Oldalak

2016. április 6., szerda

Google Alert használata szállodai marketingben

Szállodai online marketing arról is szól, hogy figyeljük a környezetünkben történő eseményeket és azt is, ha rólunk esik szó valahol. Minderre tökéletes eszköz lehet a Google Alerts eszköz. Ennek működését mutatom be.

Mire használható a Google Alerts?

Kit ne érdekelne, mit beszélnek róla? Melyik szállás ne szeretne elsőként értesülni a környék történéseiről? A Google Alerts-ben bizonyos kulcsszavakat figyelhetünk meg, amik megjelenéséről értesítést kapunk e-mail fiókunkba.

Az interneten beszélnek rólunk, ha akarjuk, ha nem. Például ennek a figyelésére is szolgál az eszköz, azaz ha szállásunk nevét állítjuk be, értesítést kapunk, ha valahol megemlítik azt.
Ugyanígy figyelhetjük konkurenseinket, a környék nevezetességeit, eseményeit is. Ha a szomszéd hotelt szeretnénk szemmel tartani, azt is megtehetjük, csak az ő kulcsszavaira kell figyelmeztetéseket beállítanunk.

Ha eseményeken, vagy környékbeli látnivalókon is rajta tarthatjuk a szemünket, elsők között reagálhatunk a velük kapcsolatos történésekre. Ha például van egy múzeum a környéken, akkor az ott zajló kiállításokról megjelenő híreket követhetjük nyomon. Ha egy rendezvény hoz sok vendéget, az ahhoz kapcsolódó történések lehetnek érdekesek számunkra.


Hogyan használjuk?

A Google Alerts felületére lépve egy egyszerű keresőablakot láthatunk, oda kell beírni a kívánt szót, amit meg szeretnénk figyelni. Így állítsuk be a jelentést:
  1. Vegyük példának a "pécsi vásár" kifejezést, írjuk be a keresőmezőbe.
  2. Állítsuk be az értesítés gyakoriságát (kulcsszófüggő, de néha elég egy héten egy összefoglalót kérni, a saját nevünkre viszont jó gyorsabban reagálni, ott használhatjuk a napi értesítést)
  3. Forrás, nyelv és régió beállítása szűkíti a területet, amiről információt gyűjtünk, így mondjuk az amerikai említéseket nem kapjuk meg.
  4. Értesítési cím megadása, ahova kérjük a jelentést
Ebben az esetben mindig értesítést fogunk kapni, amikor egy cikkben, vagy hírben megjelenik a kívánt kulcsszó.

Mi köze a szállodai marketinghez?

Miközben marketing tevékenységet folytatunk, reagálnunk kell a környezet történéseire. Egyrészt a környék eseményeit kell ismernünk, hiszen azokról írva, bejegyzéseket közzétéve nagyobb figyelmet kaphatunk, ami több látogatót és foglalást eredményez. Másrészt a hozzánk kapcsolódó történésekre reagálhatunk, ha a szállodánkról, vagy apartmanunkról írnak véleményt.

Érdemes pár kifejezést beállítani, majd ezeket idővel finomhangolni (szűkíteni, bővíteni).


2 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy felhívtad erre a figyelmemet, s bár én használtam eddig is, viszont most több új keresőszóra is beállítottam, illetve a már nem érdekeseket töröltem:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy adhattam ötletet!

      Egy kis kulcsszófrissítés sosem árt :)

      Törlés