2014. szeptember 15., hétfő

Ha mást nem, egy Google Remarketing kampányt mindenképp!

Hogyan hozzuk vissza azt az érdeklődőt, aki éppen szállás után keres, és már járt honlapunkon? Vissza tudjuk egyáltalán hozni, ha úgy hagyta el oldalunkat, hogy nem adta meg se az e-mail címét, se a telefonszámát? Szerencsére van rá módszer, és nem is drága: Google Remarketing a neve.

Mi az a Remarketing? Egy új adatbázis!

Listákat építeni jó. Ha van e-mailcím adatbázisunk, hírlevelet küldhetünk, ha vannak követőink a Facebookon, számukra ugyanúgy kommunikálhatunk, mint a többi Social médai csatornán. Ezek mind nagyon hasznos kapcsolatok, hiszen az érdeklődő részéről önkéntesek (mert ugye nem küldünk spam-et?!), számunkra pedig alacsony költséggel elérhető közönséget jelent. Mi lenne, ha a honlapunkra látogatókat is újra és újra elérhetnénk? Mi lenne, ha azokat is újra megszólíthatnánk, akik egy adott intervallumban a honlapunkon járnak, és szálláshelyünk, szolgáltatásaink iránt érdeklődnek?
Ez a lehetőség pár éve már elérhető a Google hirdetési rendszerén keresztül. Ez a Google Remarketing lista.

Hogyan készül a lista?

Három dolog szükséges hozzá: egy (vagy több) honlap, AdWords fiók, és Analytics statisztika.

A honlapjának adatait remélem mindenki méri. Érdemes a Google eszközét használni, mert a Google Analytics segít a foglalási eredmények javításában. Itt állíthatjuk be a kódot, ami megjelöli a honlapunkon járó számítógépeket/felhasználókat.
Az AdWords a Google hirdetési rendszere, aminek segítségével a Google találati listáin, de a Google több millió partnerhonlapján is hirdethetünk. A Remarketing ez utóbbiakon, azaz olyan honlapokon helyezi el reklámunkat, amin a felhasználók nap mint nap látogatnak, legtöbbször nem is tudva róla, hogy a Google hirdetési rendszerét nézik.
A honlapunk egy kulcs momentum, hiszen azon van a kód ami megjelöli a látogatót. Fontos megjegyezni, hogy több honlapot is használhatunk, azaz ha van a szállás honlapja, meg van egy blogunk, esetleg a régióhoz kapcsolódó információs oldalunk, azokat is felhasználhatjuk.

Mit érzékel a látogató?

Potenciális vendégünk szállást akar foglalni, így több weboldalt is meglátogat, akár több napon keresztül válogatva az ajánlatok közül. Amikor honlapunkra érkezik egy reklám, baráti ajánlás, vagy keresés hatására, átnézi az oldal ajánlatait, majd rossz esetben foglalás nélkül továbbkattint. Amennyiben Remarketinget használunk, amikor cselekvés nélkül lép ki oldalunkról, még nem vesztettük el, újra megszólíthatjuk! Tovább böngészve ugyanis utazási portálokat, a témával foglalkozó weblapokat néz meg, de napi rutinja miközben is honlapokat böngész. Böngészés közben számos Google partneroldalt néz meg, ahol a mi hirdetésünk is feltűnik. Folyamatosan kapja az impulzust, és vissza-vissza tér a szálláshelyünk weboldalára. Minél jobban megismeri szállásunkat, annak ajánlatait, annál közelebb kerül a foglaláshoz. Potenciális érdeklődőből végül vendéggé alakul.

Milyen listákat készíthetünk? Néhány ötlet.

A honlapunkhoz különböző listákat készíthetünk. Elkülöníthetjük azokat, akik már foglaltak oldalunkon, vagy azokat, akik látták a galériánkat. Külön hirdetést jeleníthetünk meg azoknak, akik a hétvégi csomagokat tekintették meg, vagy azokat, akik hosszabb utazást terveznek. A csoportoknak más és más, így számukra releváns reklámokat jelenítünk meg, így ösztönözhetjük az üzleti utazókat, családokat, vagy azokat, akik nincsenek rajta a hírlevél listánkon.

Tehát Remarketingre fel! Érje el látogatóit akkor is, amikor már elérhetetlennek tűnnek. Ön használja? Vannak tapasztalatai? Ossza meg velünk!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés