2010. március 30., kedd

Szállodai Twitterelés, avagy szociális marketing szállodáknak

Mi az a Twitter?
A Twitter egy mikró-Blog, ahol 140 karakterben mondhatjuk el mindazt, amit éppen közölni szeretnénk a világgal. 140 karakter, mert ennyi fér bele egy SMS-be, ugyanis akár abban is elküldhetjük üzenetünket. Embereket/szervezeteket „követhetünk” és ők is követhetnek minket, azaz láthatjuk egymás üzeneteit. Népszerű eszköz az egész világon, on-line hotel marketing egyik eszköze. Érdemes használni, ugyanis a szociális marketing nélkülözhetetlen eszköze.

A Twitter üzenetek
Az üzenetek olyasmi módon jelennek meg, mint az iwiw, vagy Facebook oldalakon, azaz egymás alatt egy üzenőfalon. Az üzenetek tartalmazhatnak képeket, videókat, hivatkozásokat is, azaz általában más honlapokra, érdekességekre hívja fel a figyelmünket. Minél többen követnek, annál több ember kattinthat általunk beírt honlapra, vagy nézi meg videónkat. Kitűnő hely tehát akár saját tevékenységünk népszerűsítésére is.

Twitter fiók létrehozása
A Twitter angol nyelvű, ezért segítek a regisztrálás folyamatában. A www.twitter.com oldalon a „Sign up now” felirattal kezdődik a folyamat. A „Full name” helyre az Ön, vagy szálláshelyének nevét kell írni, az „Username” mezőbe pedig azt a nevet, ami a www.twitter.com/valami név lesz, azaz a saját Twitter oldala. Ide kilenc karaktert írhatunk, és szemfülesnek kell lennünk, hogy jó nevet foglalhassunk, ugyanis ugyanúgy, mint a domainnevek, a legjobb nevek vészesen fogynak! (Ezért is tanácsolom, hogy foglalja le nevét, még ha nem is akarja rögtön belevetni magát a szociális marketing legmélyebb bugyraiba!) A „Password” a jelszó, az E-mail címet pedig nem kell lefordítanom. Természetesen elfogadjuk a feltételeket, és már el is készül a fiókunk!

Regisztráció után személyre szabás
Nincs sok menüpontja a twitternek, nem egy bonyolult eszköz. A „Home” menüpont alatt kezdetben nem sok minden látszik, itt jelennek meg azoknak az üzenetei, akiket követünk, valamint itt írhatunk mi is 140 karakteres üzeneteket. Írjunk is egyet, mondjuk: „Helló világ, a honlapom www.valami.hu” A „Profile” menüben saját eddigi üzeneteinket láthatjuk, a „Find People” részben kereshetünk meg másokat. Ha itt a „szállás” szót beírjuk, nem túl sok, de pár találatot kapunk. Ha a felhasználó fényképe, és mellette található szövegtől jobbra elhelyezhető első gombra kattintunk, „Follow” (követ) onnantól kezdve megjelenik számunkra az illető üzenete. (A szállás szóra érdemes mindenkit bejelölni) Itt majd még sok embert kereshetünk, és találhatunk meg, de ezt hagyjuk későbbre.
A „Settings” alatt a „Profile” Menüpontban feltölthetjük képünket, Beírhatjuk nevünket, utána a várost, országot, ahol vagyunk, és a honlapunk nevét, valamint érdemes egy leírást is készíteni. Hasznos, ha mindezt kitöltjük (írjunk bele kulcsszavakat is, mint: a szállás típusa, hogy megtalálhassák!). A „Save” gombbal mentsünk.
A „Design”-részben kiválaszthatjuk a hátteret, vagy akár saját képet is feltölthetünk, ami nagyon egyedivé teszi a fiókot.

Kövessük mi is egymást!
Kezdetnek kövessük mi is egymást! Az én címem www.twitter.com/szallasadoknak kattintson a fényképem alatti „Follow” gombra, és máris láthatja üzeneteimet. Ígérem, visszajelölöm! Jobb oldalt látható, hányan követnek (followers), rájuk kattintva bejelölheti őket Ön is, biztosan lesznek jó páran, akik visszajelölik.

Fogok még írni bővebben is követők szerzéséről a következő bejegyzésben! Bátorítom, hogy kommentálja a bejegyzést, és írja le fiókjának címét, így is szerezhet követőket!

2010. március 25., csütörtök

Kutyabarát szálláshelyek nagyot dobbanthatnak

Nemrég ismerkedtem meg internetes kutatásaim során egy kiváló ötleteket tartogató emberrel, Csillik Gáborral, akivel személyesen is hosszan beszélgettem. Kutyabarát szálláshelyekről tartott előadásának címe: „Hatlábú vendégeink, avagy miért volt nálunk mindig telt ház Bécsben...”

Ausztriában a hobbikutya-tartás igen népszerű, éppen ezért sok szálláshelyet találhatunk, ahol valóban kutyabarát vendéglátást végeznek.
Csillik Gábort, aki szakácsként dolgozott, kutyája, Berek minden nap elkísérte az étterembe a vendégek között járt-kelt. A vendégek pedig rajongtak érte, sőt számos visszatérő vendég járt Berek miatt a Gasthof Kruderbe ebédelni. A vendégek belépve a kutyát köszöntötték először, ha nem volt ott, érdeklődtek utána. Néhányan otthonról hozták a finomabbnál finomabb falatokat a kutyusnak. Játszótársnak pedig szívesen hozták el saját kedvencüket is, kisgyermekes családok úgyszintén szívesen hozták gyerekeiket játszani.

Nem csak egy kutyabarát vendéglő, hanem egy szálláshely is igen népszerű lehet, hiszen a kedvencüket mindig maguk mellett tudni akaró emberek mint gyermeküket szeretik háziállatukat, értük bármit megtesznek. Ha egy szálláshelyen feltétlen barátságot tapasztalnak, visszatérő vendéggé válnak.

Mennyit hozhat?
Vegyük példának, hogy egy pár 4x2 éjszakát tölt el kutyabarát szálláshelyen. Egy kis kalkulációval:

  • Szoba két fő részére 15.000-20.000 Ft/éjszaka: 8x15.000-20.000 Ft = 120.000-160.000 Ft
  • A kutya tartózkodási díja 2.500 Ft/éjszaka: 8x2.500 Ft = 20.000 Ft
  • Előétel, vagy leves 600-800 Ft: 16x600-800 Ft = 9.600-12.800 Ft
  • Főétel ára 2.300-3.500 Ft: 16x2.300-3.500 Ft = 36.800-56.000 Ft
  • Ebéd utáni desszert 600-800 Ft: 16x600-800 Ft = 9.600-12.800 Ft
  • Kiegészítő szolgáltatás, mint masszázs, vagy kerékpárbérlés 1.000-5.000 Ft = 8x1.000-5.000 Ft = 8.000-40.000 Ft

Egy kutyabarát szálláshely egy évben 204.000-301.600 Ft költekezéssel kalkulálhat két fős nyaralás esetén!

Milyen marketing eszközökkel dolgozhatunk?
  • Kutyás rendezvények, ahová kedvencüket is vihetik
  • Partnerkapcsolat kutyás szervezetekkel (vizslatura.hu)
  • Üdvözlő ajándék a kutyának, például rágócsont
  • Speciális kutyabarát ajánlatok árverseny helyett
  • Kutyabarát szobák kutyatállal, plüsstakaróval
  • Hírlevél kutyatartóknak

Néhány honlap a témában:

2010. március 4., csütörtök

Fogalmazza meg Blogolásának okát

A sikeres blogok tulajdonosai tudják mit akarnak elérni munkájukkal. Ahhoz, hogy egy szállodai blog igazán jól működjön, és sikeres legyen, jól látható célt kell felépíteni mögé. Ez a cél azonos a hotel üzleti céljaival.

A céloknak nem egy heti menühöz, ünnephez, vagy a hónap wellness ajánlatához kell hasonlítaniuk, hanem egy hosszú távú stratégiát kell szolgálniuk.

A cél lehet:
  • a honlap látogatottságának növelése, és direkt foglalási szám növelése
  • hűséget építeni a meglévő vendégekkel
  • tehetséges munkaerő toborzása
  • a hotel pozíciójának erősítése a szakmában
  • stb.
Bármi is a cél, átgondolt stratégiával és befektetett energiával a blog sikeres lesz.

Értékelés