhetjük a konverziót.

1. Elkapni a szem mozgását

Szemünkkel egy honlapon először bizonyos "F" betűt leíró mozgással pásztázunk. A bal felső sarokból indulunk ki, és pásztázzuk a területet.  Amikor ide koncentráljuk a figyelmet elkapó tartalmunkat, azt el fogják olvasni látogatóink.


 2. Bizalomépítő elemek

A bizalom kialakítása nagyon fontos egy személytelen közegben, így azt nem csak szavakkal, hanem képekkel is erősíteni kell. Néhány bizalomépítő fotó segít mindebben:
  • Arckifejezés: számít a megjelenített emberek arca. Mosolyognak, vagy szomorúak, esetleg grimaszolnak e.
  • Kéz: meglepő de egy tanulmány szerint a kéz bizalomépítő hatású. Amikor látjuk valakinek a kezét a képen, jobban megbízunk a mellette lévő üzenetben.
  • Tekintet: a fotón lévő ember tekintetét követi szemünk. Amikor egy gombra, vagy fontos üzenetre néz, az üzeneten átfut tekintetünk.

3. Akció a képen


Hogyan motiváljuk a látogatókat, hogy valamit megtegyenek? Cselekvő képeket kell használni!
  • Nézzünk rá: mint már írtam, amikor valamire tekintetét szegezi a kép szereplője, tekintetünk kíséri annak útját. Amikor például jobbra néz, a kieső területet hozhatjuk előtérbe, vagy mint az itt szereplő képen, lefelé, akkor görgetésre inspirálunk.
  • Mutatsd: a kéz szerepe az akcióra motiváláskor is hatalmas. Egy gombra mutatással például növelhetjük az oldal megosztásának számát.

4. Fókuszáljunk oda, ahova a látogató

Szemmozgást figyelő eszközökkel kimutatták, hogy vannak a honlapoknak olyan elemei, amiket a látogatók kitüntetnek figyelmükkel, azaz önkéntelenül is megakad rajtuk a szemük. Ezeket az elemeket jól kidolgozva, és ügyesen elhelyezve irányításunk alá vonhatjuk a nézelődőt.
  • Logo
  • Menü
  • Keresődoboz
  • Social gombok
  • A fő fénykép
  • Írott tartalom
  • Honlap lábléce

5. Színek hatásai

Különböző színek különböző hangulatot árasztanak. Egy jó színválasztással a látogatók hangulatát befolyásoljuk, és meghatározzuk a szálláshelyünkről alkotott képet is. Írtam korábban a színek hatásáról, érdekes lehet a tudatos használathoz.


6. "Hülye biztos"

A "Ne törd a fejem" című webergonómiáról szóló könyvben is az alapgondolat, hogy a látogatónak legkevésbé kelljen fölösleges dolgokkal foglalkoznia, keresgélnie, azaz gondolkoznia. Elsőre rosszul hangzik, de mit is jelent mindez? Legyünk egyszerűek. Nem szabad fölösleges elemekkel terhelni a látogató figyelmét, mert az csak elvonja a gondolatokat a lényegi mondandónkról. Legyenek üres tereink, és egyértelműek az utasításaink.
A képen a világ legrosszabb honlapját láthatjuk, legyen riasztó példa. Bár Obama szeme mégis vezeti a tekintetünket...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés