2014. augusztus 29., péntek

Elég-e egy Facebook oldal a szállásnak?

+Kádár Tímea írása.
Egy újonnan nyíló kis szállásnak, vendégháznak általában se anyagi kerete, se energiája nincs webdesignert keresni, kitalálni, hogy mi legyen a weboldalon, és belevágni a hetekig-hónapokig tartó közös munkába. Könnyebbnek tűnik létrehozni egy Facebook oldalt a szállásnak és máris elkezdeni a posztolást. Sokan érvelnek azzal is a FB oldal mellett a weboldallal szemben, hogy itt van élet, látnak visszajelzéseket, míg a weboldalon nem látni ilyen interakciót.

Ez mind igaz, és Facebook oldalra nagyon is szükség van (hamarosan adunk rá tippeket, hogy hogyan használjuk), de önmagában nem elég. Lássuk, hogy miért nem:

1. Az emberek szeretik megnézni a szállás képeit, és a Facebookon ez elég nehézkes, hacsak létre nem hozunk egy külön szállás albumot. Arra jó, hogy legyenek friss képek, történések, de az alapképeket könnyebben megtalálják egy weboldalon.

2. Weboldalon sokkal strukturáltabban lehet látni a menüpontokban, az árat, szolgáltatásokat, szállásleírást, míg Facebookon ezt is nehezebb megtalálnia a leendő vendégnek.

3. Bár ez biztos változni fog, ma még sokan bíznak jobban egy olyan szállásban, aminek van weboldala is, és nemcsak FB oldala.

4. Még ha szálláskeresőben is akadnak egy szállásra, rákeresnek a google-ben is, és a FB - egyelőre - kevésbé optimalizált a keresésre, mint a weblap.

5. Ami a weboldalon van - ha saját domain - az a tiéd. Ami a Facebookon, az a Facebooké. Vagyis, szélsőséges esetben akár le is tilthatják az oldalt, és a lájkolók, bejegyzések elveszhetnek (persze ez azért ritkán történik meg egy kis szállással.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés