Ma a Webgalamb magyar fejlesztésű hírlevélküldő rendszert mutatom be, amit én is immár 6 éve használok.
Két választásunk van a hírlevelek kiküldésére
Vagy egy külső rendszert használunk, azaz a kiválasztott szolgáltató egy tőlünk független szerveren kezeli a kiküldést és a feliratkozókat, vagy saját szerveren lévő hírlevélküldővel dolgozunk. Az elsőnél a megbízott szolgáltató tárolja, kezeli és küldi ki a leveleket, így folyamatos költség azt üzemeltetni, viszont minden kiküldési gondot levesz a vállunkról. Utóbbinál mi tárolunk mindent, és a technikát is magunknál tartjuk, így egyszeri költségről beszélhetünk (illetve a saját tárhelyszolgáltatónk bizonyos mennyiségű levél fölött plusz pénzt kérhet).A vizsgált Webgalamb az utóbbi kategóriába tartozik, az az egyszeri megvásárlás után szabadon kezelhetjük és küldhetjük leveleinket.
Miért használom a Webgalambot?
Több hírlevélküldő rendszert is kipróbáltam, de legfőbb eszközöm lett, pont a költséghatékonysága és széles funkciói miatt. Gyakorlatilag mindent meg tudok oldani vele, a feliratkoztatáson az automata leveleken keresztül az adatmódosításon át a kiküldésig. Ja, és ne felejtsük el a tesztelés és automatizálás lehetőségeit. Ezekről mind lesz szó.Funkció: Feliratkozás
A feliratkozásnál nagyon fontos, hogyan néz ki a landoló oldal, milyen mezőket kell kitölteni, hová érkezünk feliratkozás után, illetve milyen válaszlevelet kapunk. Szállásunknak akkor lesz több feliratkozója, ha ezeket a felületeket csábítóra, cselekvésre ösztönzőre tervezzük.A Webgalamb rendszerében olyan űrlapot készíthetünk, amit nem csak saját honlapunkba, hanem bárhova beilleszthetünk. Meghatározhatjuk, hova irányítsa a látogatót feliratkozás után, így további cselekvésre ösztönözhetünk. Automata válaszleveleket küldhetünk, így azonnal odaadhatjuk például "feliratkozási csali" anyagunkat a környékről, vendégcsalogató programokról küldhetünk információkat, vagy a hotel egy feliratkozáshoz kapcsolódó akcióját ajánlhatjuk.
Funkció: Levél sorozat
Itt követő levélnek hívják. A lényege, hogy a feliratkozás után, általunk előre megírt levelek sorozatát kaphatja meg az érdeklődő, így a feliratkozás utáni időben sűrűbb kommunikációval mutathatjuk be a hotelt és annak környékét. Ennek a döntéshozatalban, és a márkaismertség növelésében lehet különös jelentősége. Arról nem is beszélve, hogy előre megírhatunk egy 10 levélből álló sorozatot, és az a feliratkozás után két héten át kapja meg a látogató. Anélkül, hogy folyamatos feladatunk lenne vele.Funkció: Akció linkek
Olyan linkeket helyezhetünk el a levélben, amikhez különböző történéseket rendelhetünk. Különböző csoportokba helyezhetjük vele a látogatókat, vagy levelet kaphat kattintás után, illetve különböző űrlapmezőket tölthet ki a rendszer magától. Egy dátumtartományt is megadhatunk neki, meddig legyen érvényes a kattintás.Mire lehet jó? Például egy romantikus csomag promóciójakor, amikor az érdeklődő kattint, behelyezhetjük a párokat tartalmazó csoportba, így későbbiekben külön levelekkel szólíthatjuk meg. A határidő meghatározásával pedig a csomag lejárta után másik akcióra hívhatjuk fel vele a figyelmet.
A listának nincsen vége, hamarosan jelentkezem a többi funkcióval!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése