Mi az a lokális keresőoptimalizálás?
A Google keresések 30%-a lokális tulajdonságokkal bír, ami hatalmas szám. Azt jelenti, hogy a keresésnél meghatározó elem a keresett tárgy helye (pl.: takarítás Pécsen, bankautomata Győr, honlapkészítés Budapest, stb.). Lokális keresésnél tehát a keresett szolgáltatáson kívül a helyszín is számít. Nem csoda, hogy több szolgáltatás is létezik ahol a lokális elhelyezkedés alapján kereshetünk. Ilyen a Google térkép, de a Booking.com oldal is.Helyi keresőoptimalizálás során a különböző felületeken hozzuk előrébb - jelen esetben szálláshelyünket - a találati listákon, így szerzünk több foglalást, érdeklődést.
Miért jelenjen meg a szállás lokális keresésnél?
Helyi keresést útközben, vagy út tervezésekor végeznek az emberek. Mindkettő kapcsolódik az utazáshoz, tehát potenciálisan akkor jelenik meg szállásunk, amikor valaki a környékre utazik, ahol a legtöbbször meg is kell szállnia, így megfelelő technikával az utazást tervező látóterébe kerülhetünk. Az ok tehát érthető: szállást lokális kereséssel találunk, és foglalunk.Ma már ismertek azok a honlapok, felületek, ahol érdemes megjelenni, így bejáratott technikák vannak a helyi keresések közötti előretörésre is. Később ezekről is írok bővebben, de most nézzük meg, hol jelenhetünk meg.
Hol jelenhetünk meg?
Két elsődleges eszköz a Google találati listája és a Google térkép, amikről még későbbi cikkekben bővebben ejtek szót. De ezek mellett lokális találatok jelennek meg GPS eszközökön, szállásközvetítő oldalakon (Bookin, TripAdisor, Szállás.hu, stb.), szakmai katalógusokban, és a helyi érdekeltségű hír- illetve blog oldalakon is, ahol a környék a téma.Itt mindenképp érdemes megjelenni, amikor helyi érdeklődésű embereket célzunk:
- Google találati oldalain
- Google és más térképeken
- GPS eszközökön
- Helyi katalógusokban
- Lokális célcsoportot megcélzó honlapokon
Lokális SEO tippek: Hogyan lehet jobb pozícióban megjelenni?
Nem sokban tér el a módszer a hagyományos keresőoptimalizálástól, azaz minél többen beszélnek rólunk, említenek meg minket, annál jobb esélyel kerülünk előrébb. Mutatok néhány területet, amin érdemes elindulni:- Próbáljunk meg bekerülni helyi hírportálokra
- A címet, nevet, telefonszámot használjuk minden megjelenésnél
- Még az OTA oldalak is segítenek a lokális helyzetünk erősítésében
- Saját felületeinken is jelenjen meg a cím
- Saját tartalmaink is használják a város/régió nevét, írjunk ezekkel cikkeket
- Vélemények gyűjtésével is jobb pozícióba kerülhetünk
Néhány kombinációs példa helyi keresésekre:
- Hotel Pécs központjában
- Pécs legszebb szállása
- Szállás Pécs környékén
- Olcsó szállás Pécsen
- pécsi látnivalók
A téma következő cikke itt olvasható: Google térkép alapjai szállások számára
A témáról hamarosan Workshopot is szervezünk, aminek a részleteit itt tudja megtekinteni.
Hamarosan megjelenik következő cikem is a témában, érdemes követni minket hírlevélben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése