2015. március 9., hétfő

Miért jó még mindig hírlevelet küldeni?

Az elmúlt években nem lett könnyebb hírlevelet küldeni, de egyértelműen még mindig a leghatékonyabb online marketing eszközök közé tartozik az e-mailes kommunikáció. De mégis mi teszi ilyen nélkülözhetetlen eszközzé?

Az egyik alap ok az lehet, hogy a mai napig az internetezők napi rendszerességgel nézik leveleiket, hivatalos esetekben pedig az e-mail az elsődleges kommunikációs csatorna az interneten. Egy 2015-ös kutatás kimutatta, hogy az e-mailt olvasók 61%-a levélben szeret promóciót kapni, így olvassa is azokat!
Nem csoda, hogy a legkülönbözőbb dolgok miatt jó még mindig hírlevelet küldeni.

Brandépítés

Saját brandünk többek között azért értékes, mert jobban megjegyezhetővé válunk, így reklámjaink is hatásosabbak lesznek. Ehhez viszont többször kell találkoznia a potenciális vendégnek szállásunk márkájával. Egyes kutatások szerint 7-9 találkozás után már bevésődik fejünkbe egy márkát, így onnantól könnyebben köteleződünk el irányába. Rendszeres hírlevéllel mindez a találkozási szám elérhető, így a brand értéke is növekszik, és több potenciális vendéghez szólhatunk.

Tartalommarketing

Már minden csatornára rengeteg tartalmat gyártunk nap mint nap. A szállodáknak mindig tanácsolom, hogy indítsanak blogot (erre 5 érvem is van), tegyenek fel képeket különböző felületekre, honlapukon is legyenek új csomagok, szolgáltatás leírások, programok. Ezeket a tartalmakat nagyon jól támogatja a hírlevél, hiszen rendszeresen mutathatjuk meg ezeket olvasóinknak, így generálva nagyobb megtekintést, és visszatérő látogatókat.

Kapcsolattartás automatizáltan

Automatizált levelek is léteznek, így a vendég érzése az, hogy azonnali reakciókat kap cselekedeteire, így növekszik benne a bizalom a szállásunk iránt. Azonnali válaszok esetén a vendég érzi, hogy törődünk vele kérdezhet tőlünk, ha elakad segítünk, így magabiztosabban tesz cselekedeteket. Ilyen esetekben érdemes automata válaszokat alkalmaznunk:
  • Kapcsolati űrlap kitöltése, hírlevél feliratkozás után
  • Foglalás utáni köszönőlevél
  • Utazás előtt és után közvetlenül
  • Névnap, születésnap esetén

Foglalásra ösztönzés, Upselling

A hírlevelek nagy előnye, és célja is egy szállás esetében, hogy szobákat értékesítsen. Hírlevél segítségével folyamatosan fenntartjuk a figyelmet, és a hasznos tartalom mellett értékesíthetünk is. A levélben megjelenő csomagokat, árakat, speciális ajánlatokat hasznos tartalommal kiegészítve a hírlevelünk értékesítő csatornává válik.
A már értékesített vendégéjszakák mellé kiegészítő szoláltatásokat is eladhatunk azoknak, akik már foglaltak. Ehhez nem kell mást tennünk, csupán az utazást megelőző időben upselllinget tartalmazó ajánlatokat kell küldenünk, és lehetővé kell tenni, hogy a levélből is lefoglalhassák wellness és egyéb szolgáltatásainkat.

A hírlevél tehát a mai napig egy jól működő vendégszerző és megtartó erővel bír. Használata szerintem elengedhetetlen mind kisebb, mind nagyobb szálláshelyek esetén.

Korábban is írtam 11 megkérdőjelezhetetlen előnyéről, de örömmel veszek további ötleteket hozzászólás formájában. Önnek miért hasznos, hogy hírlevelet küld?







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés