Oldalak

2016. szeptember 8., csütörtök

Lokális SEO: helyi keresőoptimalizálás szállásoknak

A lokális keresőoptimalizálás akkor hasznos szállásunknak, mikor az emberek egy város közelében keresnek. Egy jól optimalizált szálláshely előkellő helyen jelenik meg a szállások közötti lokális találati listában, az elhanyagolt megjelenés viszont hátrasorolást, illetve láthatatlanságot jelent. Amelyik szálláshely nem figyel, potenciális érdeklődőket veszít. Mai bejegyzésemben a helyi keresőoptimalizálás alapjait mutatom be.

Mi az a lokális keresőoptimalizálás?

A Google keresések 30%-a lokális tulajdonságokkal bír, ami hatalmas szám. Azt jelenti, hogy a keresésnél meghatározó elem a keresett tárgy helye (pl.: takarítás Pécsen, bankautomata Győr, honlapkészítés Budapest, stb.). Lokális keresésnél tehát a keresett szolgáltatáson kívül a helyszín is számít. Nem csoda, hogy több szolgáltatás is  létezik ahol a lokális elhelyezkedés alapján kereshetünk. Ilyen a Google térkép, de a Booking.com oldal is.

Helyi keresőoptimalizálás során a különböző felületeken hozzuk előrébb - jelen esetben  szálláshelyünket - a találati listákon, így szerzünk több foglalást, érdeklődést.

Miért jelenjen meg a szállás lokális keresésnél?

Helyi keresést útközben, vagy út tervezésekor végeznek az emberek. Mindkettő kapcsolódik az utazáshoz, tehát potenciálisan akkor jelenik meg szállásunk, amikor valaki a környékre utazik, ahol a legtöbbször meg is kell szállnia, így megfelelő technikával az utazást tervező látóterébe kerülhetünk. Az ok tehát érthető: szállást lokális kereséssel találunk, és foglalunk.

Ma már ismertek azok a honlapok, felületek, ahol érdemes megjelenni, így bejáratott technikák vannak a helyi keresések közötti előretörésre is. Később ezekről is írok bővebben, de most nézzük meg, hol jelenhetünk meg.

Hol jelenhetünk meg?

Két elsődleges eszköz a Google találati listája és a Google térkép, amikről még későbbi cikkekben bővebben ejtek szót. De ezek mellett lokális találatok jelennek meg GPS eszközökön, szállásközvetítő oldalakon (Bookin, TripAdisor, Szállás.hu, stb.), szakmai katalógusokban, és a helyi érdekeltségű hír- illetve blog oldalakon is, ahol a környék a téma.

Itt mindenképp érdemes megjelenni, amikor helyi érdeklődésű embereket célzunk:
  • Google találati oldalain
  • Google és más térképeken
  • GPS eszközökön
  • Helyi katalógusokban
  • Lokális célcsoportot megcélzó honlapokon

Lokális SEO tippek: Hogyan lehet jobb pozícióban megjelenni?

Nem sokban tér el a módszer a hagyományos keresőoptimalizálástól, azaz minél többen beszélnek rólunk, említenek meg minket, annál jobb esélyel kerülünk előrébb. Mutatok néhány területet, amin érdemes elindulni:
  • Próbáljunk meg bekerülni helyi hírportálokra
  • A címet, nevet, telefonszámot használjuk minden megjelenésnél
  • Még az OTA oldalak is segítenek a lokális helyzetünk erősítésében
  • Saját felületeinken is jelenjen meg a cím
  • Saját tartalmaink is használják a város/régió nevét, írjunk ezekkel cikkeket
  • Vélemények gyűjtésével is jobb pozícióba kerülhetünk
Az Google Térkép értékelései is számítanak pozíciónk számításakor. Ha tetszett a cikk, örömmel veszek egy pozitív értékelést a térkép felületén, amit itt azonnal el is tud végezni. Köszönöm :)

Néhány kombinációs példa helyi keresésekre:

  • Hotel Pécs központjában
  • Pécs legszebb szállása
  • Szállás Pécs környékén
  • Olcsó szállás Pécsen
  • pécsi látnivalók

A téma következő cikke itt olvasható: Google térkép alapjai szállások számára


A témáról hamarosan Workshopot is szervezünk, aminek a részleteit itt tudja megtekinteni.


Hamarosan megjelenik következő cikem is a témában, érdemes követni minket hírlevélben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése